12 LUNI DE TUNING: Cele mai „nebune” 10 maşini din acest an

Publicat joi, 26.12.2013 11:30 de Bogdan Mirică

Rememorăm astăzi cele mai nebune creaţii din lumea tuningului, consemnate în 2013. Începem cu un Range Rover roz şi terminăm cu un Volkswagen Golf I înzestrat cu 1013 cai putere.

Începutul acestui an a adus o rubrică nouă în cadrul Automarket. Ne-am decis să acordăm atenţia cuvenită unui fenomen tot mai prezent în lumea auto: tuningul. Aşa au luat naştere materialele reunite sub titlul „7 ZILE DE TUNING: Cele mai reuşite 10 maşini din ultima săptămână”. De-a lungul celor 12 luni am întâlnit creaţii nebuneşti, culori ciudate şi interioare personalizate chiar şi cu piele de crocodil. Astăzi ne-am decis să selectăm 10 dintre cele mai interesante şi nebune propuneri ale tunerilor mai mici sau mai mari, prezentate în 2013.

  • BMW Seria 6 by Vilner

    Începem lista cu o propunere a bulgarilor de la Vilner. O propunere inedită prin rezultatul final, care nu aduce deloc cu maşina iniţială. Privind imaginea alăturată v-ar fi greu să spuneţi că maşina originală a fost un BMW, nu-i aşa? Vilner este autorul reinterpretării radicale Bullshark, bazată pe Seria 6. Bulgarii au folosit spoilere, praguri, eleron şi carcase pentru oglinzi din fibră de carbon. Blocurile optice frontale au fost inspirate de cele ale lui Infiniti FX, dar echipate cu LED, în vreme ce stopurile provin de la un mai vechi BMW Seria 6. Interiorul aduce scaune sport împrumutate de la BMW M6 Coupe, un volan redesenat, un nou levier pentru schimbarea vitezelor şi o tapiţerie din piele şi Alcantara la nivelul uşilor, al scaunelor şi al plafonului. Sistemul audio a fost înlocuit de unul provenind de la Ground Zero. Puterea motorului de sub caroserie a urcat la 370 de cai, în vreme ce cuplul motor a ajuns la 522 Nm. Totul cu ajutorul tunerilor AC Schnitzer.

  • Ferrari LaFerrari by DMC

    Nu puteam ocoli cel mai puternic Ferrari din istorie, intrat şi el în atenţia tunerilor. „Nebunii” de la DMC, specializaţi în crearea kiturilor de tuning pentru supercaruri cu nume grele din curtea Lamborghini sau Ferrari, au recidivat. Schiţele viitorului lor proiect vizează modificarea exclusivistului LaFerrari, supercarul ce va fi produs în doar 499 de exemplare. Kitul lor se va numi FXXR şi se va inspira din alte modele Ferrari cu renume: GTO, XX şi FXX. Supercarul va beneficia de două prize de aer din fibră de carbon în partea frontală, de noi canale aerodinamice la nivelul spoilerului, menite să sporească apăsarea aerodinamică şi de o capotă de asemenea din fibră de carbon. Nu puteau lipsi un eleron de mari dimensiuni, o evacuare nouă şi nici blocurile optice cu aspect fumuriu. Despre ceea ce vom vedea în compartimentul motor nu există detalii. Însă cei 950 de cai putere oferiţi de versiunea standard nu lasă loc de prea multe îmbunătăţiri.

  • 1976 Chevrolet Corvette Stingray by Vilner

    Bulgarii de la Vilner au intrat de două ori în topul nostru. Asta pentru că au dat naştere unor creaţii cu adevărat unice. De această dată, cobaiul a fost un Chevrolet Corvette Stingray din 1976, care s-a ales cu un interior care păstrează spiritul clasic, îmbogăţindu-l însă cu materiale exclusiviste contemporane. Scaunele au fost îmbrăcate în piele nappa, sistemul audio poartă semnătura McIntosh, instrumentele de bord au fost redesenate, iar un laser a gravat tapiţeria. Lemnul a fost înlocuit cu polimer acrilic. De această dată, Vilner şi-a îndreptat atenţia şi asupra altor elemente. Exteriorul a primit o culoare nouă, maro perlat, un acoperiş targa din piele cu o cusătură decorativă, lumini diurne în partea frontală şi stopuri cu iluminare LED. Sub capotă se ascunde un motor V8 de 5.7 litri, echipat cu două carburatoare Edelbrock Performance, capabil să livreze 300 de cai putere.

  • Dacia Duster by LZ Parts

    Nu puteam ocoli nici modelul naţional Dacia Duster, care a primit o altă înfăţişare mulţumită unui tuner mai puţin cunoscut. Pentru cei care îşi doresc un Duster cu care să iasă din anonimat, LZ Parts propune un pachet de tuning generos, care schimbă radical înfăţişarea SUV-ului românesc. Cobaiul ales este versiunea diesel de 1.5 litri şi 110 cai putere, încălţată cu jante de 20 de inch şi echipată cu o evacuare dublă. Pachetul include şi protecţii pentru bara faţă, bosaje mai largi, un eleron montat pe hayon şi un set de lumini LED diurne. Pentru a atrage privirile, Duster vine vopsit şi în două culori, dintre care una este portocaliu. La interior, vechiul sistem audio a fost înlocuit cu un ecran touchscreen, iar mai multe elemente din plastic au fost vopsite în postocaliul caroseriei şi completate de elemente cromate. Lista de dotări include şi un pilot automat instalat de LZ Parts, senzori de lumină, scaune încălzite şi instrumente de bord noi.

