90% dintre masini au presiune proasta in pneuri

Publicat miercuri, 26.09.2007 15:18 de Mircea Meșter

Un studiu comandat de Michelin in Franta releva faptul ca majoritatea soferilor ignora presiunea corecta in pneuri.

Francezii de la Michelin s-au aliat cu Bond Beter Leefmilieu pentru un studiu realizat in Franta asupra nivelului corect al presiunii in pneuri.

Rezultatele sunt, ca de fiecare data in cazul unor astfel de studii, ingrijoratoare: din cele 236 de masini verificate, 212 rulau cu presiune mai slaba decat prevad limitele minime. Procentul este enorm: 89%.

Mai mult, pentru nu mai putin dintre 62% dintre masini limitele corecte ale presiunii din pneuri erau depasite cu 0.5 bari, ajungand la valori considerate foarte periculoase de catre diriguitorii sondajului.

Michelin precizeaza in concluziile studiului ca rularea cu pneuri subpresurizate sau suprapresurizate poate duce la accidente grave sau foarte grave. In plus, presurizarea incorecta creste consumul de carburant si emisiile de CO2, ceea ce duce la cheltuieli mai mari din partea posesorilor auto.

  • dorus, joi, 27.09.2007 07:19
    presiune pneuri

    99% din statiile de benzina din Bucuresti au compresoarele ptr. pneuri defecte. Stie cineva daca sunt obligati sa asigure functionarea acestora, sa putem, eventual reclama la protectia consumatorului ?

  • fdd, joi, 27.09.2007 09:27
    bani

    totul se rezuma la bani: daca ar fi contra-cost acest serviciu va asigur ca ar exista in toate statiile si ar fi si functionale aceste compresoare

  • bavariarent.ro, joi, 27.09.2007 14:30
    accidente

    din pacate nu toata lumea constientizeaza importanta presiunii din pneuri in evitarea unor accidente...daca nu se vede "aerul" din pneuri inseama ca nu e important, cred ca zic unii. pacat...

  • CSV, miercuri, 03.10.2007 08:30
    mai este o problema

    si anume, calitatea proasta a aparatelor de masura a presiunii. Daca nu ai bafta sa dai de unul digital, scump al dracului, te multumesti cu aceste chinezarii de forme diferite de pe piatza noastra pestrita, atat in magazine cat si la vulcanizari sau statii de benzina(atunci cind le scot la "produs"). Surpriza este ca nici unul nu arata la fel, iar atunci cind esti hotarat sa dai un ban pentru o inlocuire a aerului cu gaz pe baza de azot, surpriza, ori iei tzeapa dar te alegi cu capacele colorate(deci te-ai scos nu gluma :) ), ori constati ca, daca mai faci 2-3 verificari la astfel de firme care te umple de gaz high-tech, in aceleasi conditii tehnice, presiunea difera, din nou(dar nu cu mult) Deci, cam ce ar trebui? Raspunsul este doar unul singur: umblam dupa manometre digitale folosite la F1 sau GP...sau Rally. Nu ?!