Comparaţie: Aripa spate ajustabila a monopostului Ferrari

Publicat luni, 31.01.2011 16:36 de Daniel Popescu

Automarket va prezintă o comparaţie între modul în care arată aripa spate a monopostului Ferrari atunci când sistemul de ajustare este sau nu este activat.

Posibilitatea de a ajusta aripa spate este una dintre cele mai importante noutăţi incluse în regulamentul tehnic pentru sezonul 2011 al Formulei 1, iar Fernando Alonso şi Felipe Massa au fost primii care au avut oportunitatea de a testa noua tehnică în cadrul sesiunii de teste private de pe circuitul de la Fiorano.

Fotografiile oficiale publicate ulterior de Ferrari arată configuraţia aripii spate atunci când unghiul de incidenţă al aripii spate este modificat, oferindu-ne astfel o primă impresie despre modul în care va funcţiona acest sistem în sezonul 2011.

Aripa spate a monopostului Ferrari F150 în poziţie normală

 

Aripa spate a monopostului Ferrari F150 când aceasta este ajustată

 

NOTĂ: Unghiurile din care au fost realizate cele două fotografii nu sunt identice, însă diferenţa se observa foarte uşor.

Vă reamintim că piloţii vor avea posibilitatea de a ajusta aripa spate atunci când se afla la mai puţin de o secundă în spatele unui rival, opţiunea urmând să permită teoretic înmulţirea numărului de depăşiri. Pe parcursul sesiunilor de teste din această iarnă, piloţii vor putea ajusta aripa spate indiferent de poziţia de pe circuit.

  • supersonic_10001, luni, 31.01.2011 18:29

    Hmm,nu stiu ce sa zic...eu sunt sceptic ca numarul de depasiri se vor inmulti.Asa a fost si anii trecuti cand am avut sistemul KERS,nu erau mai multe depasiri.

  • syktasy, marţi, 01.02.2011 09:59
    depasiri

    In momentul in care este depasit pilotul nu are voie as schimbe unghiul aripii, dar sistemul KERS il poate activa? Ca atunci ma gandesc ca avantajul urmaritorului s-ar anula.