Regulamentul Safety Car-ului ramane neschimbat
Regulile care intra in aplicare in momentul in care Safety Car-ul este prezent pe pista vor ramane neschimbate cel putin pentru urmatoarele Mari Premii.
Mai multi piloti si-au exprimat ingrijorarea ca sunt penalizati pe nedrept in momentul in care masina de siguranta este prezenta pe pista. Heikki Kovalainen a ratat prezenta pe podiumul din Australia din aceasta cauza, iar Nick Heidfeld a pierdut orice sansa de a lupta pentru puncte in Spania, ceea ce l-a determinat pe Mario Theissen sa ceara schimbarea rapida a regulamentului:
"Este o loterie, nu poti planifica nimic. Iti stabilesti strategia inainte de cursa si poti doar sa speri ca Safety Car-ul nu va intra pe circuit", a spus Theissen dupa MP al Spaniei.
Pilotii au discutat deja cu FIA si cu directorul de curse Charlie Whiting la Barcelona, insa Mark Webber crede ca sansele pentru o schimbare rapida a regulamentului sunt foarte mici. "Se discuta despre asta, dar cred ca mai dureaza cel putin cateva saptamani", spune australianul. "Poate la Monaco sau in Canada. Asa cum am mai spus, toata lumea ar fi multumita cu asta: pilotii, echipele si FIA".
Seful Scuderiei Ferrari, Stefano Domenicali, este chiar mai pesimist, spunand ca regulile se vor schimba probabil incepand cu sezonul viitor. "Cred ca este realist sa spun ca nu stiu daca regulamentul se poate schimba pana la sfarsitul sezonului. Bineinteles ca aceasta problema este pe agenda noastra si vrem sa facem ceva, dar inainte de a actiona trebuie sa ne gandim de 10 ori", a admis Domenicali.
Nici directorul tehnic al Williams, Sam Michael, nu anticipeaza modificari in viitorul apropiat. "S-a discutat despre acest lucru cu cateva zile in urma, dar nu s-a schimbat nimic. As fi surprins daca s-a schimbat ceva", a declarat Michael. "Parerea mea este ca regulamentul ar trebui sa ramana asa sau sa revenim la ce am avut inainte. Ca inginer mi-a placut vechiul regulament, dar era mai periculos".
Directorul tehnic al echipei Force India, Mike Gascoyne, crede ca regulamentul este nedrept si spune ca regulile trebuie schimbate rapid. "Cred ca totul dureaza deja prea mult. Daca trebuie sa intri la boxe platesti foarte mult fara nicio vina: poti conduce cursa cu un minut in fata si sa cazi pe ultimul loc in turul urmator fara nicio vina pentru ca primesti penalizare", spune Gascoyne.