WRC ar putea avea o academie de piloţi din 2011
Competiţia Junior WRC ar putea fi transformată anul viitor într-o academie de piloţi în care toţi concurenţii să utilizeze aceeaşi maşină.
Federaţia Internaţională de Automobilism intenţionează să ofere tinerilor piloţi de raliuri şansa de a-şi demonstra calităţile într-o competiţie cu costuri reduse, pentru a minimaliza pe cât posibil importanta resurselor financiare în drumul spre Campionatul Mondial de Raliuri.
Una dintre propuneri vizează înlocuirea completă a competiţiei Junior World Rally Championship (JWRC) cu o academie de piloţi care să fie gestionată de un singur constructor şi un singur furnizor de pneuri.
Surse apropiate forului mondial au dezvăluit că există patru constructori interesaţi să participe în această academie: M-Sport, compania care gestionează programul constructorului Ford în WRC, Ralliart Italy, care furnizează maşinile Mitsubishi Lăncer Evolution Xs din competiţia Pirelli Star Driver, Honda şi Mazda. Competiţia ar urma să se desfăşoare pe şase etape de raliu din Europa, în paralel cu campionatul Mondial de Raliuri.
"Purtam discuţii şi dacă oamenii se hotărăsc se poate întâmpla chiar anul viitor. Am văzut două propuneri foarte interesante. Este posibil să luăm o decizie, dar vorbim despre acest lucru din luna septembrie a anului trecut şi de fiecare dată facem un pas înapoi. Trebuie să muncim mai mult", a declarat Morrie Chandler, preşedintele comisiei de WRC din cadrul FIA.
JWRC este o competiţie completară la Campionatul Mondial de Raliuri înfiinţată în 2001 drept FIA Super 1600 şi redenumita în Junior WRC un an mai târziu. Scopul competiţiei este formarea tinerelor talente, însă vârsta maximă a piloţilor este de 28 de ani. Maşinile utilizate în această competiţie sunt din clasa S1600, au o putere limitată manual şi doar tracţiune faţă. Etapele de JWRC se desfăşoară în paralel cu cele din WRC, piloţii din această categorie ieşind pe traseu după cei din clasa regină.
Via | MaxRally