7 ZILE DE TUNING: Cele mai reuşite 10 maşini din ultima săptămână (20)

Publicat vineri, 22.11.2013 18:20 de Bogdan Mirică

Chiar dacă am fost ocupaţi cu două saloane auto săptămâna aceasta, ne-am făcut temele şi la capitolul tuning. Avem pentru voi cel mai nebun kit de tuning pentru Ferrari LaFerrari, la pachet cu alte supercaruri.

Episodul din această săptămână vine cu mai multe promisiuni. Una dintre ele vizează cel mai puternic supercar din istoria Ferrari: exclusivistul LaFerrari. Alături de el avem un lamborghini Aventador cu unele dintre cele mai frumoase jante din lume. Nu putea lipsi actualul Porsche 911 Turbo şi nici un model Volvo pregătit de cei de la Polestar într-un mare mister.

  • BMW M3 by Leid Engineering

    Până la sosirea noilor generaţii BMW M3 şi M4, vechea variantă de performanţă a modelului de clasă medie rămâne la fel de atrăgătoare pentru firmele de tuning. Răposatul M3 Coupe, un adevărat etalon în segmentul său, a fost modificat de Leib Engineering pentru a stoarce mai multă putere din unitatea V8. Tunerii au preluat pachetul mecanic semnat de G-Power şi s-au ales cu o putere impresionantă: 610 cai şi 590 de Nm. Plusul de resurse a fost obţinut prin modificarea injectoarelor, prin recalibrarea unităţii ECU, prin modificarea sistemului de admisie şi prin adăugarea unor filtre sport. Leib a modificat şi ţinuta de drum, reuşind să instaleze amortizoare ajustabile electronic. La nivel vizual, singura modificare are în prim plan înlocuirea jantelor standard cu unele de 19 inch, preluate de la defunctul Seria 1 M Coupe. Şi renunţarea la logo-ul BMW.

  • Audi R8 V10 by B&B

    Deşi este vârful de lance al constructorului din Ingolstadt, noul Audi R8 V10 ne dovedeşte că poate şi mai mult. Cu ajutorul celor de la B&B Tuning, supercarul beneficiază de trei noi stagii de putere pentru motorul cu 10 cilindri. În fişa tehnică, un R8 V10 standard reuşeşte să livreze 550 de cai putere şi 540 de Nm, însă B&B are alte planuri. Primul kit aduce motorului central 595 de cai putere şi 560 Nm. El este urmat de un al doilea, care oferă 610 cai şi 570 Nm. Bineînţeles, kitul pentru motor cu numărul trei vine cu şi mai multe resurse: 628 de cai şi 585 de Nm. Resursele sunt livrate ambelor punţi cu ajutorul unei cutii S tronic, responsabilă şi pentru sprintul deosebit de vin. Dacă versiunea de serie ajungea la 100 de km/h în 3.5 secunde, e bine de ştiut că după tratamentul B&B Audi R8 V10 poate ajunge la pragul psihologic mai repede cu 0.3 sec secunde. Şi viteza maximă a urcat, atingând acum o valoare de 328 km/h.

  • Porsche 911 by TechArt

    TechArt continuă să se dedice creaţiilor pe patru roţi născute în Stuttgart. Cea mai nouă lucrare a tunerilor germani va avea drept cobai actualul Porsche 911 Turbo, pe care specialiştii speră să îl poată expune la sfârşitul acestei luni în cadrul Salonului de la Essen. Lansarea kitului în cadrul celui mai mare eveniment dedicat tuningului european, este anticipată deja de mai multe imagini de tip teaser. Potrivit comunicatului TechArt, pachetul va include mai multe modificări estetice: spoilere noi, un difuzor posterior şi un eleron. Nu vor lipsi pragurile laterale, ţevile de eşapament duble, ovale, jantele de 20 şi 21 de inch cu două nuanţe de culoare şi nici evacuarea cu o tonalitate modificată. Interiorul va avea parte de praguri iluminate, multă fibră de carbon, un volan nou şi cusături contrastante. Kitul de tuning oferit de TechArt va include şi ceva mai multă putere pentru unitatea V8 de 3.8 litri, care în versiunea standard asigură 520 de cai putere, adică suficient pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 3.2 secunde.

