WRC: Compoziţie de pneuri pentru condiţii extreme din 2012
Piloţii din WRC vor avea la dispoziţie o compoziţie specială de cauciucuri pentru condiţii extreme începând din sezonul 2012.
Raliul Australiei, desfăşurat parţial în condiţii dificile de pilotaj din cauza traseului foarte alunecos în urma ploilor abundente, a determinat forul mondial să accepte propunerea piloţilor pentru schimbarea regulamentului pentru cauciucuri.
Astfel, începând din sezonului viitor, piloţii vor putea alege o compoziţie mai dură de pneuri în cazul în care condiţiile de pe traseu vor fi dificile din cauza vremii. Informaţia a fost confirmată de Michele Mouton, managerul WRC, care a acceptat astfel propunerea insistentă a piloţilor.
"Când suntem la limita aderentei şi pilotajul devine periculos, trebuie să schimbăm (n.r - pneurile). Pentru mine, răspunsul este simplu, să existe încă o compoziţie pentru pneuri. Nu trebuie să creştem volumul de pneuri, ci doar să oferim încă o compoziţie la alegere. Trebuie să lucrăm la regulament şi sunt determinată să fac asta", a declarat Mouton.
Traseele dificile cu care se confruntă piloţii în raliurile pe macadam în cazul unor ploi abundente au generat şi un conflict între Mouton şi oficialii Michelin, unicul furnizor de pneuri din WRC.
Aceştia din urmă susţin că soluţia la această problemă este ca piloţii să meargă pur şi simplu mai încet, însă Mouton a ridiculizat opiniile francezilor. "Îmi pare rău, dar nu suntem într-o competiţie pentru a ne simţi bine, ci luptăm în cea mai importantă competiţie (n.r - de raliuri) din lume. Nu poţi să-i ceri unui pilot să meargă mai incet din cauza pneurilor", a mai precizat ea.
Via | Autosport