7 ZILE DE TUNING: Cele mai reuşite 10 maşini din ultima săptămână (2)

Publicat vineri, 24.01.2014 16:27 de Bogdan Mirică

Automarket v-a pregătit astăzi o nouă rubrică de tuning cu creaţii nebune: un Lamborghini Aventador pentru care trebuie să scoateţi 2.5 milioane de dolari şi un Maybach retras din activitate pentru care puteţi cheltui un milion de dolari.

Rubrica de astăzi vă aduce două kituri de tuning extrem de scumpe. Alături de ele, avem însă şi câteva accesorii pentru VW Golf 7 GTI şi ceva mai vechile Mercedes S-Klasse şi Lamborghini Gallardo.

  • Porsche Panamera Turbo S by Top Car

    Ruşii sunt recunoscuţi pentru dorinţa de a arăta opulenţă fără măsură în maşinile lor. Nu e de mirare că atunci când apelezi la serviciile unui tuner din fosta URSS te alegi cu metale preţioase. Este şi cazul unui client de Porsche Panamera Turbo S, care şi-a lăsat maşina pe mâna ruşilor de la Top Car. S-a trezit cu piele de crocodil de culoare mov pentru întreg habitaclul şi o mulţime de inserţii de aur la nivelul pedalelor, al suporturilor pentru pahare, al schimbătorului, al uşilor şi al gurilor de ventilaţie. Pe lângă toate acestea, îşi fac loc şi câteva inserţii din fibră de carbon. Exteriorul este personalizat cu un kit de caroserie deja cunoscut, botezat Stingray GTR, care aduce spoilere noi, o capotă redesenată, bosaje mai largi şi jante forjate ADV.1.

  • Lamborghini Aventador LP1200-4R by DMC

    Tunerii de la DMC, specializaţi în modificarea modelelor Lamborghini, au venit cu o propunere interesantă pentru orice client Lamborghini care vrea să cheltuiască oricât pentru a ieşi în evidenţă. Aşa s-a născut pachetul LP1200-4R, aflat însă doar la stadiul de proiect şi conturat doar pe hârtie. Kitul costă nu mai puţin de 2.5 milioane de dolari şi presupune, după cum o sugerează şi numele, creşterea puterii motorului V12 de la 700 la 1200 de cai putere. În funcţie de presiune şi de tipul de combustibil, puterea totală poate ajunge şi la 1500 de cai putere. Şi, pentru a sugera cât de extreme sunt kiturile lor, DMC declară că resursele ar putea ajunge chiar şi la 2000 de cai putere. Exteriorul va avea panouri de caroserie complet diferite, prize de aer mai mari, un sistem de frânare cu ajutorul unui eleron, jante de 20 şi de 21 de inch şi o suspensie ajustabilă. Masa totală va ajunge la numai 1575 de kilograme iar admisia va fi placată cu aur. După tratamentul DMC, Aventador va putea accelera de la 0 al 100 de km/h în 2.3 secunde, până la o viteză maximă de 375 km/h.

  • Volkswagen Golf by Caractere

    Volkswagen Golf va primi anul acesta un kit de tuning din partea celor de la Caractere. Pachetul a fost finalizat şi va fi disponibil în primăvara acestui an. El include mai multe elemente aerodinamice noi, printre care o extensie pentru spoilerul faţă, praguri laterale noi şi un deflector. Clienţii pot opta şi pentru o grilă revizuită, pentru un eleron montat pe hayon, pentru o evacuare din inox şi pentru jante din aliaj CW1, cu dimensiuni de 18 sau 19 inch. Caractere va oferi şi ceva mai multă putere pentru motorizările existente. Aşa se face că dieselul 2.0 TDI va ajunge să livreze 208 cai putere şi 410 Nm, în vreme ce „bezinarul” 2.0 TFSI are potenţialul de a urca până la 310 cai şi 420 de Nm.

  • BMW M4 by Duke Dynamics

    Deşi nu sunt la fel de cunoscuţi precum omologii lor germani, cei de la Duke Dynamics au vrut să fie printre primii tuneri care anunţă un kit de caroserie pentru noul BMW M4, dezvăluit la Salonul de la Detroit, luna aceasta. Casa de tuning, originară din Canada, a prezentat un pachet de accesorii pentru noul coupe de performanţă, care include un nou spoiler frontal cu o extensie din fibră de carbon, o capotă ventilată, praguri laterale, de asemenea din fibră de carbon, şi bosaje mult mai largi. Kitul continuă în partea posterioară cu un spoiler nou şi un deflector redesenat, ambele din fibră de carbon. Despre motorul de 3.0 litri de 431 de cai putere nu se anunţă schimbări. Asta înseamnă că sprintul de la 0 la 100 de mk/h se va face tot în 4.1 secunde. Kitul de tuning este programat să fie dezvăluit live cu ocazia evenimentului Bimmerfest 2014, dedicat exclusiv brandului bavarez.

  • Jeep Wrangler Sahara Unlimited by Vilner

    Bulgarii de la Vilner păşesc în noul an cu un kit de tuning pentru actualul Jeep Wrangler Sahara Unlimited. Vecinii noştri de la sud de Dunăre înlocuiesc jantele de serie de 17 inch cu unele noi, negre, de 20 de inch, cu pneuri speciale. Nu lipsesc farurile şi proiectoarele cu becuri de tip LED, dar nici finisajele cromate la nivelul oglinzilor laterale, mânerelor de uşă, al grilei şi al buşonului pentru rezervor. Habitaclul a fost personalizat cu o piele în două nuanţe de culoare, roşu şi negru, completată pe alocuri de Alcantara pentru plaşa de bord şi volan. Sub capotă, Vilner a urcat puterea motorului diesel de 2.8 litri de la 200 de cai şi 460 Nm la 261 de cai şi 558 Nm. A fost nevoie doar de o recalibrare a sistemului de management al motorului.