  • Mercedes GL65 AMG by TopCar

    Cel mai nebun interior de anul acesta aparţine celor de la Top Car, deşi am tras cu greu linie între ei şi bulgarii de la Vilner, la fel de responsabili pentru interioare de excepţie. Dacă cei de la Hamann sunt specialişti în modificarea designului exterior şi în modificarea parametrilor de performanţă, era şi normal ca de interiorul unui SUV de lux, cum este G65 AMG, să se ocupe o firmă cu experienţă. Aşa au ajuns ruşii de la TopCar să căptuşească habitaclul SUV-ului din Stuttgart cu piele de crocodil. S-a folosit însă şi alcantara şi o piele de culoare bej, tapiţeria fiind ornamentată cu mai multe tipuri de cusături. La nivel exterior, kitul pregătit de Hamann, vine cu o capotă din fibră de carbon, lumini LED, bosaje mai largi, o evacuare triplă şi o carcasă din fibră de carbon pentru roata de rezervă.

  • Range Rover by Newport Engineering

    A fost una dintre cele mai neobişnuite propuneri ale acestui an. Şi, deşi din punct de vedere estetic nu este o reuşită, noi am apreciat ideea de a combina un SUV de lux cu aerul unei decapotabile. Pentru cei care nu mai au răbdare până când Land Rover va dezvălui noul Evoque Cabrio, cei de la Newport Engineering au pregătit un Range Rover decapotabil. Dezvoltat pe versiunea Autobiography a SUV-ului de lux, creaţia celor de la Newport vine cu un acoperiş textil, acţionat electric. Tunerul intenţionează să ofere posibilitatea de renunţare la acoperiş în lista accesoriilor disponibile în reţeaua de distribuitori Land Rover. Producţia va fi limitată şi va fi demarată în luna august. Despre preţuri nu există, momentan, informaţii.

  • Alfa Romeo 4C by Pogea Racing

    Primul tuning pentru Alfa Romeo 4C a venit, surprinzător, de la o casă de tuning al cărui nume are o rezonanţă românească: Pogea Racing. Nu puteam să nu includem reuşita estetică şi mecanică a tunerilor la marele realizări de anul acesta, judecând şi după succesul de care s-a bucurat micul coupe italian. Cei de la Pogea Racing au lansat o serie de accesorii create special pentru coupe-ul italian. Acestea includ un kit aerodinamic complet, cu părţi construite din fibră de carbon şi jante cu un design ceva mai agresiv şi cu dimensiuni cuprinse între 19 şi 20 de inch. Pentru interior, Pogea Racing lucrează încă la un set de soluţii de personalizare. Principala noutate o reprezintă însă potenţialul descoperit sub capotă. Inginerii casei de tuning au reuşit să crească puterea iniţială, de 240 de cai, la o valoare mult mai generoasă, de 415 cai putere. Îmbunătăţirea este posibilă după o serie de modificări substanţiale aduse motorului.

  • Volkswagen Golf I by Boba Motoring

    Este de departe cea mai nebună creaţie mecanică a acestui an. Cei de la Boba Motoring ne propun un Volkswagen Golf de primă generaţie. Nu este însă o maşină oarecare, pentru că Boba Motoring a reuşit să-i strecoare sub capotă un motor de 1.8 litri, 16 valve, asistat de o turbină generoasă Garrett GTX4202R. Ansamblul este capabil să livreze 1013 cai putere, transmişi ambelor punţi printr-un sistem 4 Motion, cu ajutorul unei cutii automate DSG cu şase rapoarte. Cu o masă totală de numai 900 de kilograme şi o putere monstruoasă, Golf-ul celor de la Boba ar putea atinge 100 de km/h în doar două secunde.

  • Range Rover by Hamann

    Premiul pentru cea mai stridentă culoare a lui 2013 le revine celor de la Hamann. Germanii promit o nouă abordare pentru noul Range Rover. Modelul a primit, pe lângă noul bodykit, şi o culoare ce va întoarce cu siguranţă capetele trecătorilor: roz. Şi pentru ca ansamblul să fie perfect, nu putea lipsi un kit de caroserie extrem. Acesta include un spoiler frontal nou, cu LED-uri incluse, o capotă şi aripi laterale din fibră de carbon şi praguri laterale noi, care cresc lăţimea modelului cu 80 de mm. Şi posteriorul a primit un deflector nou, care înglobează ţevile de eşapament. Suspensia ajustabilă electronic scade garda la sol cu 40 de mm, deşi ţinuta de drum este asigurată alături de un set de jante de 23 de inch Edition Race sau Unique Forged. Deşi nu există imagini cu interiorul, ne putem aştepta ca el să împrumute culoarea exteriorului, atât la nivelul tapiţeriei, cât şi la nivelul celorlalte detalii din habitaclu. Nu vor lipsi însă materiale ca pielea Alcantara, inserţiile din aluminiu, lemnul nobil şi inoxul.

  • Fiat 500 by Oemmedi Meccanica

    Nu puteam lăsa deoparte un „inimos” Fiat 500 care a cucerit cu sufletul şi nu cu înfăţişarea. Este, fără îndoială, cel mai nebun „transplant” al anului. Fiat 500 a fascinat multă vreme tunerii din toată lumea cu dimensiunile sale compacte şi capacitatea de a ascunde sub capotă motoare mari. Cu toate acestea, nimeni nu s-a gândit la un Fiat 500 cu motor de Lamborghini. Până într-o zi, când Oemmedi Meccanica a venit cu un motor V12 de 6.2 litri, preluat de la un Murcielago, pe care l-a înghesuit sub caroseria intens modificată a unui 500. Şi nu orice fel de 500, ci unul vechi, aparţinând primei generaţii a modelului. Până să adăpostească un motor V12, sub caroseria aceluiaşi Fiat 500 au mai încăput un motor de Ferarri şi unul de Porsche.

Mai departe...