5 mașini cu care Lamborghini a intrat în istoria automobilului

Publicat marţi, 09.11.2021 17:42 de Tiberiu Safta

De-a lungul istoriei, Lamborghini a creat mașini care au stârnit imaginația pasionaților de automobile. Departe de a fi convențional, constructorul din Sant'Agata Bolognese are în istoria sa modele ce au schimbat lumea automobilului: de la Countach, la Miura și conceptul Marzal.

În cei aproape 60 de ani de existență, Lamborghini a creat mașini care au stârnit, pentru foarte mulți dintre noi, o pasiune pentru automobile și o dorință de a conduce și deține un astfel de automobil. De la Miura, primul supercar de serie modern, până la Aventador, în prezent, Lamborghini a devenit un simbol pentru performanță, eleganță și inovație. 

Mașinile sale au sfidat întotdeauna segmentele și regulile unei piețe auto convenționale. Tocmai de aceea am ales cu greu 5 mașini care au rămas în istoria brandului pentru importanța lor, dar și pentru aerul neconvențional.

LAMBORGHINI MARZAL, MAȘINA CU CEA MAI MARE SUPRAFAȚĂ DE STICLĂ DIN LUME: 4.5 METRI PĂTRAȚI

Lamborghini Marzal este mașina cu cea mai mare suprafață de sticlă din lume (4.5 metri pătrați), fiind una din mașinile mai puțin cunoscute ale acestei mărci. Acesta este un concept creat în 1967 de către faimosul studio de design Bertone, sub îndrumarea și viziunea lui Marcello Gandini.

Conceptul Marzal este un GT cu 4 locuri și este în mare parte construit din sticlă. Mai exact, sticla cuprinde o suprafață de 4.5 metri pătrați, astfel încât, Marzal deține recordul pentru cea mai mare suprafață de sticlă folosită vreodată pe un automobil. Geamurile se regăsesc pe toate laturile lui Marzal, fiind prezentă pe uși, acoperiș, și pe capotele de la motor și portbagaj.

De asemenea, Marzal are un interior desenat în stilul unor hexagoane, iar scaunele sunt îmbrăcate în piele de culoare argintie. Formele hexagonale se regăsesc în designul mașinii, fiind prezente la interior pe instrumentare, pe consola centrală și pe gurile de ventilație, precum și pe capota motorului care este făcută din sticlă. Toate acestea îi oferă lui Marzal un design unic, dominat de prezența geamurilor uriașe.

LAMBORGHINI MIURA A FOST CREAT DE O ECHIPĂ DE OAMENI CU VÂRSTA MEDIE DE 29 DE ANI

Miura a fost creată de o echipă de oameni cu vârsta medie de 29 de ani Este greu de crezut acest lucru, dar designul binecunoscut al lui Miura a fost realizat de către o echipă de oameni cu vârsta medie de 29 de ani. Încă de la începuturi, Ferrucio Lamborghini a avut viziunea de a aduce în compania sa ingineri tineri și talentați, foarte mulți dintre aceștia fiind, fie la început de carieră, fie proaspăt absolvenți de facultate în acest domeniu.

Designerul mașinii, Marcello Gandini, precum și pilotul de teste Lamborghini de atunci, Bob Wallace, aveau amândoi doar 28 de ani în 1966, iar inginerul principal, Gian Paolo Dallara, avea 30 de ani, la fel și asistentul său, Paolo Stanzani. Acest lucru face și mai remarcabilă existența lui Lamborghini Miura, o mașină care a rescris istoria automobilelor de performanță și este considerat a fi primul supercar de serie modern, cu motorul amplasat central.

De la Miura își au originea și celelalte modele Lamborghini cu motoare V12: Countach, Diablo, Murcielago, Reventon, Aventador, Veneno și Sian. Însă, Miura mai deține un record ce nu a fost egalat de vreun succesor de-al său...

Miura este mașina de serie cu cea mai mică înălțime din istorie: 105.5 cm Nu doar faimosul motor V12 Bizzarrini amplasat central a fost motivul pentru care Miura a devenit atât de faimos. Forma caroseriei sale a fost construită special pentru a fi cât mai aerodinamică și, astfel, înălțimea mașinii este de numai 105.5 cm. Acest lucru face ca Miura să fie mașina cu cea mai mică înălțime din istoria automobilelor, un record care este puțin probabil de a fi egalat sau bătut.

