Red Bull speră să participe cu noul monopost la prima sesiune de teste
Red Bull lucrează contra-cronometru pentru a participa la prima sesiune de teste cu noul monopost RB7, care ar putea să nu beneficieze de o lansare oficială.
Oficialii echipei Red Bull Racing au dezvăluit că intenţionează să participe cu noul monopost RB7 la prima sesiune de teste din această iarnă, care va avea loc în perioada 1-3 februarie pe circuitul Ricardo Tormo din Valencia.
Pentru a-şi îndeplini obiectivul, inginerii vor lucra însă contra-cronometru pentru a finaliza construcţia monopostului, motiv pentru care planurile nu sunt încă certe.
"Ne încadrăm în program pentru primul test. Va fi extrem de strâns să fim acolo la timp, dar acesta este obiectivul nostru. Vom confirma în curând planurile şi detaliile despre lansare", a declarat Christian Horner, şeful Red Bull Racing, pentru publicaţia britanică Autosport.
Totuşi, există şanse ca Red Bull Racing să renunţe la evenimentul tradiţional de lansare a noului monopost, conform declaraţiilor consultantului Helmut Marko. "Începem testele de iarnă fără o lansare formală, dar intenţionam să folosim RB7 chiar de la început la Valencia. Va fi foarte strâns, dar ne încadrăm în program cu noul monopost", a precizat austriacul.
Red Bull forţează introducerea noului monopost chiar de la prima sesiune de teste pentru a putea evalua caracteristicile noilor pneuri Pirelli care vor fi utilizate în premieră în Formula 1 în acest sezon. De altfel, în anii precedenţi echipa austriacă a făcut o tradiţie din lansarea monopostului la a doua sau a treia sesiune de teste pentru a avea mai mult timp pentru a testa noile componente în tunelul de vânt.
Această strategie va fi adoptata în acest an de McLaren, care a anunţat că va lansa noul monopost în 4 februarie, la timp pentru a doua sesiune de teste din această iarnă.
Via | Autosport
Atat la RBR cat si la McLaren, cred ca principalul motiv pentru care nu participa la prima sesiune de teste cu monoposturile noi, este acela de a-si tine secret detaliile tehnice cat mai departe de concurenta, chiar si pentru o perioada scurta de timp care la final se poate dovedi ok, intrucat rivalilor le va lua ceva timp pana ce le vor implementa si mai ales pana isi vor da seama cum functioneaza in primul rand(vedeti F-Duct-ul sau blown-exhaust-ul din 2010)