PARIS 2014 LIVE: Seat Leon X-Perience - spaniolii au acum o versiune cross a lui Leon

Publicat joi, 02.10.2014 17:48 de Sebastian Toma

Seat a prezentat o versiune cross a lui Leon ST, numită Leon X-Perience. Aceasta are un set de ornamente specifice din plastic negru, tracţiune integrală şi cu o gardă la sol mărită cu 15 milimetri.

Seat Leon ST, primul break al gamei de compacte a ibericilor, a primit o versiune cross, numită X-Perience. Aceasta a fost lansată la Salonul Auto de la Paris. Vorbim despre o gardă la sol mărită cu 15 milimetri faţă de standard, jante din aliaj de 17 inch incluse în echipare, un set de ornamente pentru pragurile laterale, bosajele aripilor şi părţile inferioare ale barelor de protecţie şi un finisaj mixt piele cu Alcantara pentru interior. Versiunile cu nivel de echipare mai slab primesc habitaclu cu tapiţerie textilă. Indiferent de versiunea aleasă, tracţiunea integrală este standard, iar motorizările disponibile sunt trei: 1.8 TSI de 180 CP, 1.6 TDI de 110 CP şi 2.0 TDI de 150 CP. Toate sunt oferite în standard cu o manuală cu şase trepte, dar pot fi comandate şi cu transmisii DSG.

Preţuri Seat Leon în România: start de la 14.176 euro

Lista de elemente specifice acestui model include un model special de jante din aliaj, cu un design dedicat, oferite şi cu diametrul de 18 inch. Barele de amarare de pe plafon au un finisaj de culoare neagră, iar interiorul din piele cu Alcantara este maro şi are cusături de culoare portocalie. În ciuda faptului că exemplarul din imaginile ataşate prezintă un plafon panoramic din sticlă, această dotare este în continuare opţională pentru versiunea X-Perience a lui Leon.

La fel ca în cazul lui Octavia Scout, Leon X-Perience vine cu ornamente speciale în partea inferioară a caroseriei, jante dedicate şi o culoare specifică. Plafonul panoramic nu este inclus în standard, dar tracţiunea integrală da.


A treia generaţie a lui Leon împarte platforma modulară MQB a concernului Volkswagen cu noile Audi A3, Volkswagen Golf şi Skoda Octavia. Aceasta îi oferă mai mult spaţiu şi o masă redusă, alături de costuri reduse prin reducerea numărului de repere care trebuie dezvoltate odată cu un nou model. Leon este primul model din segmentul compact care are blocuri optice full-led. În vreme ce majoritatea versiunilor vor fi echipate cu o punte spate semi-rigidă, pe motorizările superioare vom regăsi o suspensie spate tip multi-link.

Seat Leon Cupra a stabilit un timp record pe Nurburgring pentru automobilele cu tracţiune faţă

Via Seat

  • mog, luni, 23.06.2014 12:30

    not bad, daca pretul e sub octavia scout, personal consider ca merita mai mult Seat-ul, avand in vedere ca arata mult mai bine :)

  • mishazaitev, luni, 23.06.2014 12:37

    @mog Octavia Scout nu se mai vinde, cel putin in Romania. Exista doar Octavia Combi 4X4 care este diferita de Scout.

  • slVW_83, luni, 23.06.2014 13:07

    Eu unul sunt un mare fan al acestui gen de autoturism. Nu e SUV, deci e mult mai ieftin, usor si dinamic iar in acelasi timp e extrem de practic in orice conditii, mai ale in concediile din tara sau din afara. Bravo Seat!

  • Octavia Scout, luni, 23.06.2014 14:03

    @mishazaitev Octavia Scout va aparea in septembrie la noi. Nu se vinde in acest moment pentru ca inca nu au demarat productia la acest model. Ia vezi in Germania se vinde? Si mie mi se pare un moedl de perspectiva mai ales pentru Romania.

  • Andy, luni, 23.06.2014 14:30

    Cel mai aratos Seat din oferta actuala a producatorului (Leon-ul actual in toate iteratiile inclusiv cea din articol). Sincer mi-ar placea sa vad insa un TSI mai pentru muritorii de rand...gen un 1.4 de 122cp care se afla in portofoliul VAG (mai precis pe Golf 7), propulsor care ar aduce performante mai mult decat acceptabile cuplate cu un consum decent si un impozit anual mai mic... Incet, incet gama Seat devine din nou interesanta si asta este bine (personal vechiile modele mi-au placut mai mult decat Skoda sau VW)

  • mog, luni, 23.06.2014 15:47

    asa e mishazaitev, inca nu se vinde. din vara acum am inteles ca o vor baga. de asta am si zis "daca" . nu stim preturile pt nici un model din astea doua.

