54% din germani vor limita pe autostrada!
In urma propunerii Uniunii Europene, germanii raspund surprinzator: 54% vor limitarea vitezei pe autostrazi!
Dupa ce unul dintre oficialii europeni a propus acum cateva zile instalarea unor limite de viteza pe autostrazile din Germania, unul dintre singurele "paradisuri ale vitezei" din lume, majoritatea germanilor se pronunta pentru luarea unei astfel de masuri. In timp ce toate canalele de stiri au publicat reactii negative la aceasta idee din partea germanilor, postul de televiziune ZDF a avut ideea de a organiza un sondaj de opinie ale carui rezultate sunt cel putin surprinzatoare.
Astfel, s-a ajuns la concluzia ca nu mai putin de 54% dintre germanii care au raspuns la sondaj sunt in favoarea unei limite de 130 km/h. Mai mult, 10% isi doresc o limitare chiar mai stricta. Rezultatele nu au reusit sa fie echilibrate de celelalte 35 de procente dintre germani care nu accepta ca pe autostrazile lor sa existe limitari de viteza.
Discutiile legate de eventualitatea introducerii unor limitari de viteza pe Autobahn-urile germane au pornit de la faptul ca vitezele mari inseamna energie risipita si implicit un atentat asupra mediului inconjurator.
-
Bogdan, luni, 19.03.2007 09:57
asta cu mediul inconjurator e vrajeala. polueaza de nspe ori mia mult o fabrica decat diferenta cauza de rularea la un regim mai mare de viteza. intr-adevar e mare problema la motoarele diesel care se stie ca au o crestere mare la poluare pe cat creste turatia (de aceea si testele itp presupun tuararea acestui tip de motorla maxim) si cum proportia de autoturisme diesel de ~50% e logic ca si fortarea lor la viteze f mari (turatii mai mari) va polua mai mult
-
x, luni, 19.03.2007 10:16x
eu cred ca se refereau de fapt la faptul ca papa de 10 ori mai multa benzina/motorina cand merg la viteza maxima. :)
-
235km/h, luni, 19.03.2007 11:24Nimic ce e frumos nu dureaza mult
...deci...trebuia sa se intample si asta. dar stau si ma intreb..ce vor face germanii cu masinile lor care sub 200km/h nu le lasa deloc..dai o gramada bani pe o masina si sa mergi cu 130?...simt influentze din Romania. Urmeaza sa mai puna camere si sa fie monitorizat tot...sa le uram succes
-
americanu, luni, 19.03.2007 11:25comunism
Nu este bine deloc; ar trebui sa lase nene omul sa mearga cu cat vrea pe autostrazi ca de asta se numeste democratie ca fiecare sa mearga cu cat vrea. Poluare care poluare; noi cu masinile noastre mici suntem asa mici intr-o lume asa mare si puluata din alte motive mult mai palpabile. Sanatate.
-
Balaurus I, luni, 19.03.2007 12:12o libertate limitata = ingradire
Nu e bine ca vor sa limiteze viteza chiar asa.Probabil au votat multe persoane de virsta a III a . Ma gindesc la 200 km /h , asa as fi de acord.Stiu ce autostrazi bune si mishto au.Sa faca o limitare pe categorii si tipuri de motoare / masini.Adica ,daca e facuta sa mearga cu vit. a 6 -a lejer la 160 km / h si 3000 rpm , sa o lase asa, ca se incadreaza in noxele euro 2/3 , producatorul garanteaza sigur incadrarea in norme in jurul turatiei de cuplu maxim. Va fi mai greu de aplicat , ca vor fi tabele , dar toti politzaii au masini dotate cu telefon /laptop. Asa e acceptabil ptr. toata lumea.Adics , ma vad cu Loganul - limita la 120 km/h , ma duc cu Porsche - limita 200 .Parerea mea.
-
mmm, luni, 19.03.2007 15:31limitare
sunt PRO limitare ... vi se pare normal sa rulati cu 200? ...asta e viteza de F1 si nu se pricepe orice agarici sa controleze o masina la viteza aia
-
pro, luni, 19.03.2007 21:05
e corect sa se limiteze viteza. In primul rand pentru a micsora poluarea si in al doilea rand pentru siguranta traficului. exista o multime de imbecili, ca si la noi de altfel, care se cred grozavi daca apasa pe acceleratie pana la podea, daca incalca regulile de circulatie si de bun simt, ca sa ce?! pur si simplu ca sa faca pe nebunii, punand in primejdie viata lor si mai ales pe a altora!
