Solberg propune o ordine aleatorie pentru plecarea în etapele de WRC
Petter Solberg consideră că piloţii ar trebui să plece în etapele de WRC conform unei ordini stabilite prin tragere la sorţi şi nu în funcţie de clasamentul general.
Rezultatele înregistrate în ultimele etape în Campionatul Mondial de Raliuri i-a determinat pe oficialii Citroen să solicite o schimbare de regulament în privinţa ordinii în care piloţii pleacă pe traseu în cele două sau trei zile ale unei etape.
Principala nemulţumire este că, în actualul format, piloţii rapizi sunt nevoiţi să plece primii pe traseu şi le oferă un avantaj strategic piloţilor mai lenti, care beneficiază de un traseu mai curat şi, implicit, mai bun.
În plus, regulamentul a determinat apariţia unor tactici prin care piloţii preferă să oprească maşinile pe traseu pentru a coborî în clasamentul unei zilei şi, implicit, pentru a beneficia de o poziţie de drum mai bună în ziua următoare. Cei de la Citroen consideră că piloţii ar trebui să plece în raliu în ordinea inversă a clasamentului, însă fostul campion mondial Petter Solberg susţine că o variantă mai bună este ca ordinea să fie stabilită prin tragere la sorţi.
"Acum este plictisitor şi nu de aceea venim la raliuri. Vreau să pilotez la capacitate maximă de la început, nu vreau să mă gândesc cum să încetinesc, pentru că aceasta este o competiţie şi ar trebui să pilotăm cât de repede putem. Pentru mine, metoda de a rezolva asta este să scoatem nişte numere dintr-o pălărie. Avem 15 numere în pălărie şi cei mai buni 15 piloţi trebuie să extragă unul. Aceasta este cea mai corectă cale, nu-i aşa? Uneori vei avea ghinion şi vei extrage numărul 1, dar nu se va întâmpla tot timpul. Ar trebui să facem asta în noaptea dinaintea fiecărei zile de competiţie, vom pilota la maxim şi nu vor exista plângeri. Nu trebuie să inversăm clasamentul primilor 15, ci doar să extragem numerele, asta va opri jocurile stupide şi vom reveni la sport", a declarat norvegianul în vârstă de 36 de ani.
Declaraţiile lui Solberg vin după ce propunerea celor de la Citroen de inversare a poziţiilor la start s-a lovit de refuzul categoric al oficialilor Ford, care consideră că actualul regulament asigură un echilibru între piloţi şi ajuta spectacolul. În lumina divergentelor dintre constructorilor, şansele ca regulamentul să fie modificat până la Raliul Italiei din 5-8 mai sunt minime.
Via | Autosport