  • mog, luni, 23.06.2014 15:49

    https://www.youtube.com/watch?v=xPCb25pTgdI video de la prezentare...

  • mishazaitev, luni, 23.06.2014 16:08

    @mog Asa e. Insa Combi 4x4 , 2.0 TDI, in varianta Elegance e in jur de 23 000 de euro. Cu sigurant Scout-ul va fi mai scump cu cel putin 2000 de euro daca vorbim de acelasi nivel de echipare (cel putin cam asta era diferenta intre Scout si Combi 4x4 din fosta generatie . Pe de alta parte un Yeti cu aceeasi motorizare e cam 25 000 de euro. Intotdeauna am admirat managementul celor de la VW insa, fara sa am pretentia ca ma pricep la predictii, va fi un pic de canibalizare in sanul grupului, asta, desigur, daca nu vor renunta la Combi 4x4.

  • Andy, luni, 23.06.2014 16:16

    @mishazaitev tentele de canibalizarea au existat in grupul VAG...doar daca ma gandesc la perioada cu Phaeton-A8. Probabil ca si pe viitor vom vedea asa ceva mai ales ca gama Seat care se vrea mai sportiva are acum multe in comun cu Skoda, firma de volum buget, ambele fiind sub VW in portofoliu. Seat e undeva intre Skoda si VW ca imagine (nu si ca vanzari ca stim cu totii cu ce se confrunta in ultimii ani)

  • mircea1380, marţi, 24.06.2014 09:10

    Manat de curiozitate, azi am intrat pe seat.ro cu gandul de a vedea ce nivel de preturi au modelele ST cu tractiune integrala. Nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut in configurator posibilitatea alegerii nivelului de echipare X-Perience cu motorizarile 2.0TDI de 150cp si de 184cp. Sunt convins ca totusi e o confuzie la mijloc, nefiind in stilul constructorilor sa lanseze azi un model si maine sa aiba lista de preturi (mai ales pentru Romania). In plus, nici nu apar detalii cu privire la dotarile 'off-road' (garda la sol marita, bandouri...) prezentate in articol. Ca info, preturile pentru respectivele motorizari sunt 24,580Euro pentru 2.0TDI 150cp si 27,970Euro pentru 2.0TDI 184cp. Cred ca se adauga un 1,000-1500Euro peste pentru nivelul de echipare prezentat in articol.

  • sandu, marţi, 24.06.2014 11:07

    f frumoasa masina. si in sfarsit e si romania in pas cu celelalte tari. au aparut preturile pe site. cu discounturile oferite...ajungi la un 22000euro. ceea ce e bine.

  • dan, marţi, 24.06.2014 11:18

    In sfarsit, o optiune interesanta pt cei care nu vor SUV, insa tin sa aiba spatiu pt familie, un minim de capacitati offroad si look sportiv. Si preturile sunt destul de ok, avand in vedere ca un banal Golf la motorizare si dotare similara ajunge si poate trece de nivelul asta.

  • Mecanicu', marţi, 24.06.2014 16:08

    Imi este destul de greu sa fac o ierarhie a modelelor din grupul VW. Din punct de vedere calitattiv este clar pe primul loc VW Passat Alltrack...dar pentru urmatoarele locuri oare care o fi ierarhia? Skoda Octavia Scout pe 2 sau Seat Leon Xperience? Chiar daca nu discutam de acceasi clasa... Seat Leon are faruri full led optional, o premiera in clasa compacta, diferential XDS, la skoda este doar pe RS si un cadran de bord gen audi cu plecare de la ora 6. Skoda Octavia Scout are spatiu cat o masina din clasa medie, rame complete la geamuri - tipic pentru clasa medie, ajuta la protejarea chederelor si reduce zgomotul la vant - un sistem de navigatie mai mare si cam atat... Deci oare care o fi mai buna Skoda Octavia Scout sau Seat Leon Xperience?

  • Andrei, miercuri, 25.06.2014 01:00

    Ca sa fiu in ton cu Mondialul din Brazilia,unde arbitrii se uita dupa pasari exotice,daca nici sportul numai merge in Spania,macar putina industrie nemteasca sa fie pe profit.

  • Leon X-perience, miercuri, 08.10.2014 11:24

    Momentan, in Romania sunt disponibile doar doua tipuri de motorizari: 2.0TDI 150cp M/T 2.0TDI 180cp DSG