7 ZILE DE TUNING: Cele mai reuşite 10 maşini din ultima săptămână (2)

Publicat luni, 28.01.2013 10:26 de Bogdan Mirică

Avem pentru voi alte 10 kituri de tuning interesante, aplicate unor modele contemporane. Excepţia o face însă un model Jaguar extrem de rar, lansat la începutul anilor ’90.

Episodul cu numărul doi al topului celor mai interesante propuneri de tuning are astăzi, pentru voi, şi o surpriză. Deşi ne-am aşteptat să vedem mereu kituri de tuning pentru modele aflate în prezent pe piaţă, astăzi vă propunem altceva. deschidem materialul cu un model a cărui producţia s-a desfăşurat doar între anii 1992 şi 1994.

Alături de acesta găsiţi propuneri interesante, kituri de caroserie noi şi mulţi cai putere.

  • Jaguar XJ220 by Overdrive AD

    Cine a zis că cele mai interesante propuneri de tuning se bazează pe cele mai noi modele? Săptămâna aceasta, vedeta topului întocmit de noi se vrea a fi un model expus în faţa publicului pentru prima dată în 1988 şi produs începând cu 1992. Este vorba despre exclusivistul Jaguar XJ. Modelul britanic a fost modificat de o casă de tuning situată la sud de Dunăre, la vecinii noştri bulgari. Aceştia au aplicat o vopsea de tip cameleon cu reflexii verzi, maronii şi aurii pe care au asortat-o cu inserţii din fibră de carbon, semnate de Akrapovic. Nu lipsesc nici farurile de tip LED împrumutate de la Ferrari 599. La interior clientul a primit piele, alcantara, un sistem audio Ground Zero şi un player McIntosh.

  • Mercedes SLK by Carlsson

    Carlsson s-a grăbit să ne prezinte planurile sale pentru Salonul Auto de la Geneva. Evenimentul elveţian va găzdui lansarea noului SLK 340, o versiune pentru circuit a modelului german produs de Mercedes. Carlsson a modificat roadsterul radical, reuşind să îl transforme într-o adevărată maşină de curse pentru echipa privată Meisel Motorsport. Echipat cu 610 cai putere şi 430 Nm, SLK 340 beneficiază de o suspensie KW, de jante BBS de 18 inch cu pneuri Avon şi de o transmisie Hewland. Totul a fost împachetat într-un kit de caroserie din fibră de carbon foarte agresiv. Maşina cântăreşte doar 780 de kilograme.

  • Jaguar F-Type by Arden

    Abia lansat în cadrul Salonului Auto de la Paris, în toamna anului trecut, Jaguar F-Type se bucură deja de primul său kit de tuning. Vine de la Arden, specialişti în modificarea modelelor Jaguar, şi promite să nu altereze spiritul noii sportive. Casa de tuning şi-a concentrat atenţia asupra resurselor oferite de vârful de gamă F-Type S. Motorul V8 a fost modificat pentru a oferi un total de 550 cai putere, cu 50 mai mult decât versiunea standard. La nivel exterior, Arden propune o nuanţă de caroserie clasică, verde British, completat de un un set de jante de 20 de inch, Sportline, în spatele cărora se ascund frâne noi.

  • Opel GTC Astra by JMS

    Noul Opel Astra GTC este unul dintre cele mai atrăgătoare hot-hatch-uri ale momentului. Chiar şi aşa, nemţii de la JMS au decis să-i acorde o notă personală şi ceva mai multă agresivitate. S-au folosit de o nouă extensie pentru spoilerul faţă, estimată la 249 de euro. Nu lipseşte nici suspensia nouă, semnată de KW, care poate reduce garda la sol cu 40 de mm, dar care costă alţi 999 euro. Şi pentru ca pachetul să fie complet, GTC Astra primeşte jante de 20 de inch, Schmidt Gotham Shadow Green, cu un preţ de 2799 euro.