-
sha, luni, 19.03.2007 23:50imbecilitate
mi se pare o inbacilitate sa limiteze viteza toti care au fost pe afara stiu ca acolo toata lumea merge pe banda 1 daca il prinde pre v-unu din urma il depaseste si revine pe banda 1 nu sta nimeni pe banda 2 sau 3 acolo daca meri pe banda a 3-a inseamna ca ai peste 250 la ora daca ai mai putin nu e vina aluia de vine cu 300 ca tu mergi pe banda a 3 ca prostu cu 100 ca la noi de sta omu cu dacia cu 100km/h pe banda 2 si u tre sa incetinesti de la 220 ca sa-l depasesti prin dreapta ca nu vre sa se dea...si am citit mai sus ca la viteze mai nu poti stapani masina si ca pui in pericol si vietile altora un mesaj pt cei care gandesc asa : nu credeti ca suntem prea multi pe planeta deja lasa ca e bine sa mai si murim vreti sa ajungem sa ne omoram intre noi ca nu mai incapem pe planeta??? si in plus banuiesc ca sunteti si credinciosi nu daca u mori e vina lu ala care a intrat in tine ca tu mergi mai incet decat el?? nu cred:))=))oricum nu are cum sa ajunga pe sensul opus asa ca...mergi cu trnu daca ti-e frik sa nu intre vr-unu cu masina in tine ca mergi prea incet...
-
Laur, marţi, 20.03.2007 00:25AUTObahn
Cu toate ca se ruleaza cu viteze destul de mari , autobahn-ul german este una dintre cele mai sigure infrastructuri moderne de transport. Super accesorizata cu senzori de miscare, camere .. chiar ruland cu viteze mari, trebuie apreciat faptul ca europeanul occidental are simtul circulatiei,.. cand intra pe autostrada schimba la rosu sa ajunga la o viteza superioara urgent ,.. ca in momentul iun care se incadreaza in trafic sa nu incomodeze ceilalti participanti la trafic. E la fel si in orase.. accelereaza urgent pana la 60 la ora de la semafor,.. in asa fel incat traficul sa fie fluidizat. CU logan-ul nu poti sa mergi constant cu 200 Km/h dar cu audi, vw, modele noi de skoda, porsche, BMW, etc nu e o problema.
-
coz, marţi, 20.03.2007 13:01consum
totul se reduce la consum:(de pe CNN)un BMW la 200~240Km/h consuma 22L/100Km, la 130Km/h consuma numai 6L/100Km (valori citite pe compu de bord). Nemtii vor limitare la viteza ca sa limiteze consumul: daca pretul la carburant e mare in .ro raportat la salarii, in .de toti stim ca este altfel si numai cu limitarea de viteza pot "convinge" nemtii sa consume mai putin.
-
Manole, miercuri, 21.03.2007 15:49vrajeala
asta e vrajeala noastra.de unde ati luat stirea.e o minciuna
-
Pardaillan, joi, 22.03.2007 19:03Cred ca siguranta este motivul
Merita sa-ti risti viata pentru 20-30-50 de km/h in plus? Bine spunea mmm mai sus, nu oricine stie ce sa faca la o asemenea viteza, Citi ati avea curajul sa stea linistit in dreapta la 250 km/h, fie si pe autobahn.
-
Ovidiu, vineri, 23.03.2007 16:42
Intr-o societate de consum, economia functioneaza tocmai prin rularea capitalului. Daca toti ar avea masini cu consum redus de la 22l/100 la 6l/100 cum cica ar consuma BMW la 130km/h, atunci s-ar vinde mai putin gaz, rulaj mai mic de bani ceea ce o sa accentueze problema care au avut-o cand au trecut la EUR.(oamenii au devenit mai cumpatati si o carca de firme de comert si servicii au falimentat). Dar nu asta ii problema: Am vazut cu ochii mei in locurile unde se reducea viteza la 120 prin indicatorele lor dinamice, se formau incet dar sigur coloane de masini (cosmarul oricarui navetist neamt). Masinile care merg cu 200 sunt facute sa poata fi controlate la 200. In Bavaria deunazi a fost un blocaj pe 50-60KM: un pic de zapada + masini de dezapezit => blocaj. Nu uitati ca stilul de viata german difera de al nostru. Ei isi cumpara case si la 100 km de locul de munca bazandu-se pe o deplasare rapida. Chiar am intrebat in birou ce parere au si nu a fost unul care sa fie PRO. Sunt convins ca cei care sunt PRO sunt batrani, care oricum este statistic demonstrat, sunt responsabili de majoritatea accidentelor in EU. (surprinzator NU tinereiii care isi fac un tunning la rabla)
-
pu, luni, 26.03.2007 16:42limitarea
la cu imbecilitatea este chiar imbecil ! unii sunt idioti si baga in ele de le sar capacele fara sa aiba cauciucuri corespunzatoare- faca o explozie si-ii trimite pe altii in pamant pt ca o masina care merge tare este tare si ea
-
shaolinbm, joi, 26.07.2007 09:35hm
daca tot vor limitare atunci sa inceapa de la masina, masina este cea care trebuie limitata, nu mi se pare corect sa dau 200.000euro pe o masina si sa merg cu 130km/h, ca sa merg cu 130 imi cumpar un logan cu 6.000euro si atunci e k, deci atata timp cat se fabrica masini puternice si scumpe... am tot dreptul sa exploatez masina la maxim
-
vw -r 32, marţi, 29.04.2008 20:00sa lasa asa cum este
AR FI BINE SA LASE ASA CUM ESTE. VORBA UNI BAIAT CARE A SCRIS MAI SUS ESTE O ADEVARATA PLACERE SA RULEZI CU 260KM SI IN SPATE SA VINA CE VA SUPARTA SI SA ITI DEA FLASH(CAZAUL MEU FIIND ,EU AVAND UN VW GOLF 5 - R 32 2006 SI POT SA SPUN CA FUGE DE RUPE MERG IN VACANTE DOAR DE PLACEREA DE A CONDUCE PE AUTOSTARZILE GERMANE SI RELATIV PE CELE AUSTRIECE SI UNGARA
-
Laur, duminică, 22.06.2008 03:19Papagali
Niste papagali au impresia ca daca au bani isi pot permite sa omoare oameni nevinovati pe strada. Mai catastrofelor, inainte sa rulati cu asemenea viteza, ganditi-va ca in alte autovehicule care circula la viteze rezonabile si de bun simt, se afla si copii si nu sunteti voi aceia care hotarati cand le luati viata.
