PREVIEW FORMULA 1 2010: Scuderia Ferrari

Publicat marţi, 02.03.2010 17:27 de Daniel Popescu

Ferrari l-a angajat pe Fernando Alonso pentru a readuce echipa in varful piramidei din Formula 1 dupa un sezon 2009 dezamagitor.

Ferrari si-a obisnuit fanii ca, o data la cativa ani, sa aiba parte de un sezon frustrant in care sa piarda orice sansa la titlu inca de la primele curse. O astfel de situatie a avut loc in 2005, cand Ferrari a terminat doar pe locul 3 in clasamentul constructorilor, si a fost urmata de parcursul dezamagitor din 2009, cand echipa a pierdut inclusiv duelul cu rivalii traditionali de la McLaren pentru locul 3.

Cu toate acestea, Scuderia are toate motivele sa lase in urma trecutul apropiat si sa se concentreze pe o revenire in forta in 2010, chiar daca lupta pentru titlu se anunta cea mai echilibrata din ultimii ani.

PILOTI

100003sfm

Dupa un parteneriat de trei ani, Ferrari a pus capat colaborarii cu Kimi Raikkonen, considerand ca are nevoie de un pilot care se se implice mai mult in ceea ce priveste dezvoltarea monopostului. Alegerea echipei a fost nimeni-altul decat dublul campion mondial Fernando Alonso, tranzactia fiind astfel confirmata la aproape un an de la aparitia primelor speculatii pe marginea acestui subiect.

Marele semn de intrebare planeaza asupra relatiei pe care Alonso o va avea cu noul sau coechipier Felipe Massa. Revenit dupa un grav accident in urma caruia a ratat a doua jumatate a sezonului, brazilianul este dornic sa demonstreze ca este inca capabil sa lupte pentru titlul mondial, insa ar putea intampina dificultati in a se impune in fata lui Alonso. De altfel, se preconizeaza ca spaniolul va incerca sa atraga mecanicii de partea sa pentru ca acestia sa dezvolte monopostul potrivit stilului sau de pilotaj, in ciuda declaratiilor de prietenie oferite de cei doi piloti.

MONOPOST

100001new

Noul monopot F10 propus pentru sezonul 2010 reprezinta in mod cert o evolutie comparativ cu cel de anul trecut. Spre deosebire de celelalte echipe, monopostul F10 nu beneficiaza de carcasa lunga de motor inovata in trecut de Red Bull Racing, insa acest lucru s-ar putea schimba in functie de circuit si de viitoarele dezvoltari pregatite de echipa de la Maranello.

REZULTATE IN TESTE

F10 a impresionat inca de la prima prezenta pe circuit, echipa dominand cu autoritate prima sesiune de teste de la Valencia. Chiar daca ulterior a fost depasita in mod constant de rivalii de la McLaren, Ferrari s-a mentinut fara probleme in top si se anunta una dintre principalele favorite la titlu in sezonul 2010.

Italienii au stralucit in schimb la capitolul fiabilitate, echipa avand numai cateva probleme tehnice inerente unui monopost nou. Alonso si Massa au parcurs impreuna peste 7000 de km in cele patru sesiuni de teste, fiind echipa cu cele mai multe tururi efectuate, iar timpii realizati cu rezervorul de combustibil plin au fost competitivi.

DIVERSE

- Ferrari este singura echipa care are trei piloti de rezerva pentru sezonul 2010: Giancarlo Fisichella, Luca Badoer si Marc Gene, primii doi pilotand pentru echipa in 2009 ca inlocuitori pentru Massa.

- Ferrari continua sa lase destinele echipei de Formula 1 pe mainile unui italian, in ciuda faptului ca presa internationala sustine ca Stefano Domenicali nu reuseste inca sa se impuna in fata subordonatilor sai.

- Pentru Ferrari, unul dintre cele mai mari regrete pentru 2010 este ca va lupta impotriva lui Michael Schumacher, pilotul care a readus Scuderia in prim-planul Formulei 1 prin cele cinci titluri mondiale cucerite in perioada 2000-2004.

  • VJohann, marţi, 02.03.2010 18:12
    pleaca uni vin alti

    Sunt multi care pland dupa Shumi ca nu e la ferrari dar cred ca nu e o problema, Alonso l-a batut si inca de 2 ori, nu cred ca se rezuma la atat, sper sa il mai bata inca de vrea 3 si apoi poate Shumi sa plece in pensie linistit

  • diesel08, marţi, 02.03.2010 18:42
    Alonso

    Am sentimentul ca actualul tandem va fi unul perfomant pentru Ferrari. Cu Alonso Ferrari va dezvolta bine. Astept sa-l vad castigand. Din nou.

