Toyota se opune categoric motorului unic

Publicat marţi, 28.10.2008 15:38 de Daniel Popescu

Presedintele Toyota, John Howett, a avertizat din nou ca Toyota isi va reconsidera pozitia in Formula 1 in cazul in care FIA va aproba motorul unic in 2010.

Intr-o saptamana marcata de speculatiile referitoare la retragerea Toyota din Formula 1, japonezii au transmis prin intermediul unui comunicat de presa ca doresc sa participe in continuare in aceasta competitie.

Totusi, Howett a avertizat ca Toyota nu accepta sa concureze in F1 cu un motor unic, construit de o alta companie.

"In principiu vom fi aici pana in 2012. Ambitia este sa castigam si sa continuam contributria la F1. Problema este ca nu vrem un motor unic", a declarat Howett pentru pulicatia Autosport. "Daca introducerea sa va fi fortata, atunci decizia de a renunta la F1 nu o vom lua noi, ci conducerea din Japonia, dar ei vor ca echipele sa fie diferentiate".

Intrebat ce crede ca se va intampla daca FIA va introduce motorul unic in 2010, presedintele Toyota a replicat: "Cred ca constructorii vor pleca din F1 daca va exista un motor unic. Nu cred ca vreunul dintre constructori vrea un motor omologat. Cred ca rezultatul depinde partial de FIA si de Consiul Mondial si de ceea ce vor acestia sa obtina".

Howett a admis ca Toyota este interesata sa concureze in Le Mans Series, insa spune ca afirmatiile recente ale seful de echipa Tadashi Yamashina au fost scoase dintr-un context mai larg. Yamashina afirmase ca Toyota se va retrage din F1 in momentul intrarii in Le Mans, fapt negat insa de Howett.

"Toyota nu a ascuns niciodata ca este interesata sa revina la Le Mans", a explicat Howett. "Acesta este raspunsul pe care il veti primi de la orice executiv Toyota, asa cum nu au ascuns nici faptul ca au fost interesati de NASCAR. Dar intrebarea este daca este momentul potrivit pentru Le Mans. Comentariile lui Yamashina au fost citate din context articolele recente".

  • cleo345, marţi, 28.10.2008 15:53
    motoare unice

    cred ca majoritatea echipelor vor renunta la F1 daca se decide introducerea motorului unic din 2010. oricum se poate organiza alt campionat cu echipele care renunta la F1, cu reguli propuse de echipe, nu impuse de altii.

  • NeoGalaxy, marţi, 28.10.2008 16:30
    @Idei de nivelul intelectual al cangurului.

    Deci vine FIA cu ultima idee "bestial": se va folosi un motor unic. - ori este construit de cineva din afara, ceea ce este poate doar si poate o comedie; - ori exista un model standard, facut de "extraterestii" sau de alta companie, pe care echipele din Formula 1 il vor adapta conform fiecarei filozofii. Fiind model unic... de ce mai este nevoie sa-l cheme Ferrari, Mercedes sau BMW imi este foarte neclar, putea la fel de bine sa-l cheme si Dacia pentru ca la baza are un design comun. - se dezolva un motor unic pe baza unor desene (schite) care vin de la echipe celebre gen Ferrari sau McLaren... CAND O FACE PLOPU PERE. Adica Ferrari si Mercedes si BMW construiesc motoare de cel putin 60, fiecare bazat pe filozofia lor si acum... sa construim impreuna un motor comun (unic) bazat pe aceste 3 idei. Pai la fel de bine puteau sa foloseasca un motor Lada si ii schimbau abtibildul. Costa putin, nu se investeau bani in el si mama ce unic era. Si testarea cine o facea? Upgradeuri sau modificari cine o sa le faca? Pikachu? Evident ceea ce FIA incerca sa faca, depaseste cu mult un film comic si intra in domeniul "Scary Movie". P.S. La fel bine ma puneau pe mine sa desen un motor ca la cat ma pricep... pe cine mai interesa costurile :))))) De redus le reduceam la zero :P

  • NeoGalaxy, marţi, 28.10.2008 16:39
    @P.S.

