Sauber şi Williams fac presiuni pentru introducerea unui buget maxim

Publicat vineri, 01.06.2012 17:34 de Daniel Popescu

Sauber şi Williams fac presiuni pentru ca Red Bull şi Toro Rosso să accepte introducerea unui buget maxim anual în Formula 1 începând din sezonul 2013.

10 dintre cele 12 echipe din Formula 1 au căzut de acord că FIA ar trebui să introducă în regulament conceptul unui buget maxim anual, iar forul mondial a acceptat deja o astfel de propunere.

Pentru ca noua regulă să fie valabilă începând din 2013, ea trebuie însă aprobată de toate echipele din competiţie, iar până în prezent singurele care se opun sunt Red Bull Racing şi Toro Rosso, ambele deţinute de austriacul Dietrich Mateschitz.

Cei de la Sauber susţin că modelul adoptat de Red Bull în ultimii ani, cu investiţii nelimitate pentru obţinerea de performanţe, are un puternic efect negativ asupra celorlalte echipe, care se văd în imposibilitatea de a putea cheltui sume la fel de mari. De altfel, oficialii echipei elveţiene au susţinut săptămâna trecută că "unora nu le pasă dacă sportul va mai exista peste 10 ani", o aluzie la adresa rivalilor de la Red Bull.

Între timp, Toto Wolff, unul dintre acţionarii Williams şi conaţionalul lui Mateschitz, crede că investiţiile majore în sport nu mai oferă garanţia unor performanţe majore, motiv pentru care insistă că inclusiv Red Bull ar avea de câştigat dacă ar accepta un buget maxim.

"În acest moment ei cheltuie o sumă estimată la 250 de milioane de euro pe sezon, aşa că un buget maxim l-ar fi salvat pe Mateshitz de 100 de milioane de euro. I-ar face o favoare, pentru că modelul său de cheltuieli nelimitate nu mai are acelaşi avantaj din cauza actualului regulament. Rezultatele din primele şase curse ar fi trebuit să-l convingă", a precizat acţionarul celor de la Williams.

Via | GMM

  • noname00, sâmbătă, 02.06.2012 14:47
    Christian Horner

    Christian Horner a zis mai demult intr-un interviu ca limitarea bugetului va afecta diferit unele echipe, deoarece echipe precum McLaren, Ferrari, Mercedes si Lotus Renault pot ascunde unele cheltuieli printre cheltuielile companiei detinatoare a echipei de F1. De exemplu - un angajat ar putea fi platit o parte de echipa de F1, restul fiind platit de compania mama, sub pretextul ca lucreaza si pentru proiecte pentru productia de serie. Sunt multe moduri in care unele companii pot ascunde costuri, iar Red Bull ar fi lipsita de o parte importanta din ele. Fia ar trebui sa monitorizeze mult prea adanc echipele, ceea ce ar fi abuziv. Sunt de acord ca unele echipe nu isi permit mai mult, deoarece nu au sponsori care sa dea mai multi bani, asta pentntru ca nu au performante suficient de bune, ceea ce reprezinta un cerc vicios, dar nici o regula care afecteaza diferit echipele nu este corecta.

  • jerryS, sâmbătă, 02.06.2012 18:52
    buna

    in 1992 Williams a construit si dezvoltat,poate cel mai performant monopost din Formula1,al tuturor timpurilor cu un buget de numai 35 milioane de dolari.Acum stiu,ca in acesti 20 de ani de atunci a existat inflatie si ca,costurile sunt altele ,dar cred ca un buget maximal de 100 milioane euro,ar putea face ca nivelul F1,sa creasca,nu sa scada! Sa nu uitam ca Caterham,Marusia si HRT,au fost atrase in Formula1,pe ideea unui buget maximal de 40 milioane euro,iar ele in aceea suma opereaza(un pic mai mult de anul acesta Caterham,care s-a situat 2 ani pe locul 10.si a primit un bonus din partea FOM),asa ca si RBR,Ferrari,Mclaren,Mercedes s-ar putea obisnui cu un prag al cheltuielilor mai mic. ps.Ce spunea Horner acolo,era mai mult pentru a indeparta atentia de la cat cheltuie ei de fapt,zvonurile spunand ca in 2010 si 2011,avand un buget de peste 250 milioane euro!

  • Davidenko, sâmbătă, 02.06.2012 21:58

    Nici-o stire despre ilegalitatea monopostului RB8???FIA i-a obligat sa schimbe "podeaua" pana la inceperea MP al Canadei.

  • hasu, duminică, 03.06.2012 00:36
    DAVI...

    Este asemanatoare cu strecuratoarea de anul trecut ....?