PREVIEW Raliul Finlandei: Scurt şi rapid în jurul lacurilor

Publicat miercuri, 28.07.2010 16:33 de Daniel Popescu

În anul în care împlineşte 60 de ani de existenţă, Raliul Finlandei va fi una dintre cele mai scurte şi mai rapide etape din istoria Campionatului Mondial de Raliuri.

Raliul Finlandei este în mod tradiţional una dintre cele mai aşteptate etape din cadrul Campionatului Mondial de Raliuri, iar ediţia din acest an nu face excepţie.

Mai mult decât atât, Raliul Finlandei 2010 vine cu o serie de modificări menite să profite de oportunităţile existente în regulament şi aliniază la start un număr record de participanţi pentru acest sezon: 102 echipaje.

CEL MAI SCURT ŞI CEL MAI RAPID RALIU

Conform noului regulament sportiv stabilit de Federaţia Internaţională de Automobilism, etapele de WRC se pot desfăşura pe parcursul a numai două zile şi se pot încheia şi în zilele de sâmbătă.

Acesta este şi formatul adoptat de Raliul Finlandei, care va ocupa al doilea loc într-un clasament all-time al celor mai scurte raliuri din istoria WRC. Astfel, piloţii se vor înfrunta pe parcursul a numai 310.05 km, o distanţă mai mică fiind înregistrată tot în Finlanda în 1975, atunci când evenimentul purta numele Raliul Celor 1000 de Lacuri.

În plus, Raliul Finlandei este considerat cel mai rapid din calendarul WRC din punct de vedere al vitezei medii, care a atins valoarea 122.86 km/h în sezonul 2005.

CONFIGURAŢIA TRASEULUI

Raliul Finlandei se desfăşoară preponderent în centrul ţării în jurul lacurilor şi a pădurilor, creând astfel un decor spectaculos pentru piloţi şi pentru fanii care asistă în apropierea traseului. Aceştia din urmă şi-au format un obicei prin a umple până la refuz oraşul Jyvaskyla, acolo unde a văzut lumina zilei Mikko Hirvonen.

Suprafaţa de concurs este macadamul, iar virajele de mare viteză se aseamănă cu cele ale unui roller-coaster, motiv pentru care experienţa este vitală pentru a obţine un rezultat pozitiv. De altfel, acesta este şi motivul pentru care, în istoria de 59 de ani a acestui raliu, numai şapte piloţi care nu s-au născut în această tară au câştigat Raliul Finlandei.

Traseul a fost comparat de multe ori cu o masă de biliard din punct de vedere al denivelărilor, motiv pentru care Raliul Finlandei nu este solicitant pentru maşini. În schimb, necesită o concentrare puternică din partea piloţilor, care trebuie să suporte salturi spectaculoase, pe lângă probele speciale de natură tehnică.

INFORMAŢII

- Sebastien Ogier este noul coechipier al lui Sebastien Loeb la Citroen WRC începând din acest weekend. Francezul l-a înlocuit astfel pe Dani Sordo, care va face pereche alături de Kimi Raikkonen la Citroen Junior.

- Mikko Hirvonen, unul dintre cei doi piloţi ai echipei BP Ford, va împlini 30 de ani în ultima zi a competiţiei.

- Raliul Finlandei aniversează la această ediţie 60 de ani de existenţă.

PROGRAM

Raliul Finlandei va porni la drum joi seară cu o superspecială, care în anii trecuţi avea rol de Shakedown. Ziua de vineri programează nu mai puţin de 10 probe speciale şi o singură oprire în parcul de service, în timp ce câştigătorul Raliului Finlandei va fi aflat la capătul celor opt probe speciale de sâmbătă.

  • el nino, miercuri, 28.07.2010 17:18
    ?

    suprafata de concurs este asfaltul !??? ma indoiesc

  • Mihay1983p, joi, 29.07.2010 10:25
    cred ca ati gresit

    eu stiam ca doar 4, si nu 7 , este numarul pilotilor non-scandinavi care a castigat R.Finlandei