  • Audi S6 by SKN

    SKN nu s-a încurcat cu prea multe detalii estetice pentru Audi S6. A ales o extensie pentru spoilerul faţă, a instalat un deflector posterior, a redus garda la sol cu 40 de mm şi a pregătit jante de 20 sau 21 de inch. Eforturile se regăsesc sub capotă, acolo unde oferă mai multe stagii de tuning pentru motor. Primul dintre ele vine cu un ECU modificat, capabil să urce puterea totală la 545 de cai şi 637 Nm, adică suficient pentru un sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.6 secunde şi o viteză de 309 km/h. Al doilea stagiu vine cu 555 de cai putere şi 696 de Nm, garantând un sprint 0-100 km tot în 4.6 secunde. Ultimul stagiu oferă 560 de cai putere şi este suficient pentru un sprint în 4.5 secunde.

  • Porsche Panamera Turbo by Regula Exclusive

    Porsche Panamera a fost subiect de lucru pentru multe case de tuning. Aşa că încă un kit în plus nu face rău nimănui. De această dată este rândul anonimilor de la Regula Exclusive să se facă cunoscuţi cu un kit de caroserie. Deşi poate fi construit şi din poliester şi poliuretan, pentru 7500 de euro accesoriile pot fi confecţionate din fibră de carbon. Kitul constă în extensii faţă şi spate, praguri laterale şi un set de jante din aliaj, cu dimensiuni de 22 de inch. Nici motorul nu este neglijat, versiunea Turbo ajungând să dezvolte 605 cai putere.

  • BMW M3 by G-Power

    Încă un kit pentru BMW M3, poate cel mai popular produs al întregii game M. De această dată pachetul este semnat de G-Power, care promite o listă lungă de accesorii din fibră de carbon, printre care şi un eleron supra-dimensionat, împrumutat de la versiunea pentru circuit M3 GTS. G-Power a păstrat şi ceva modificări pentru motorul V8. Capacitatea creşte de la 4.0 la 4.6 litri şi coupe-ul este înzestrat cu un nou turbocompresor. Puterea totală urcă astfel până la 720 de cai putere.

  • Nissan 370Z by K3 Project

    Nissan 370Z este una dintre propunerile provocatoare pentru casele de tuning. K3 Project a decis să caute popularitatea cu un kit special, dedicat sportivei nipone. Pachetul de modificări include jante de 20 de inch din aliaj, extensie frontală, deflector posterior şi carcase pentru oglinzile laterale, toate din fibră de carbon. Nu lipsesc logo-urile speciale, carcasa tot din fibră de carbon pentru motorul V6 şi bosajele mai largi, ventilate.

  • Audi A5 Sportback by ABT

    Tunerul de casă Audi s-a pregătit conştiincios pentru a modifica aspectul noului A5 Sportback. Propunerea ABT include un kit aerodinamic, cu o extensie pentru spoilerul faţă şi un deflector posterior, o evacuare sportivă, două tipuri de suspensie (una reduce garda la sol cu 25 mm, alta cu 50 mm) şi jante din aliaj. Pentru motorul 1.8 TSI, ABT oferă 211 cai putere în vreme ce pentru 2.0 TFSI resursele urcă la 270 cai. Vârful de gamă, TFSI-ul de 3.0 litri, ajunge să dezvolte 380 de cai putere. Acelaşi tratament şi pentru dieseluri. Cel mai puternic dintre ele, 3.0 TDI, ajunge la 300 cai putere.

  • Land Rover Defender by Kahn Design

    Britanicii de la Kahn Design au pregătit un kit special pentru un model special, cu ştate vechi pe piaţa auto mondială. Este vorba despre Land Rover Defender, echipat acum cu un look masculin şi dur. Principalele modificări se ascund însă la interior, unde clienţii vor primi scaune faţă şi spate sport de tip scoică, îmbrăcate în piele nappa, bord, plafon şi consolă centrală acoperite de asemenea cu piele fină, pedalier din aluminiu, inserţii piano black pe bord, turometru roşu semnat Kahn Design şi centuri de culoare roşie.

    Articolul complet aici.

Mai departe...