PARIS 2014 LIVE: Lexus NX, noul SUV compact premium al mărcii japoneze

Publicat joi, 02.10.2014 18:15 de Sebastian Toma

Lexus a prezentat la Paris versiunea de serie a lui NX, un SUV de segment compact care va rivaliza modele precum Audi Q5, BMW X3 şi Mercedes-Benz GLK.

Lexus NX este noul jucător în segmentul SUV-urilor premium de clasă medie. Acesta va debuta la Salonul Auto de la Beijing, programat pe 20 aprilie şi este inspirat puternic de conceptul cu acelaşi nume, prezentat în toamna anului trecut în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Pe lângă faptul că este primul model din acest segment pentru cei de la Lexus, noul NX marchează încă o premieră, având prima motorizare turbo alimentată cu benzină oferită vreodată de constructorul nipon. Respectiva motorizare îl echipează pe NX 200t, oferta incluzând un hibrid şi un motor aspirat, de 2.0 litri. Odată cu publicarea primelor imagini oficiale, cei de la Lexus au prezentat şi versiunea F-Sport a lui NX, care era prezentată, de regulă, la ceva vreme de la debutul modelului de serie.

Lexus LF-NX Concept - detalii şi imagini oficiale

Prima motorizare turbo alimentată cu benzină din gama Lexus a debutat pe SUV-ul NX. Are 2.0 litri şi patru cilindri în linie.

MOTORIZĂRI

Versiunea de bază a lui Lexus NX va fi echipat cu un motor aspirat de 2.0 litri. Următorul motor în gamă va fi primul otto supraalimentat din istoria Lexus, se va numi NX 200t şi este o evoluţie turbo a motorizării entry-level. Vârful gamei este NX 300h, care reprezintă versiunea hibridă a lui NX, cu sistemul hibrid cu care ne-au obişnuit cei de la Lexus, deşi motorizarea cu ardere internă care face parte din acesta nu a fost încă dezvăluită. Indiferent de ce motorizare îşi alege clientul, Lexus oferă atât versiuni cu tracţiune faţă ale lui NX, cât şi versiuni cu tracţiune integrală. Specificaţiile tehnice complete ale lui NX vor fi dezvăluite odată cu lansarea de la Salonul Auto de la Beijing.

TEHNOLOGIE

Lexus mizează pe tehnologia avansată cu care a echipat modelul NX pentru a atrage cât mai mulţi clienţi, aşa că SUV-ul nipon prezintă mai multe gadget-uri interesante. Printre acestea enumerăm sistemul de încărcare fără fir a telefoanelor mobile, afişaj head-up display, sistem de monitorizare a unghiurilor moarte, sistem de măsurare şi afişare a forţelor G, o nouă generaţie de sisteme de afişaj multifuncţionale, noul sistem de camere video care formează Panoramic View Monitor şi noua interfaţă Lexus Remote Touch Interface, care aduce în plus un touchpad (suprafaţă tactilă) pentru comandarea sistemului multimedia.

Habitaclul lui Lexus NX a fost configurat pentru un nivel ridicat de ergonomie, iar comenzile au fost optimizate pentru o operare intuitivă.

INTERIOR

Noul model de serie de la Lexus prezintă unul dintre cele mai interesante interioare din segmentul său. Japonezii au avut avantajul de a începe de la zero dezvoltarea noului model, care le-a permis introducerea unor elemente sportive în habitaclul unui SUV premium de segment D. Planşa de bord are un design interesant, care completează aspectul exterior, în timp ce volanul te duce cu gândul la un model sportiv, nu la un SUV. Japonezii s-au concentrat pe obţinerea unui nivel cât mai ridicat de ergonomie prin comenzi intuitive, precum şi prin teste extensive care s-au concentrat pe legătura dintre şofer şi maşină şi cum poate fi aceasta îmbunătăţită.

Via Lexus

  • Yoy, vineri, 11.04.2014 14:48

    Asta da masina !!!!!!!!!!

  • Andi, vineri, 11.04.2014 17:59

    PPrea multe muchii... obositor...

  • mm, sâmbătă, 12.04.2014 06:54

    chiar daca nu place la toata lumea, putina diversitate nu strica

  • Costi, sâmbătă, 12.04.2014 07:42

    Arata foate aproape de conceptul auto Lexus NX de la Frankfurt. Masina este clar diferita de oricare concurent din segmentul ei dar motorizarile numai pe benzina vor duce la limitare cererii pe piata europeana ca sa nu mai vorbim de Romania. Modelul hibrid este o alternativa pentru oras la RX 450h ca dimensiune, motorizare, consum si taxe (motor sub 3000 cc - fara taxa Ponta). Imi place cum arata dar cred va va trece ceva timp pana o sa o vad si in Romania. Sunt curios cum o sa fie tractiune integrala la 300h, sunt deja speculatii ca puntea spate are numai motorizare electrica fara conexiune mecanica cu puntea fata. Sa vedem pretul... sigur cu 30% mai mare decat in USA. Sa aveti drumuri libere!!!!

  • andy.s, sâmbătă, 12.04.2014 08:41

    bau bau bau