Red Bull: "Nu ne temem de ultimele 3 curse"

Publicat marţi, 12.10.2010 13:18 de Daniel Popescu

Christian Horner susţine că Red Bull nu are niciun motiv să se teamă de ultimele 3 curse ale sezonului, chiar dacă titlul se disputa în continuare între 5 piloţi.

După cele două victorii consecutive obţinute de Fernando Alonso în Italia şi Singapore, Red Bull Racing a revenit în forţă în Japonia şi a dominat cu autoritate weekendul, consolidându-şi poziţia în ambele clasamente generale.

Ultimele 3 curse ale sezonului se vor desfăşura de asemenea pe circuite favorabile monopostului RB6, motiv pentru care Christian Horner consideră că nu are niciun motiv să fie îngrijorat.

"Credem că putem fi competitivi pe toate circuitele rămase. Nu ne temem de nimic în ultimele 3 curse. Scenariul de vis ar fi să avem o diferenţă de puncte suficient de mare în faţa celor care sunt în spatele nostru. Dar cine ştie dacă acest lucru va fi posibil? Mai sunt alţi 3 piloţi în lupta pentru titlu (n.r - Alonso, Lewis Hamilton şi Jenson Button) şi ar fi greşit să-i excludem din ecuaţie", a declarat şeful echipei Red Bull Racing.

La rândul său, Mark Webber, liderul clasamentului general, consideră că toţi cei cinci piloţi implicaţi în lupta pentru titlu pot câştiga curse în acest sezon, însă australianul l-a luat peste picior pe Button, despre care afirmă că nu poate câştiga în absenţa ploii.

"Aşa cum am văzut în acest an, cinci dintre noi sunt capabili să câştige curse. Bine, patru pe uscat. Button a avut câteva curse pe ploaie, dar în condiţii de uscat numai patru dintre noi pot câştiga", a declarat pilotul echipei Red Bull.

Chiar dacă pleacă cu şansa a treia în lupta pentru titlu, McLaren susţine că are în continuare şanse reale la titlu, pe baza unor calcule matematice simple. "Suntem la 28 de puncte în spate, mai sunt 75 de puncte în joc şi 3 curse", a explicat Martin Whitmarsh, şeful echipei britanice.

Via | Reuters

  • Icemanflavi, marţi, 12.10.2010 14:52
    RBR 1 & 2

    Mai mult de atat.. urmatoarele circuite par a fi pe placult monoposturilor RBR.. Vettel sau Webber o sa fie campion mondial, ba chiar un 1-2 la sfarsitul sezonului.. si daca totul decurge cum cred eu atunci 2 din cele trei curse se vor termina 1-2 Red Bull. Marea intrebare e cine pe 1 si cine pe 2 ... aici e soarta campionatului mondial. http://formula1grandprix.wordpress.com/2010/10/12/si-sunt-dependent/

  • KaNe, marţi, 12.10.2010 15:07
    Koreea

    nu cred ca le va fi asa de prielnic...Asta din cauza linei drepte foarte lungi(cea mai lunga linie dreapta din circuitele f1). Nu vor fi nici in spate, intrucat vor recupera oarecum pe sectoarele 2 si 3(mai virajate). Posibil sa fie egalitate intre cele 3, poate un mic avans pentru McLaren, avand in vedere ca au introdus multe updateuri in ultimele curse, update-uri care vor da un randament si mai mare....(parerea mea)

  • Niculae, marţi, 12.10.2010 15:21

    @Icemanflavi: Vettel si Webber cred ca au 50-50% sanse de a prinde pozitia 1. Apropo, iti sta bine cu cravata rosie :)

  • dmd, marţi, 12.10.2010 15:28

    Linia dreapta va avantaja in primul rand Ferrari. Monopostul se va comporta ca la Monza. RBR nu vor fi atat de puternici aici.

  • Niculae, marţi, 12.10.2010 15:47

    Comic este ca in afara de Ferrari atat McLaren si Red Bull spun ca se vor descurca super bine in Coreea... un circut terminat... ieri? Cum si-au dat seama ca o sa se descurce asa de bine? Adica ma asteptam sa ajunga in Coreea si dupa primele antrenamente sa vedem ce fac in calificari si dupa aia cursa. Dupa care vedem cine s-a descurcat cel mai bine in Coreea. Ferrari nu sunt avantajati (sa zicem de dragul discutiei), dar... ce-i avantajeaza pe ceilalti? Eu sunt curios.. cat de dreapta este pista ca sa fiu sincer, daca are denivelari si mai ales... cat de bine s-a tras acest al doilea strat...

  • KaNe, marţi, 12.10.2010 15:58
    Koreea

    Sunt niste supozitii la "rece"...avand in vedere layout-ul circuitului doar. Evident ca pe urma sunt si alte criterii legate de cat de devivelat este asfaltul(ceea ce m-as mira sa fie gen singapore), cat de abaraziv este, plus multe altele. Anyway, layout-ul este principalul factor dupa care se ghideaza echipele in termeni de perfomanta pentru echipele lor. Vezi ce spune aici Christian Horner legat de acest nou circuit: "But we don't take anything for granted. Korea is new for everybody and there will be areas of Korea where we will be weak at. "It has one of the season's longest straights on it, followed by a very, very twisty section. Sector one is not going to be great for us, but hopefully sectors two and three will be more our territory."

  • Icemanflavi, marţi, 12.10.2010 16:30
    cravata rosie

    @ Niculae Cravata rosie? adica te referi ca imi sta bine ca fan Ferrari sau chiar m-ai vazut in cravata rosie? :))

  • Niculae, marţi, 12.10.2010 16:43

    @Icemanflavi: Poza 4 parca, te prinzi tu de unde :))) P.S. Baietii de la Red Bull si cei de la McLaren declara multe in legatura cu Coreea, dar sunt doar asa de forma :)

  • Niculae, marţi, 12.10.2010 19:16

    @KaNe: De unde ai scos-o cu cea mai lunga linie dreapta din Formula 1? Cat este de lunga exact?

  • Niculae, miercuri, 13.10.2010 00:06

    @KaNe: Haide ca-ti spun eu cat are linia dreapta a circuitului Corean: 1200m exact. Este a doua ca lungime dupa Monza (1226) si... a treia dupa Fuji (1445m), dar judecam numai dupa circuitele din acest an, deci a doua. Avantaj Ferrari + McLaren zice moi moi, dar sa vedem daca ii tin motoarele. P.S. Si eu care ma gandeam... ca daca iti pun o intrebare... imi si raspunzi...