Renault va păstra sistemul F-duct pe monopost
Renault a decis să utilizeze sistemul de ventilaţie F-duct pe tot parcursul Marelui Premiu al Belgiei, în urma rezultatelor pozitive din antrenamente.
Renault este ultima dintre echipele din prima jumătate a clasamentului care a introdus propria versiune a sistemului de ventilaţie F-duct, care permite obţinerea unui spor de viteză de 10 km/h pe liniile drepte.
Francezii au evaluat componenta în timpul celor două sesiuni de antrenamente libere de vineri şi, deşi vremea nu a fost prielnică, rezultatele au fost încurajatoare. Din acest motiv, Renault a decis să păstreze sistemul pe monopost pentru calificări şi cursă, iar Robert Kubica susţine că locurile trei şi respectiv patru din antrenamente se datorează acestei componente.
"A funcţionat aşa cum ne aşteptam. Am făcut câteva evaluări pentru a obţine informaţii şi mai multă experienţă şi până acum a funcţionat corect. Nu am avut nicio problemă. Cu siguranţă (n.r - va rămâne pe monopost)", a declarat polonezul.
Sistemul prevede obligativitatea ca pilotul să acopere o gaură situată la nivelul cockpitului pentru a influenţa fluxul de aer, iar Kubica a admis că are nevoie de timp pentru a se obişnui în acest sens.
"Trebuie să mă obişnuiesc, pentru că nu am mai făcut asta niciodată. În mod normal, când eşti la capătul unui viraj accelerezi, ridici treptele de viteză şi te concentrezi pe următorul viraj. Acum trebuie să-mi amintesc să acopăr gaura, ceea ce nu este deranjant, dar trebuie să mă obişnuiesc.În unele locuri ale circuitului nu este atât de uşor, dar avem o poziţie confortabilă aşa că este în regulă", a mai precizat el.
Sistemul de ventilaţie F-duct a fost pionierat de Mclaren şi copiat ulterior de Mercedes GP, Red Bull şi Ferrari.
Via | Autosport