  • Alpina B4 Bi-Turbo

    Alpina nu putea lăsa neatins noul BMW Seria 4 Coupe. Tunerul de casă al constructorului german a decis să ofere o faţă uşor modificată coupe-ului, dar şi ceva mai mulţi cai sub capotă. Aspectul general a fost modificat prin înlocuirea spoilerelor standard, prin adăugarea unei evacuări sportive din inox şi prin alăturarea unor jante Alpina Classics de 20 de inch, încălţate cu pneuri Michelin Pilot Super Sport. Cele mai importante schimbări apar sub capotă, acolo unde motorul cu şase cilindri în linie, de 3.0 litri, pe benzină, ajunge să livreze 410 cai putere şi 600 de Nm. Suficient pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.2 secunde şi pentru o viteză maximă de 305 km/h. Chiar şi aşa, Alpina promite un consum mediu de numai 7.6 litri/100 de km. Pentru a putea opri cei 410 cai putere, Alpina foloseşte discuri de 370 mm pe faţă şi 345 mm pe spate.

  • Lamborghini Gallardo by xXx Performance

    Sunt puţini acei tuneri care îndrăznesc să modifice modele exotice. Chiar şi aşa, cei de la xXx Performance şi-au luat inima în dinţi şi au venit cu un kit de tuning complet pentru Lamborghini Gallardo din 2005. Au început cu instalarea unor uşi de tip fluture, au continuat cu extensii pentru spoilerul faţă şi deflector pentru cel spate şi au plusat cu oglinzile şi eleronul unui Superleggera. Caroseria a fost revopsită şi ea într-un crom închis, contrastat la extremităţi cu accesorii vopsite în portocaliu. xXx Performance a instalat şi o suspensie pneumatică, cu mai multe niveluri reglabile electronic, semnată de KW. Nu puteau lipsi jantele mbDesign KV1 Deep Concave, de 20 de inch încălţate cu pneuri Hankook S1 Evo. Motorul a fost modificat şi el pentru a oferi 560 de cai putere. Există însă şi o opţiune specială, prin care xXx Perofrmance poate urca puterea motorului V10 la o valoare incredibilă, de 1200 de cai.

  • Mercedes Viano by JMS şi Piecha Design

    Casele de tuning JMS şi Piecha Design şi-au dat mâna pentru a crea un Mercedes Viano cu totul special. Acesta vine cu un kit de caroserie complet, ce include o extensie pentru spoilerul faţă, lumini LED noi, prize de aer redesenate şi o evacuare cu patru terminaţii. Numai evacuarea costă 995 de euro, la care se mai adaugă şi pragurile laterale (476 de euro), dar şi eleronul montat pe hayon (357 de euro). Look-ul sportiv este completat de un set de jante de 21 de inch, din aliaj, încălţat cu pneuri de 255/40. Acest ultim detaliu este şi cel mai scump, atingând 2399 de euro. Toate modificările pregătite de JMS şi Piecha Design sunt compatibile şi cu modelul de dinainte de facelift.