LAMBORGHINI LM002, PRIMUL SUPER SUV DIN ISTORIE

Dacă tot Lamborghini a inventat supercar-ul, atunci este logic că tot ei au inventat și super SUV-ul. Astăzi, este vorba despre Lamborghini Urus, dar nu este prima oară când Lamborghini a părăsit drumurile asfaltate.

În 1986, Lamborghini a lansat modelul LM002, considerat a fi o anomalie. Planul inițial al constructorului italian a fost acela de a vinde mașini pentru armată, însă, ulterior, LM002 a fost lansat publicului în cadrul Salonului Auto de la Bruxelles din același an. Rambo Lambo, așa cum a devenit cunoscut, avea un motor de 5.2 litri care producea 450 de cai putere la 6800 de turații pe minut.

Caroseria a fost realizată din aluminiu și fibră de sticlă. LM002 dispunea de un sistem de tracțiune integrală permanentă, o cutie de transfer în două trepte și un diferențial central blocabil, care îi permitea lui LM002 să urce pe pante uriașe.

În total, Rambo Lambo a fost produs în 300 de exemplare între 1986 și 1992. Printre proprietarii unui LM002 se numără Sylvester Stallone, Tina Turner și Sultanul din Brunei.

LAMBORGHINI COUNTACH, PRIMA MAȘINĂ CARE A FOLOSIT UȘILE CU DESCHIDERE DE TIP „FOARFECE”

Motivul pentru care aceste uși au fost montate pe Countach la momentul lansării este unul mai puțin cunoscut. Creația maestrului Marcello Gandini a fost prezentată pentru prima dată în 1971, urmând să intre în producție doi ani mai târziu. Ușile de tip foarfecă au fost create, nu doar pentru estetică, așa cum se cunoaște, ci și dintr-un motiv practic.

Forma lui Countach este, fără îndoială, legendară, însă aceasta aduce cu sine un mare dezavantaj: vizibilitatea unui șofer de Countach era extrem de slabă. Cum oglinzile exterioare erau de nefolosit atunci când venea vorba de parcarea cu spatele, ușile ce se deschideau în sus permiteau șoferilor să parcheze mașina fără să lovească ușa de o altă mașină, obiect sau o persoană.

Astfel, ușile de tip foarfecă au devenit semnătura Lamborghini, fiind prezente pe toți urmașii lui Countach: Diablo, Murcielago, Reventon, Aventador, Veneno și Sian.

  • dan_grc, marţi, 09.11.2021 18:44

    Astea sunt aspecte pe care chinezii nu le vor avea nici în 100 de ani în lumea auto, știu că tradiția și istoria nu țin de foame, dar Lamborghini se descurcă foarte bine și din fericire nu este deținută de asiatici.

  • @dan, marţi, 09.11.2021 19:32

    corect, dar pozitiile s-au schimbat. fata de trecut, chinezii astazi au capacitatea tehnica de a face orice fac si europenii, doar imaginea lipsa ii impiedica. dar compenseaza altfel: au putere creativa si o foame uriasa de a acapara piete.

  • dan_grc, marţi, 09.11.2021 19:35

    Puterea creativă, furtul tehnologic și copy-paste-ul sunt în totală contradicție.

  • Edikkk, miercuri, 10.11.2021 00:41

    Lamborghini a făcut maşini fantastice sub italieni. Când erau 100% italieni. Sub VAG au făcut SUV-uri cu motoare împarțite cu Audi. Ce ar merita? Modele 100% electrice şi design 100% italian.

  • Mircea Badea, miercuri, 10.11.2021 02:31

    doar ultima e misto. iar aia din sticla cea mai aiurea. niciodata nu am inteles de ce sta lumea la trotuar la geam, or fi nudisti?

  • Je, miercuri, 10.11.2021 11:40

    @automarket . Care e a 5-a masina? 1. Marzal 2. Miura 3. LM002 4. Countach 5.?

  • petrush, joi, 11.11.2021 20:51

    @ dan_grc pentru durere in articulatii alifia chinezeasca face minuni. aduce bucurie in viata mult mai multor oameni decat lambo.