Solutie aerodinamica radicala pentru Red Bull

Publicat vineri, 01.02.2008 14:44 de Daniel Popescu

Red Bull Racing au produs o surpriza in prima zi de teste de la Barcelona utilizand o carcasa radicala pentru motorul noului monopost RB4.

La lansarea de luna trecuta a noii masini, Red Bull au fost criticati vehement pentru ca RB4 seamana izbitor cu predecesorul sau. Totusi, echipa a promis cateva upgrade-uri aerodinamice, insa putini au prevazut ca noua solutie va fi utilizata chiar astazi.

Carcasa motorului se extinde orizontal pe toata lungimea aripii spate. Prin noua tehnica, echipa spera ca masina va fi mai stabila. Solutia face ca masina sa fie mai slabila cu precadere la intrarea in viraje, un element esential in acest sezon dupa ce utilizarea franei de motor a fost interzisa.

  • tracto, vineri, 01.02.2008 15:11
    frana motor ?

    cum adica ? a fost interzisa nu inteleg : |

  • ciuruitu, vineri, 01.02.2008 15:58
    parasute

    daca nici frana de motor nu mai au voie , atunci vor folosi probabil parasute

  • noname00, vineri, 01.02.2008 16:17
    de fapt se refera la altceva

    anul trecut foloseau motorul pentru modifica in mod dinamic balansul franelor pentru o mai buna stabilitate la intrarea in viraje. Astfel forta de franare pe rotile din spate crestea (frana de motor normala) sau motorul era folosit pentru accelerare, astfel ca forta de franare pe rotile din spate scadea.

  • MP, vineri, 01.02.2008 20:33
    RB4

    nimic interesant .... ceva asemanator am vazut la Mc Laren Mp4/10B,C in completare cu un mic eleron (fara rezultate)