-
Iulian, vineri, 20.02.2009 18:01pro limitare
Treaba e simpla, daca pui si un copil de 8 ani la volan poate sa aduca linistit masina la viteza maxima a ei. Problema apare atunci cand trebe sa opresti de urgenta, cand schimbi benzile, cand iei curbele si cand ii pierzi controlul. Sa nu mai punem la socoteala ca sunt putini pasageri in masini care se simt confortabil la viteze peste 130 km/h. Cati din voi au cauciucuri clasa H? ca sa nu vorbin de clasa V.... cati stiu macar ce inseamna aceste litere? Pentru mine o viteza mai mica inseamna: siguranta, consum acceptabil, placerea de a conduce mai relaxat, plus ca nu fortez masina. Pasionatii de viteza sunt invitati pe circuit nu printre oamenii normali, e simplu. Pe circuit nu stiu cati din voi ar face 20 de ture fara sa loveasca masina sau sa iasa in decor, acolo se vad zmeii nu pe autostrada . Sa nu uitam ca Sumacher a facut anul asta un Ferrari praf pe autostrada si daca el nu stie sa conduca si daca Ferrari nu e masina... ce sa mai zic... asa ca stati cuminti ca pe urma plangeti.
Citeste si
-
SIGURANTA | miercuri, 13 iunieDesignul evoluat al maşinilor a salvat un milion de oameni doar în 2008 în SUAUn studiu publicat de NHTSA în SUA arată că evoluţia designului auto din perioada 2000-2008, şi noile tehnologii de siguranţă au salvat vieţile a sute de mii de oameni. Citeste tot
-
SIGURANTA | vineri, 8 iunieSUA: Un profesor de matematică a inventat oglinda laterală fără unghiuri moarteDr. Andrew Hicks, un profesor de matematică din Statele Unite ale Americii, a brevetat o oglindă laterală pentru automobile care oferă un unghi de vizualizare de 45 de grade, de patru ori mai bun decât o oglindă obişnuită. Citeste tot
-
SIGURANTA | luni, 28 maiPremieră istorică pentru Volvo: Primul convoi rutier automatizat a rulat în circulaţie deschisăVolvo şi Proiectul SARTRE marchează o premieră istorică - primul convoi rutier automatizat care a fost introdus în circulaţia deschisă. Cele trei vehicule conduse automat au circulat în Spania, pe un traseu de 200 de kilometri. Citeste tot
-
SIGURANTA | vineri, 18 maiMercedes-Benz va include pe viitoarele modele un sistem care... te adoarme mult mai uşorAţi citit bine. Mercedes trece la următorul nivel la capitolul siguranţă şi vrea să limiteze riscul de accidente pe şosele prin sistemul Active Comfort. Acesta îl va ajuta pe şoferul care s-a oprit să se odihnească să adoarmă mult mai repede prin "calmarea" simţurilor. Citeste tot
-
SIGURANTA | miercuri, 9 maiFerrari face un recall de 206 unităţi 458 Italia şi CaliforniaFerrari a anunţat că va rechema 206 unităţi 458 Italia şi California pentru a remedia o problemă la motor. Fiecare model din lotul respectiv a fost echipat cu un arbore cotit cu un finisaj necorespunzător, care poate provoca o defecţiune. Citeste tot
Nu de mult am luat o amenda in austria la 159 km/h, dupa ce traversasem Germania obisnuit fiind sa merg cu minim 160 km/h. Cei care ati condus in Germania stiti cu totii ca e o adevarata placere sa rulezi cu 180 km/h si sa vezi ca pe langa tine trec in viteza un BMW si un Mercedes care se intrec la viteze mult mai mari. dar sa nu uitam ca siguranta scade proportional cu cresterea vitezei...