Raliul Japoniei, PS 11-18/26: Solberg, avans minim în faţa lui Hirvonen
Petter Solberg a revenit pe prima poziţie în Raliul Japoniei după ce iniţial coborâse două locuri în urma unei penalizări. Norvegianul are un avans de numai 3.7 secunde în faţa lui Mikko Hirvonen.
După ce a dominat autoritar prima zi de competiţie din Raliul Japoniei, Petter Solberg a început în forţă şi prima probă specială de sâmbătă, pe care a câştigat-o înainte de a-i permite lui Jari Matti latvala să obţină cel mai bun timp în PS 12.
Chiar în momentul în care lucrurile decurgeau în favoarea sa, Solberg a fost penalizat cu 10 secunde în PS 13 pentru că a plecat pe traseu cu 0.1 secunde mai devreme . În urma penalizării, norvegianul a coborât pe locul trei în clasamentul general, oferindu-i lui Latvala oportunitatea de a deveni lider în faţa lui Sebastien Ogier.
Pilotul care concurează cu Citroen C4 WRC nu s-a lăsat însă intimidat şi, în urma victoriilor obţinute în PS 14 şi PS 16 a revenit pe prima poziţie. El a profitat însă şi de problemele tehnice ale lui Latvala, care a suferit o ruptură la osia motorului şi a terminat ultimele trei probe speciale pe numai trei roţi. În acelaşi timp, Ogier a preferat să încetinească ritmul şi să coboare de pe prima poziţie pentru a avea o poziţie de drum mai bună în ultima zi.
Corelarea acestor evenimente l-a propulsat pe Solberg pe primul loc cu un avans de numai 3.7 secunde în faţa lui Hirvonen, în timp ce Ogier se menţine la numai 5.4 secunde în urma sa.
Între timp, Sebastien Loeb a eşuat în tentativa de a reveni în lupta pentru victorie şi continuă să fie pe locul şase, în spatele lui Dani Sordo şi Latvala, chiar dacă diferenţa faţă de lider a scăzut la 38 de secunde.
Kimi Raikkonen a promovat pe locul opt după ce l-a devansat pe Federico Villagra, profitând totodată şi de un abandon ciudat al lui Matthew Wilson. Pilotul echipei Stobart Ford a intrat cu rotile faţa într-un şanţ, iar spatele maşinii a prins înălţime. Întrucât în zona nu existau spectatori care să-l ajute să revină pe traseu, Wilson a fost nevoit să abandoneze chiar dacă maşina sa era în stare perfectă de funcţionare, urmând să revină duminică sub regulamentul superraly.
Iată clasamentul piloţilor din clasa WRC la finalul celei de-a două zile de competiţie:
Loc | Pilot | Echipa | Timp / Diferenta |
1 | Petter Solberg |
pilot privat |
2:28:46.1 |
2 | Mikko Hirvonen |
BP Ford |
3.7 |
3 | Sebastien Ogier |
Citroen WRC |
5.4 |
4 | Dani Sordo |
Citroen Junior |
15.3 |
5 | Jari Matti Latvala |
BP Ford | 30.7 |
6 | Sebastien Loeb |
Citroen WRC | 37.9 |
7 | Henning Solberg |
Stobart Ford |
2:07.2 |
8 | Kimi Raikkonen |
Citroen Junior | 7:01.3 |
9 | Federico Villagra |
Stobart Ford | 7:42.1 |
10 | Jari Ketomaa |
clasa S2000 |
11:33.3 |
Ultimele opt probe speciale din Raliul Japoniei vor avea loc pe parcursul zilei de duminică:
in mintea vostra, ce e osia la motor?