Red Bull va utiliza sistemul KERS în Malaezia
Red Bull Racing a confirmat că va utiliza KERS în Malaezia, după ce a renunţat la tehnologie în cursa de debut din cauza problemelor de fiabilitate.
Red Bull Racing a clarificat public controversele privind sistemul KERS al monopostului RB7, după ce presa internaţională a speculat insistent că reputatul inginer Adrian Newey a reuşit să creeze o unitate unică incarcabilă doar pentru start.
În realitate, echipa a întâmpinat probleme de fiabilitate pe parcursul antrenamentelor libere de vineri, motiv pentru care a decis ulterior să renunţe la sistem pe tot parcursul Marelui Premiu, fără însă să facă un anunţ pe acest subiect.
"Nu am avut deloc KERS în acest weekend. Nu am vrut să spunem nimănui, dar după ce am văzut startul nici nu aveam nevoie. Eram puţin nervoşi să le spunem tuturor asta înaintea cursei. Am utilizat KERS vineri şi nu am fost mulţumiţi de fiabilitate, am simţit că există un potenţial risc, motiv pentru care nu am concurat deloc cu KERS în acest weekend", a explicat britanicul pentru BBC imediat după cursă.
Decizia nu a afectat performanţele lui Sebastian Vettel şi Mark Webber datorită faptului că pilotul care pleaca din pole position are in fata o linie dreapta de numai 200 de metri inainte de primul viraj.
Lucrurile vor sta însă diferit la Marele Premiu al Malaeziei de peste două săptămâni, întrucât circuitul de la Sepang include două linii drepte foarte lungi, acolo unde absenta KERS ar putea costa piloţii timp preţios. Tocmai de aceea, Horner a admis că Red Bull va utiliza KERS la Sepang.
"Vom concura cu KERS în Malaezia. A fost o decizie la limita să nu-l folosim (n.r - şi în Australia). În Malaezia există o linie dreaptă lungă spre primul viraj şi vrem să avem sistemul pe monopostul acolo", a precizat ulterior Horner pentru publicaţia The Guardian.
linia dreapta de start-sosire nu pate sa aiba doar 200 metri.