Maxi 911: noua generație Porsche Panamera scapă de păcatele vechiului model
Porsche a prezentat oficial noua generație Panamera. Modelul german oferă o evoluție evidentă la nivel estetic și vine cu modificări serioase la interior și la nivel tehnic.
Seria de teasere care anunță noua generație Porsche Panamera s-a terminat, iar constructorul german a dezvăluit aseară în cadrul unui eveniment care a avut loc la Berlin cea de-a doua generație a mașinii sale de familie. Al doilea Panamera este o revoluție din punct de vedere tehnic și tehnologic și o schimbare mai degrabă rezervată la nivel estetic, însă pachetul oferit de Porsche per total devine brusc foarte interesant pentru cei care își doreau o mașină de familie cu gene sportive.
Și ce gene sportive! Primul detaliu pe care Porsche vrea să-l știți este faptul că noua generație a lui Panamera este de astăzi cea mai rapidă berlină cu patru uși pe circuitul de la Nurbrurgring, modelul german reușind să oprească cronometrul după 7 minute și 38 de secunde pe "Iadul verde", bucla de 21 de kilometri a circuitului care a devenit reper pentru performanțele modelelor de serie ale lumii.
Un spate remodelat
La nivel de design, Panamera pare o evoluție privită din față sau din semiprofil, însă designerii au lucrat ceva mai mult la partea din spate, care și-a atras multe critici din partea jurnaliștilor în versiunea anterioară. Rezultatul este o mașină care scapă de posteriorul "rucsac" al primei generații, diferențele vizuale fiind realizate mai ales prin modificarea stâlpului lunetei, care pierde din volum și oferă o eprspectiuvă curată asupra zonei din spate a mașinii. Stopurile sunt și ele modificate vizibil, iar Panamera pare acum un frate cu patru uși al lui 911, o provocare pe care designerii Porsche și-au dorit s-o reușească încă de la prima generație.
Tehnic, Panamera este construită pe o platformă nouă dezvoltată de Grupul Volkswagen. Denumită oficial MSB, aceasta oferă posibilitatea constructorilor care se vor califica la utilizarea ei (în principiu Porsche și Bentley) să folosească zone din aluminiu forjat în locul oțelului (aripi, capotă, plafon, portbagaj), element care scade masa totală a mașinii, fără ca Porsche să ofere încă detalii legate de acest aspect.
Berlina păstrează deschiderea cu hayon a portbagajului, dar vine cu dimensiuni modificate. Astfel, Panamera este cu 3.4 centimetri mai lungă, cu 0.6 centimetri mai lată și cu 0.5 centimetri mai înaltă. Ampatamentul beneficiază de reașezarea mașinii în spațiu, pentru că pasagerii din spate au 3 centimetri în plus la nivelul genunchilor. În plus, portbagajul crește cu 50 de litri, transformând modelul german într-o mașină de familie care nu doar arată mai bine, dar este și ceva mai practic. Chestiuni necesare în condițiile în care Panamera are ca scop atragerea clienților care nu sunt convinși dacă vor Clasa S sau clasa S Coupe, audi A8 sau A7 și Seria 7 sau Seria 6 GranCoupe.
Revoluția din interior
Cele mai importante modificări estetice și practice apar la interior, acolo unde designerii și inginerii germani și-au luat inima-n dinți și au hotărât să renunțe la kilogramele de butoane și de comenzi care transformau un Panamera într-un cockpit asemănător celui unui avion. În mijlocul planșei de bord apare un display de dimensiuni apreciabile, iar comenzile așezate pe consola centrală, în jurul levierului, sunt transformate în butoane touch.
Porsche jură că modificările nu sunt doar tehnice, ele având efect major la nivel practic, pentru că lista de comenzi este mult mai intuitivă și mai ușor de înțeles. La fel ca fratele mai mic Boxster, Panamera primește un volan nou care găzduiește butoanele de comandă ale modurilor de rulare disponibile pe modelul german. Altfel spus, va fi mult mai ușor să schimbi între Sport Plus, Sport, Normal și Individual.
Panamera în era Turbo
Schimbări majore la nivelul motorizărilor, acolo unde Panamera intră în era Turbo prin adoptarea unor motorizări de cilindree redusă care oferă puteri mai mari și performanțe superioare, dar un consum mai mic decât cel al versiunilor pe care le înlocuiește.
Panamera 4S va fi versiunea de bază a modelului german, iar aceasta va veni sub capotă cu un V6 de 2.9 litri care dezvoltă 440 CP și 550 Nm. Cu pachetul Sport Chrono disponibil opțional, această versiune reușește 0-100 km/h în doar 4.2 secunde. Dacă cifrele - fabuloase pentru o motorizare de bază - vi se par depășite, Porsche are la dispoziție versiunea Panamera Turbo, care vine acum cu un V8 de 4.0 litri ce dezvoltă 550 CP și 770 Nm, accelerând în 3.6 secunde de la 0 la 100 km/h.
În sfârșit, Porsche nu renunță la versiunea diesel care a adunat majoritatea comenzilor în generația anterioară. Noul Panamera 4S Diesel primește un V8 de 4.0 litri care dezvoltă 422 de cai putere, 850 Nm între 1000 și 3250 rpm și are nevoie de 4.3 secunde pentru 0-100 km/h, record absolut pentru o mașină care folosește acest carburant.
Tehnic, Panamera oferă acum servidirecție electromecanică, direcție integrală (pe toate cele patru roți) și o suspensie pneumatică disponibilă opțional.
fabuloasa masina....nu stiu ce i ai putea gasi ca minus. poate pretul...