PREVIEW FORMULA 1 2010: Scuderia Ferrari
Ferrari l-a angajat pe Fernando Alonso pentru a readuce echipa in varful piramidei din Formula 1 dupa un sezon 2009 dezamagitor.
Ferrari si-a obisnuit fanii ca, o data la cativa ani, sa aiba parte de un sezon frustrant in care sa piarda orice sansa la titlu inca de la primele curse. O astfel de situatie a avut loc in 2005, cand Ferrari a terminat doar pe locul 3 in clasamentul constructorilor, si a fost urmata de parcursul dezamagitor din 2009, cand echipa a pierdut inclusiv duelul cu rivalii traditionali de la McLaren pentru locul 3.
Cu toate acestea, Scuderia are toate motivele sa lase in urma trecutul apropiat si sa se concentreze pe o revenire in forta in 2010, chiar daca lupta pentru titlu se anunta cea mai echilibrata din ultimii ani.
PILOTI
Dupa un parteneriat de trei ani, Ferrari a pus capat colaborarii cu Kimi Raikkonen, considerand ca are nevoie de un pilot care se se implice mai mult in ceea ce priveste dezvoltarea monopostului. Alegerea echipei a fost nimeni-altul decat dublul campion mondial Fernando Alonso, tranzactia fiind astfel confirmata la aproape un an de la aparitia primelor speculatii pe marginea acestui subiect.
Marele semn de intrebare planeaza asupra relatiei pe care Alonso o va avea cu noul sau coechipier Felipe Massa. Revenit dupa un grav accident in urma caruia a ratat a doua jumatate a sezonului, brazilianul este dornic sa demonstreze ca este inca capabil sa lupte pentru titlul mondial, insa ar putea intampina dificultati in a se impune in fata lui Alonso. De altfel, se preconizeaza ca spaniolul va incerca sa atraga mecanicii de partea sa pentru ca acestia sa dezvolte monopostul potrivit stilului sau de pilotaj, in ciuda declaratiilor de prietenie oferite de cei doi piloti.
MONOPOST
Noul monopot F10 propus pentru sezonul 2010 reprezinta in mod cert o evolutie comparativ cu cel de anul trecut. Spre deosebire de celelalte echipe, monopostul F10 nu beneficiaza de carcasa lunga de motor inovata in trecut de Red Bull Racing, insa acest lucru s-ar putea schimba in functie de circuit si de viitoarele dezvoltari pregatite de echipa de la Maranello.
REZULTATE IN TESTE
F10 a impresionat inca de la prima prezenta pe circuit, echipa dominand cu autoritate prima sesiune de teste de la Valencia. Chiar daca ulterior a fost depasita in mod constant de rivalii de la McLaren, Ferrari s-a mentinut fara probleme in top si se anunta una dintre principalele favorite la titlu in sezonul 2010.
Italienii au stralucit in schimb la capitolul fiabilitate, echipa avand numai cateva probleme tehnice inerente unui monopost nou. Alonso si Massa au parcurs impreuna peste 7000 de km in cele patru sesiuni de teste, fiind echipa cu cele mai multe tururi efectuate, iar timpii realizati cu rezervorul de combustibil plin au fost competitivi.
DIVERSE
- Ferrari este singura echipa care are trei piloti de rezerva pentru sezonul 2010: Giancarlo Fisichella, Luca Badoer si Marc Gene, primii doi pilotand pentru echipa in 2009 ca inlocuitori pentru Massa.
- Ferrari continua sa lase destinele echipei de Formula 1 pe mainile unui italian, in ciuda faptului ca presa internationala sustine ca Stefano Domenicali nu reuseste inca sa se impuna in fata subordonatilor sai.
- Pentru Ferrari, unul dintre cele mai mari regrete pentru 2010 este ca va lupta impotriva lui Michael Schumacher, pilotul care a readus Scuderia in prim-planul Formulei 1 prin cele cinci titluri mondiale cucerite in perioada 2000-2004.
Sunt multi care pland dupa Shumi ca nu e la ferrari dar cred ca nu e o problema, Alonso l-a batut si inca de 2 ori, nu cred ca se rezuma la atat, sper sa il mai bata inca de vrea 3 si apoi poate Shumi sa plece in pensie linistit