FEATURE: Sebastien Loeb, gimnastul care a devenit regele raliurilor

Publicat miercuri, 16.11.2011 12:44 de Daniel Popescu

Automarket vă prezintă povestea gimnastului şi inginerului Sebastien Loeb, care a devenit octuplu campion mondial în WRC deşi a debutat în raliuri abia la 21 de ani.

Haguenau este o banală comună din regiunea franceză Alsacia care până în urmă cu un deceniu era cunoscută doar pentru luptele care s-au desfăşurat aici în Al Doilea Război Mondial în decembrie 1944, soldate cu retragerea armatei germane din faţa atacurilor coordonate ale americanilor.

Ororile războiului au lăsat însă loc fabuloasei poveşti de viaţă a unuia dintre locuitorii acestei comune, care pe parcursul a numai câţiva ani s-a transformat dintr-un campion local de gimnastică într-un campion mondial în WRC, după ce în prealabil a renunţat şi la meseria de inginer.

Numele său este Sebastien Loeb.


GIMNASTUL LOEB. INGINERUL LOEB. PILOTUL LOEB

Sportul este unul dintre cele mai bune moduri de a-ţi petrece copilăria, iar acest lucru a fost valabil inclusiv pentru tânărul Sebastien Loeb. Născut în 26 februarie 1974, francezul a optat pentru gimnatică, sport în care a devenit de patru ori campion al regiunii Alsacia şi o dată campion al Franţei de Est, terminând pe locul cinci în campionatul naţional de gimnastică al Franţei.

Totuşi, fiind pasionat de inginerie electrică, în septembrie 1994 s-a angajat la compania Socalec, acolo unde s-a remarcat prin... lipsa de punctualitate, dar mai ales prin stilul de pilotaj. Un an mai târziu, la vârsta de 21 de ani, nimic nu l-a putut împiedica să renunţe şi la pasiunea pentru inginerie din dragoste pentru cursele de maşini, nici măcar faptul că alţi colegi de vârsta lui aveau deja un deceniu în sporturile cu motor.

PRIMUL CONTACT CU CITROEN

Deloc surprinzător, Loeb a avut nevoie de trei ani pentru a ajunge într-o competiţie cunoscută pe plan local, Citroen Saxo Trophy, acolo unde în 1999 avea să câştige titlul şi să intre în atenţia lui Guy Frequelin, şeful Citroen Sport şi cel care avea să devină mentorul său.

În 2001, Loeb devenea alături de Citroen primul campion al noii competiţii Junior WRC, nu înainte de a debuta în clasa supremă a WRC-ului în Raliul San Remo cu un Citroen Xsara WRC.

"Superstarul viitorului" - Debutul lui Loeb în WRC, Raliul Sanremo 2001

  • ionele, miercuri, 16.11.2011 14:00

    Un sportiv desavarsit, ce este si va fi model al multor generatii .

  • Serd, miercuri, 16.11.2011 14:43
    Jos palaria!

    Un astfel de om te lasa fara cuvinte!

  • Schubler, miercuri, 16.11.2011 15:32
    Loeb

    Loeb si Schumacher... regii Motorsportului :) Ce bine ne-am nascut sa-i vedem la lucru pe ambii

  • Marian, miercuri, 16.11.2011 16:15

    Cand era asta tanar, Citroen participa doar la cateva raliuri si il lauda presa din Franta ca o sa fie viitorul campion mondial. Am crezut ca se umfla muschii pe ei ca e francez, dar se pare ca este mult mai bun decat au putut visa ei vreodata. Imi cer scuze pentru gandurile rele pe care le-am avut la adresa lui atunci,

  • florin8, joi, 17.11.2011 02:24

    Frumos reportajul,mi-a placut...Cat despre Sebastian Leob,ce sa mai zic...o adevarata valoare,tot respectul pentru ceea ce a facut si inca face si sper sa ramana asa si in continuare.

  • prudentul, sâmbătă, 19.11.2011 00:41
    Haguenau comună, ha?

    Commune în franceză nu e totuna cu comună în română.