100 de ani de Quadrifoglio: cum și-a făcut apariția celebra emblemă pe modelele Alfa Romeo
Celebra emblemă Quadrifoglio, folosită la modelele de performanță produse de Alfa Romeo, împlinește 100 de ani. Cu această ocazie vom povesti pe scurt cum și-a făcut apariția această emblemă celebră pe mașinile constructorului italian.
Anul acesta, Alfa Romeo marchează un moment cu totul special în lunga sa istorie. Mai exact, constructorul italian sărbătorește 100 de ani de când a folosit pentru prima dată celebra emblemă Quadrifoglio, cea care denotă modelele de performanță ale constructorului italian. Alături de asta, Alfa Romeo mai marchează și aniversarea a 60 de ani de la înființarea diviziei de motorsport Autodelta.
Povestea celebrei embleme Quadrifoglio începe în anul 1923. Cuvântul quadrifoglio în italiană înseamnă un trifoi cu 4 foi și este un simbol universal al norocului. Celebra denumire și-a făcut apariția, în premieră, pe un Alfa Romeo RL, pilotat de italianul Ugo Sivocci în faimoasa cursă Targa Florio de acum exact 100 de ani.
Simbolul s-a dovedit a fi mai mult decât o simplă superstiție, deoarece Sivocci avea să câștige ediția din acel an. În mod ironic, același Sivocci avea să-și piardă viața într-un accident în același an.
De-atunci, Alfa Romeo a decis ca toate mașinile sale de competiție să poarte această emblemă norocoasă. Cu ajutorul ei, mașinile italienilor puteau fi distinse ușor de restul competiției, inclusiv de modelele Alfa Romeo pregătite de o anumită echipă, Scuderia Ferrari.
Primii campioni din Formula 1, Giuseppe Farina și Juan Manuel Fangio, au câștigat cu Alfa Romeo în 1950 și 1951, înainte ca echipa să se retragă din competiție. Începând din anii '60, emblema Quadrifoglio și-a făcut apariția și la modelele de serie de performanță.
Alături de emblema Quadrifoglio, Alfa Romeo marchează și 60 de ani de la înființarea diviziei sale oficiale de motorsport, Autodelta. Aceasta a luat ființă în 1963, pentru a construi modelul exclusivist Giulia TZ, un model cu o caroserie desenată de Zagato și bazată pe un șasiu tubular special.
Doi ani mai târziu Autodelta s-a ocupat exclusiv cu activitățile din motorsport ale mărcii italiene și a produs mai multe modele speciale de competiție, precum Giulia Sprint GTA, primul turism care a parcurs celebrul Nurburgring Nordschleife în mai puțin de 10 minute.
Alăuri de asta, Autodelta a construit și prototipuri cu care a obținut victorii de categorie în curse de anduranță celebre ca cele de 24 de ore de la Daytona și Le Mans și în cursa de 1000 de kilometri de la Nurburgring în anii '70.
Divizia a fost fondată și condusă de către Carlo Chiti, fost pilot de curse și inginer, până în 1984. Un an mai târziu, Autodelta și-a încetat activitatea.
Pentru a marca acest moment special, Alfa Romeo a lansat embleme noi pentru cele două nume. De asemenea, constructorul italian va organiza două evenimente speciale în acest sens. Primul va fi o expoziție specială în cadrul Muzeului Alfa Romeo din Arese, Milano. Evenimentul va marca aniversarea diviziei Autodelta.
La final, cel de-al doilea eveniment, ce va marca 100 de ani de existență a emblemei Quadrifoglio, va fi o paradă specială programată în 25 iunie.
via Alfa Romeo