Red Bull a trecut cu succes noul test de flexibilitate
Monopostul Red Bull Racing a trecut noul test de flexibilitate al aripii faţă impus de FIA pentru Marele Premiu al Belgiei.
FIA a anunţat recent înăsprirea testelor de flexibilitate pentru aripile faţă, în urma numeroaselor controverse privind legalitatea monoposturilor Red Bull Racing şi Ferrari.
Prima serie de teste a avut loc vineri seară după cele două sesiuni de antrenamente şi, potrivit regulamentului, au fost selectate două maşini: monopostul Red Bull RB6 pilotat de Mark Webber şi monopostul McLaren MP4-25 cu care concurează Lewis Hamilton pentru McLaren Mercedes.
Potrivit raportului tehnic al FIA semnat de delegatul tehnic Jo Bauer, ambele monoposturi "sunt în conformitate cu Regulamentul Tehnic al Formulei 1 pentru 2010".
Ferrari, implicată alături de Red Bull în această controversă, nu a fost subiectul acestui set de teste, însă echipă ar putea fi selectată de Bauer după calificările de sâmbătă sau după cursa de duminică.
Noul test de flexibilitate presupune ca aripa faţă a unui monopost să aibă o flexibilitate de cel mult 20 mm la aplicarea unei greutăţi de 100 kg. Până în prezent, acest test prevedea a înclinare de numai 10 mm, în condiţiile aplicării unei greutăţi de 50 kg.
Începând de la Marele Premiu al Italia, FIA va iniţia şi o serie de teste privind flexibilitatea componentelor podelei unui monopost, cerinţa fiind ca toate aceste "apendice" să fie fixe.
Via | FIA
Comentatorii de la RTL Klub susțineau astăzi că aripile de la Spa ale monoposturilor RedBull nu sunt indentice cu cele de la Hungaroring. Fapt normal deoarece cele două circuite diferă, dar tot comentatorii maghiari spuneau că precis vechile aripi nu treceau de noul sistem de testare.