  • Maybach 57S by Knight Luxury

    Chiar dacă Mercedes a renunţat la brand şi producţia s-a încheiat, Maybach 57S rămâne una dintre limuzinele pe care le vezi rar. Chiar şi aşa, exclusivismul poate fi dus la superlativ de un tuner priceput. Knight Luxury, o casă de tuning din Florida, Statele Unite, a decis să le ofere celor cu posibilităţi financiare nelimitate un pachet cu adevărat special. Pentru un milion de dolari, clienţii vor avea parte de un kit de caroserie din fibră de carbon, inclusiv de portiere şi montanţi confecţionaţi din materialul uşor şi rezistent. Pentru un plus de personalitate, americanii oferă şi un set de jante cu finisaj din fibră de carbon, cu dimensiuni impresionante, de 24 de inch, completate de pneuri Pirelli 285/30 R24. Limuzina vine cu un sistem hidraulic de ajustare a gărzii la sol şi cu 10 lumini LED instalate sub caroserie. Posteriorul are parte de o nouă evacuare, capabilă să îmbunătăţească nu numai sunetul, ci şi puterea motorului V12 AMG, care creşte de la 612 la 712 cai. La interior, tunerii au ales un habitaclu care conţine 67 de componente din fibră de carbon şi piele fină, folosită chiar şi la căptuşirea portbagajului. Nu puteau lipsi iPad-urile, modulul Apple TV cu tot cu tastatură, sistemul de urmărire GPS şi conectivitatea 4G.

  • Lamborghini Gallardo by Vorsteiner

    Deşi a ieşit din producţie, Lamborghini Gallardo se află încă în atenţia caselor de tuning. Vorsteiner a pregătit un pachet de accesorii, botezat Renazzo. Deşi vine cu modificări modeste, Gallardo se bucură de un nou spoiler frontal, cu prize mari de aer, construit din fibră de carbon. La acesta se poate adăuga, opţional, şi o extensie din acelaşi material. Exteriorul este inspirat de modelul Gallardo Super Trofeo, dedicat exclusiv circuitului. Exteriorul este completat de un set de jante VSE-001 Special Edition Forged, dintr-o singură bucată, disponibile în mai mutle culori şi finisaje. Vorsteiner susţine că pachetul Renazzo va fi completat cu mai multe accesorii în viitor.

  • Porsche 911 GT2 by OK-Chiptuning

    Tunerul german OK-Chiptuning a pregătit un kit de caroserie pentru generaţia 997 a modelului Porsche 911 GT2. Pachetul încearcă să îi satisfacă pe cei care nu au apucat să comande unul din cele 500 de exemplare ale exclusivistului 911 GT2 RS. Botezat 911 GT2 Club Sport, noul kit al celor de la OK-Chiptuning aduce 150 de cai putere în plus faţă de versiuena standard, ajungând astfel la un total de 680 de cai şi 890 de Nm. Puterea a fost obţinută prin recalibrarea sistemului ECU, operaţiune care costă 3500 de euro. Graţie modificărilor, sportiva germană poate accelera de la 100 la 200 de km/h în doar 5.1 secunde şi de la 100 la 300 de km/h în 18 secunde. La nivel estetic, pachetul vine doar cu stopurile şi eleronul lui GT2 RS, plusând cu jante OZ Ultraleggera HLT de 19 inch.

  • Mercedes S-Klasse by Prior Design

    Vechea generaţie a lui Mercedes S-Klasse a primit atenţie din partea tunerilor de la Prior Design. Obişnuiţi să modifice radical aspectul cobailor, tunerii germani nu au făcut excepţie nici acum. Limuzina a primit un kit de caroserie complet, din fibră compozită, care schimbă radical aspectul elegant. Lista modificărilor afectează spoilerul frontal, grila, bosajele, spoilerul posterior şi deflectorul. Portbagajul primeşte şi un eleron discret. Nu lipsesc capota nouă, pragurile laterale şi jantele din aliaj, vopsite în negru. Totul este completat de o suspensie hidraulică, gata să coboare limuzina până aproape de sol. Întregul kit oferit de Prior Design costă 6900 de euro, însă vopsirea lui şi instalarea vor mai scoate ceva bani din buzunarul clienţilor.

  • Volkswagen Golf GTI by BBM Motorsport

    Volkswagen Golf GTI, ajuns deja la a şaptea generaţie, s-a bucurat de atenţia tunerilor de la BBM Motorsport. Aceştia au modificat versiunea GTI Performance, care oferă în standard 230 de cai putere şi 350 de Nm. Unitatea de 2.0 litri a primit un ECU recalibrat şi un nou sistem de admisie pentru a putea livra 300 de cai putere şi 440 de Nm. Kitul este completat de o evacuare Supersprint cu terminaţii de 100 mm în diametru şi de un sistem de frânare Stoptech, cu discuri de 328x25 şi patru pistonaşe pe etrier. Nu lipseşte nici suspensia nouă, de provenienţă KW, care modifică garda la sol între 20 şi 55 de mm. La nivel exterior, maşina a fost învelită în folie roşie, de la SFT Carwrap, şi a primit un set de jante BBS de 19 inch.

Mai departe...
  • Fane Trofin, vineri, 24.01.2014 21:50

    La prezentarea 911 aveti o greseala la acceleratia 0-100 si anume ati scris ca se realizeaza in 5.1s, dupa urcarea puterii la 680 cp Versiunea GT2 de 530cp ajunge la suta in 3.5, GT2 RS cu 620 cp in 3.4 asa ca la acest model cu 680cp cred ca ati vrut sa treceti 3.1s si nu 5.1