  • KTM X-Bow GT by Wimmer RS

    Despre KTM X-Bow, singura jucărie pe patru roţi a austriecilor, nu am mai auzit noutăţi de ceva vreme. Noroc cu cei de la Wimmer Rennsporttechnik, care s-au ocupat de versiunea X-Bow GT, dezvăluită în primăvară la Geneva. Modelul de serie se foloseşte de resursele unui motor pe benzină, de 2.0 litri, supraalimentat, de provenienţă Audi. Acesta dezvoltă 285 de cai şi un cuplu motor de 420 Nm. De la această valoare deloc modestă, Wimmer RS a reuşit să ajungă la cifre impresionante. Aşa se face că X-Bow GT se bucură de 435 de cai putere şi 500 de Nm, suficient pentru a putea sprinta de la 0 la 100 d ekm/h în doar 3.3 secunde, adică la fel de repede ca un Ferrari 458 Italia. Viteza maximă a crescut şi ea la 246 km/h. Toată această nebunie a fost posibilă prin recalibrarea sistemului ECU, prin instalarea unei suspensii noi şi prin adăugarea unui alt turbocompresor. Şi pachetul celor de la Wimmer RS a fost creat pentru a atrage cât mai multă atenţie în cadrul Salonului de tuning de la Essen.

  • Ferrari LaFerrari by DMC

    „Nebunii” de la DMC, specializaţi în crearea kiturilor de tuning pentru supercaruri cu nume grele din curtea Lamborghini sau Ferrari, se pregătesc să recidiveze. Ei au publicat zilele acestea schiţele unui viitor proiect ce vizează modificarea exclusivistului LaFerrari, supercarul ce va fi produs în doar 499 de exemplare. Kitul lor se va numi FXXR şi se va inspira din alte modele Ferrari cu renume: GTO, XX şi FXX. Supercarul va beneficia de două prize de aer din fibră de carbon în partea frontală, de noi canale aerodinamice la nivelul spoilerului, menite să sporească apăsarea aerodinamică şi de o capotă de asemenea din fibră de carbon. Nu puteau lipsi un eleron de mari dimensiuni, o evacuare nouă şi nici blocurile optice cu aspect fumuriu. Despre ceea ce vom vedea în compartimentul motor nu există detalii. Însă cei 950 de cai putere oferiţi de versiunea standard nu lasă loc de prea multe îmbunătăţiri.

  • Volvo by Polestar

    Polestar ţine cu sufletul la gură fanii Volvo de ceva vreme. Tunerul specializat în modificarea modelelor constructorului scandinav a anunţat că va da naştere unei versiuni de performanţă, bazată pe unul dintre modelele existente în prezent în gamă. Nici teaserul dezvăluit săptămâna aceasta nu ne elucidează asupra cobaiului pe care îl vor folosi cei de la Polestar, însă putem intui că este vorba despre break-ul V60. Nu există informaţii nici despre motorizarea pe care au ales-o, însă cel mai probabil, judecând după un teaser mai vechi, este vorba despre unitatea pe benzină T6, de creaţie nouă, alăturată unei transmisii automate cu opt trepte. Aceeaşi imagine care trădează prezenţa padelelor cutiei cu opt rapoarte anunţă şi un interior personalizat în care vom găsi cusături în albastrul tradiţional Polestar la nivelul volanului, al scaunelor şi al portierelor. Vom reveni cu detalii despre creaţia Polestar în următorul material de tuning, cel programat săptămâna viitoare.

  • Lamborghini Aventador by PUR Wheels.

    Specializaţi în producţia jantelor exclusiviste, cei de la PUR Wheels s-au încumetat să dea naştere şi unui kit aerodinamic pentru actualul Lamborghini Aventador. Nu puteau lipsi însă jantele, botezate RS05 şi inspirate de cele ale conceptului Lamborghini Egoista. Ele măsoară 20 de inch pe faţă şi 21 de inch pe spate şi sunt finisate în culoarea Gloss Anthracite. În spatele jantelor se ascund etrieri mari, de culoare portocalie, asigurând un contrast reuşit. Pachetul aerodinamic include extensie pentru spoilerul frontal, un eleron supradimensionat, praguri laterale şi un nou deflector. Toate vopsite într-o culoare gri mată.

Mai departe...
  • Scorpionul.negru, vineri, 22.11.2013 23:11

    Aventador, BMW, 911, R8 si Mercedes cele mai reusite.

  • qwerty, vineri, 22.11.2013 23:52

    scuze, da trebuie sa fii tampit sa-ti modifici LaFerrari -ul!