PREVIEW: Ghidul primei sesiuni de teste de la Valencia
Automarket vă prezintă ghidul sesiunii de teste de la Valencia: configuraţia circuitului, piloţii care urcă în cockpit şi modul în care Automarket va acoperi evenimentul.
Prima zi a lunii februarie marchează startul neoficial al noului sezon de Formula 1, odată cu începerea sesiunilor de teste din această iarnă.
Prima dintre cele patru sesiuni de evaluare programate în lunile februarie şi martie va avea loc în perioada 1-3 februarie pe circuitul Ricardo Tormo din Valencia, care nu trebuie confundat cu circuitul stradal din acelaşi oraş care găzduieşte Marele Premiu al Europei.
Automarket vă oferă un ghid complet al acestei sesiuni de teste, care începe cu prezentarea circuitului Ricardo Tormo şi a timpilor obţinuţi aici în anii anteriori şi continuă cu lista completă a piloţilor care vor urca în monoposturi. În încheiere, vă vom prezenta câteva aspecte de care trebuie să ţineţi cont atunci când urmăriţi testele, dar şi informaţii despre modul în care Automarket va acoperi evenimentul.
CIRCUITUL RICARDO TORMO DIN VALENCIA
Circuitul a fost construit în 1999 şi este utilizat în mod tradiţional de echipele de Formula 1 pentru testele din timpul iernii, datorită climei favorabile din această perioadă a anului. Cu tribune ce pot adăposti 120.000 de spectatori, circuitul poartă numele unui fost motociclist spaniol care a decedat la sfârşitul anului 1998.
În configuraţia utilizată pentru echipele de Formula 1, circuitul are o lungime de 4.005 km şi 11 viraje şi oferă numeroase avantaje, întrucât prezintă o gamă variată de viraje. Linia dreaptă de start-sosire măsoară aproape 1000 metri şi este urmată de o secvenţă de viraje lente şi de mare viteză, oferind piloţilor oportunitatea de a testa diverse caracterisitici ale monoposturilor. De asemenea, secţiunea dintre virajele 10 şi 11 este specială, având o formă curbă care permite atingerea unor viteze superioare înainte de intrarea pe linia dreaptă de start-sosire.
În anii precedenţi, cei mai buni timpi realizaţi anual în teste au variat de la 1:11.470 (Fernnado Alonso - Ferrari - 2010) la 1:11.000 (Heikki Kovalainen - McLaren - 2008) şi 1:11.120 (Lewis Hamilton - McLaren - 2007). În 2009, singura echipă care a testat aici a fost BMW-Sauber, fără ca team-ul să dezvăluie timpii realizaţi.
LISTA PILOŢILOR CARE TESTEAZĂ LA VALENCIA
În cea mai mare parte, echipele au stabilit programul complet al sesiunii de la Valencia, cu excepţia celor de la Mercedes GP şi Hispania Racing. Iată lista completă a piloţilor care vor urca în cockpit, cu menţiunea că programul poate suferi modificări de ultimă oră:
Echipa | Monopost | 1 februarie |
2 februarie |
3 februarie |
Red Bull |
RB7 | Sebastian Vettel |
Vettel / Webber |
Mark Webber |
Ferrari | F150 | Fernando Alonso |
Fernando Alonso |
Felipe Massa |
Mercedes GP |
W02 | Rosberg / Schumacher |
TBC | TBC |
Renault | R31 | Vitaly Petrov |
Robert Kubica |
Robert Kubica |
Williams | FW33 | Rubens Barrichello |
Barrichello / Maldonado |
Pastor Maldonado |
Sauber | C30 | Kamui Kobayashi |
Sergio Perez |
Sergio Perez |
Toro Rosso |
STR6 | Jaime Alguersuari |
Alguersuari / Buemi |
Sebastien Buemi |
Lotus | T128 | nu participa |
Heikki Kovalainen |
Jarno Trulli |
McLaren | MP4-25 | Gary Paffett | Lewis Hamilton |
Jenson Button |
Force India |
VJM03 | Hulkenberg / di Resta |
Paul di Resta |
Adrian Sutil |
Hispania |
F110 | TBC | TBC | TBC |
Virgin | VR-01 | Jerome D'Ambrosio |
Jerome D'Ambrosio | Timo Glock |
DE REŢINUT
Entuziasmul fanilor Formulei 1 pentru sesiunile de teste este evident după cele două luni şi jumătate care au trecut de la ultima cursă a sezonului precedent. Cu toate acestea, există câteva elemente pe care trebuie să le luaţi în considerare atunci când urmăriţi aceste sesiuni de evaluare:
- doar 8 dintre cele 12 echipe vor utiliza monoposturile pentru sezonul 2011 la Valencia. În ordinea clasamentului constructorilor din sezonul 2010, acestea sunt Red Bull Racing, Ferrari, Mercedes GP, Renault, Williams, Sauber, Toro Rosso şi Lotus. În schimb, McLaren, Force India, Hispania şi Virgin Racing vor utiliza monoposturile din sezonul precedent.
- timpii nu sunt reprezentativi. În special în prima sesiune de evaluare, principalul obiectiv al echipelor este fiabilitatea. Necesitatea de a parcurge cât mai multe tururi este şi mai importantă în prezent, datorită utilizării noilor pneuri Pirelli şi a introducerii unor noutăţi în regulamentul tehnic. De asemenea, cantitatea de combustibil utilizată de piloţi nu poate fi aproximată şi reprezintă unul dintre factorii decisivi în stabilirea timpilor.
- noutăţile regulamentului tehnic: printre punctele de atracţie ale sesiunii se număra modul în care echipele se vor adapta la noile pneuri Pirelli, modul în care va fi utilizată aripa spate ajustabilă şi implicaţiile pe care le are reintroducerea sistemului KERS.
LIVE TEXT PE AUTOMARKET
Pentru prima oară, Automarket vă va oferi posibilitatea să urmăriţi sesiunea de teste în format LIVE TEXT în cadrul unui articol prin intermediul căruia veţi fi la curent cu timpii realizaţi de piloţi şi cu cele mai importante evenimente de pe circuit. Actualizarea informaţiilor se va face la un interval variabil de timp, în funcţie de natura evenimentelor.
salutare. stiti careva daca se vor transmite aceste teste live pe internet? daca da, va rog sa precizati sursa. multumesc.