Schumacher: "Nu ştiu dacă aş fi câştigat curse cu Red Bull sau McLaren"
Michael Schumacher afirmă că nu are nicio garanţie că ar fi obţinut victorii în ultimii trei ani dacă ar fi concurat pentru Red Bull sau McLaren, echipe cu monoposturi mai bune decât Mercedes.
Cu ocazia împlinirii a 44 de ani în 3 ianuarie, Michael Schumacher a acordat un amplu interviu publicaţiei Auto Motor und Sport în care a abordat numeroase subiecte, unul dintre cele mai interesante fiind performanţele pe care le-ar fi avut dacă ar fi concurat pentru o echipă de top în cea de-a doua carieră în Formula 1.
Chiar dacă la volanul unui modest monopost Mercedes şi-a trecut în cont un podium la Valencia şi un pole position la Monaco pe care l-a pierdut ulterior din cauza unei penalizări, germanul nu este convins că ar fi fost capabil să obţină victorii dacă ar fi concurat pentru Red Bull sau McLaren, două dintre cele mai bune echipe din ultimul an.
"Sunt de acord că, dacă aş fi avut un astfel de monopost, aş fi concurat alături de piloţii din top. Dar este o bună întrebare dacă aş fi câştigat curse cu un Red Bull sau McLaren. Nu te poţi urca în monopost şi să câştigi imediat. Aş putea fi la fel de rapid într-un monopost pentru Sebastian Vettel precum într-un monopost pentru Schumacher? Probabil că nu", a declarat el.
Totuşi, el a admis că una dintre explicaţiile pentru care Mercedes nu a reuşit să dezvolte un monopost competitiv este bugetul mai mic de care a avut parte comparativ cu echipele de top.
"Este un factor. Pe parcursul anilor, Red Bull a construit o infrastructură şi are un buget care îi oferă posibilitatea de a răspunde la orice prin cea mai bună metodă. Este mai mult sau mai puţin ceea ce am avut la Ferrari", a adăugat el.
Nu în ultimul rând, septuplul campion mondial afirmă că piloţii nu mai au posibilitatea de a face diferenţa între ei la fel ca în trecut, întrucât monoposturile sunt foarte stabile pe circuit şi foarte apropiate ca performanţe.
"La începutul carierei mele întotdeauna există şansa de a fi mai rapid decât un alt pilot nu cu două zecimi de secundă, ci cu o secundă întreagă. De ce? Pentru că din punct de vedere aerodinamic monoposturile nu erau atât de echilibrate şi uşor de pilotat. Ca pilot, atunci aveai mult mai multe posibilităţi. Astăzi, monoposturile sunt stabile aerodinamic şi echilibrate, iar fereastra în care poţi lucra nu este mare", a încheiat el.
Via ESPNF1, Motorsport, Motorsport
LA MULTI ANI! Nu i-am fost niciodata admirator, dar ca sportiv are multe merite. Sper ca multi din tinerii de azi (din sportul cu motor) au reusit sa ,,prinda" cate ceva din secretele (trucurile) maestrului si sa faca competitiile cat mai atractive. Multe realizari si-n continuare si mult NOROC in doamii13!!