Toyota se opune categoric motorului unic
Presedintele Toyota, John Howett, a avertizat din nou ca Toyota isi va reconsidera pozitia in Formula 1 in cazul in care FIA va aproba motorul unic in 2010.
Intr-o saptamana marcata de speculatiile referitoare la retragerea Toyota din Formula 1, japonezii au transmis prin intermediul unui comunicat de presa ca doresc sa participe in continuare in aceasta competitie.
Totusi, Howett a avertizat ca Toyota nu accepta sa concureze in F1 cu un motor unic, construit de o alta companie.
"In principiu vom fi aici pana in 2012. Ambitia este sa castigam si sa continuam contributria la F1. Problema este ca nu vrem un motor unic", a declarat Howett pentru pulicatia Autosport. "Daca introducerea sa va fi fortata, atunci decizia de a renunta la F1 nu o vom lua noi, ci conducerea din Japonia, dar ei vor ca echipele sa fie diferentiate".
Intrebat ce crede ca se va intampla daca FIA va introduce motorul unic in 2010, presedintele Toyota a replicat: "Cred ca constructorii vor pleca din F1 daca va exista un motor unic. Nu cred ca vreunul dintre constructori vrea un motor omologat. Cred ca rezultatul depinde partial de FIA si de Consiul Mondial si de ceea ce vor acestia sa obtina".
Howett a admis ca Toyota este interesata sa concureze in Le Mans Series, insa spune ca afirmatiile recente ale seful de echipa Tadashi Yamashina au fost scoase dintr-un context mai larg. Yamashina afirmase ca Toyota se va retrage din F1 in momentul intrarii in Le Mans, fapt negat insa de Howett.
"Toyota nu a ascuns niciodata ca este interesata sa revina la Le Mans", a explicat Howett. "Acesta este raspunsul pe care il veti primi de la orice executiv Toyota, asa cum nu au ascuns nici faptul ca au fost interesati de NASCAR. Dar intrebarea este daca este momentul potrivit pentru Le Mans. Comentariile lui Yamashina au fost citate din context articolele recente".
cred ca majoritatea echipelor vor renunta la F1 daca se decide introducerea motorului unic din 2010. oricum se poate organiza alt campionat cu echipele care renunta la F1, cu reguli propuse de echipe, nu impuse de altii.