    Pentru viitoarele reguli astept sa se introduca urmatoarele idei "revolutioare" - un motor sa reziste 6 curse, o cutie 12 curse. Daca iti pica motorul sa pleci de pe ultima linei sau de la boxe (deh... motor prost). - toate masinile sa arate la fel, standardizate, numai culorile sa difere. Asa o sa vedem cat de talentati sunt pilotii... dar daca ceva merge prosti si talentul pilotilor nu se mai vedem, dam vine pe standardizare. Sau pe motor :) - 18 curse sunt multe dar mai bine 20 pentru ca asa macar avem o cifra frumoasa. Daca se poate sa fie la cate 3 saptamani diferenta este super, daca nu, 2 saptamani. - Ordinea sa fie gandit adica... ceva gen tip veriga. Plecam de undeva si ajungem undeva ca un cerc, nu cum este sistemul de acuma. Care este exact si "perfect" de haotic. - Pilotul care castiga si totusi nu este talentat, sa aiba masina verificata. Este posibil ca masina lui sa fie construita cu extra-tehnologie. - Sa se inventeze faruri pentru masinile de Formula 1. Si alimentare cu celule solare pentru ca ci 85l/100 km este mult prea mult si creste poluarea. (sa mai zica cineva ca nu iubesc mediu natural). - Pneurile sa fie bio degradabile si la fel si masina. Face accident, asta este, se lasa masina acolo si se descurca singura. - Safety car-ul sa fie tot o masina de Formula 1 pentru ca Mercedesul ala saracu de abia tine pasul cu buburuzele din spatele lui. Echipa campioana din anul trecut sa trimita o masina Safety car pentru sezonul curent. (Nu exista discriminare asa) - Masinile sa aiba scris numarul de concurs si pe lateral, deoarece comentatorii din Romania nu stiu nici cati piloti exista in orice moment pe pista, nici la ce echipa concureaza si nici... daca mai exista in Formula 1. - Sa exista mai multe camere din mai multe unghiuri. La fiecare acrosaj, noi fanii Formulei 1 nu putem sa ne dam seama de cine are sau nu are dreptate. Vrem dovezi :) - Regulamentul de anul acesta si anul trecut a fost facut de o maimuta care din pacate nu stie sa conduca. Pe viitor rugam ca un strut sa faca acest regulament pentru ca ar avea mult mai mult sens. Sunt rapizi strutii macar :) P.S. Aceste randuri pot si vor fi tratate ca un pamflet :)

  • michelle_b, marţi, 28.10.2008 17:28
    NeoGalaxy

    Neo, nu stiu de ce spui ca poate fi tratata ca un pamflet teoria ta, pentru ca ai numai idei exceptionale! daca ai timp, sa ii scrii neaparat lui Max. iti garantez ca te ia consilier. si spre totala ta surprindere (si, cu siguranta spre disperarea TUTUROR fanilor Formulei 1) cea mai mare parte a ideilor tale va fi implementata ! singura idee la care mai trebuie lucrat este cea cu un motor care sa reziste 6 curse ! cum poti spune asa o prostie ???? un motor (evident UNICUL :P) trebuie neaparat sa reziste toate cursele din sezonul competitional ! si de aceea va fi denumit "motor unic" . respectele mele ! esti tare !

  • NeoGalaxy, marţi, 28.10.2008 18:11
    @

    P.S Doresc sa-mi cer cele mai sincere scuze... dar postarile mele de mai sus sunt pline de greseli. Anul viitor speram ca se va putea implementa o functie "Edit" care ne poate ajuta in corectarea acestor mici probleme. In acealsi timp, ideile de mai sus sunt doar o parere personala, fie ea buna sau rea. Unele dintre ele sunt ceva mai gandite si probabil se pot implenta. Dar nu cred ca FIA chiar doreste sa se schimbe ceva cu adevarat pentru ca pana acuma... au facut numai tampenii. De cand am aflat faza aia cu comisarii ma tot gandesc la cat de ciudate au fost unele penalizari dar ce ma oftica este ca nu avem camere din care sa vedem si din alte unghiuri cursa. Adica exista elicopterul, vreo 100 de camere mobile, 50 de camere fixe... si paradoxal... toate redau din exact aceleasi unghiuri. In acelasi timp este pur si simplu o ofensa pentru constructori ca Ferrari, Mercedes, BMW si Toyota... sa le arunci in fata chestia cu motorul unic. Baietii astia nu se numesc motoristi degeaba. Cel putin pentru Ferrari motoarele v12 si v10 fac parte din ADN-ul firmei si al tuturor celor care lucreaza acolo si sunt 100% sigur ca este la fel si pentru restul motoristilor. Personal daca eram unul dintre cei de sus, pentru anul 2010 imi anuntam deja plecarea. Ferrari este singura echipa care este de la inceputurile Formulei 1 si pana acum, fiind o firma mica i-a costat o avere sa ramana pe aici dar s-au descurcat. Este ireal sa le ceri sa produca un motor unic si limitat care probabil nici macar nu are treaba nici cu traditia lor si nici cu pasionea pentru motoare. Probabil ca de la o varsta, cei care detin functii de decizie o iau razna rau de tot. Si tocmai cand eu blamam atat scandalul de anul trecut si tampeniile intamplate anul acesta. Pai aceste 2 situatii sunt copil mic fata de ceea ce gandesc astia sa implementeze. Sincer si impartial dar sunt niste imbecili! Se numeste Formula 1 dintr-un motiv si acela este ca este competitia regina a motorsportului. Pentru ca aici piloteaza cei mai buni dintre cei mai buni, pe cele mai avansate masini (tehnic sunt si 50% avioane) care intrupeaza cele mai avangardiste tehnologii existente in domeniul auto. P.S. Scuze inca odata pentru greseli... Mama ce nervos eram cand citeam ce tampenii vor astia sa implementeze.