  • mikahakkinen, marţi, 02.03.2010 23:00
    Ferrari

    Sunt fan McLaren, si mai ales Neo stie asta, nu ii am la inima pe italienii de la Scuderia! :)) Insa testele au fost excelente pentru italieni, monopostul este fiabil, rapid, si echipa beneficiaza de un pilot experimentat si in mare forma (Alonso) si de un pilot care a trecut la un pas de o mare tragedie, care doreste sa demonstreze ca poate castiga inca in F1 si pentru care trebuie sa avem un mare respect (Massa). Nu oricine fenteaza doamna cu coasa! :)) Chiar daca multi tot lauda MercedesGP, cred ca lupta pentru titlu va fi intre McLaren si Ferrari. Mercedes nu va obtine nici macar podiumul, pe 3 vazandu-i pe austriecii de la Red Bull. O sa vedem cum e cu socoteala de acasa si cea din targ! Oricum va fi un sezon pe cinste!

  • bernd, miercuri, 03.03.2010 05:32
    VJohann

    Cand l-a batut Alonso pe Schumacher de 2 ori?In 2005 Schumi a avut o masina modesta si lupta s- dat intre Alonso si Kimi, Alonso Castigand si datorita ghinioanelor finlandezului si regulamentului stupid privind schimbarea motorului.Daca ne-am lua dupa algoritmul tau, Schumi l-a batut de 3 ori categoric pe Alonso(2001, 2003,2004)...Doar in 2006 a fost o lupta directa si daca ai privi in urma ai vedea ca titlul s- decis in Japonia cand motorul Ferrari a cedat in momentul cand Schumi mai avea 16 tururi pana la final si se afla la conducerea cursei..

  • VJohann, miercuri, 03.03.2010 09:10
    bernd

    in 2001-2004 sa zic, Alonso era pe la minardi si era incepator sa zic, shumi avea deja 2 titluri, nu conteaza cine conduce cursa conteaza cine trece primul linia de sosire, daca kimi si shumi au avut ghinion a fost altul care sa profite, alonso, greu il va bate cineva pe alonso anul asta, numai bine

  • ctlnmihai, miercuri, 03.03.2010 09:39
    Scuderia Ferrari

    Schumi ramane Schumi.. Nu l-am suportat pe schumacher niciodata dar e mare diferenta dintre Schumi si Alonso.. bineinteles in favoarea primului..Ca exemplu Schumi a regretat ca a fost nevoit sa paraseasca echipa Ferrari care practic la facut campion mondial , in schimb Alonso imediat ajuns la Ferrari ,a declarat ca titlurile cucerite cu Renault palesc in fata faptului ca a ajuns sa piloteze ptr. Ferrari..acelasi Alonso care pe vremea cand era la Renault declara ca nu va pilota niciodata ptr. Ferrari..oricum sa pui mai prejos echipa care te-a facut campion mi se pare un lucru josnic..dar asta e Alonso.In cazul in care nu o sa mearga ..veti vedea ce repede o sa-si schimbe parerea domnul alonso

  • ctlnmihai, miercuri, 03.03.2010 09:42
    completare

    *nu o sa mearga lucrurile cum trebuie la Ferrari

  • VJohann, miercuri, 03.03.2010 11:16
    Alonso

    nu sunt unmmare fan Alonso, mi-a placut BMW cu Montoya dar au trecut si clipele respective, peste tot o sa fie conflicte intre piloti, mai ales la ferrari si mclaren

  • diesel08, miercuri, 03.03.2010 16:04
    ctlnmihai

    Ai un mod cel putin ciudat de a judeca pilotii..oarecum pe stilul precupetelor. Ca nu-l suporti tu pe Alonso e o treaba, dar sa insisti atat demult, o dai in altceva. Si te credeam baiat istet. Atentie mare la gramatica, am mai observat, daca tot postezi, scrie corect.

  • dmd, miercuri, 03.03.2010 16:45
    alonso

    Oricat de mult nu le-ar conveni unora dintre voi, Alonso este o mare valoare.

  • bernd, miercuri, 03.03.2010 22:24
    VJohann

    Alonso a fost la minardi doar in 2001...in rest n-am ce sa comentez.... esti un fanatic fan alonso fara discernamant...

  • diesel08, joi, 04.03.2010 01:17
    bernd

    Cine esti tu sa judeci pe unul sau altu' functie de al cui fan este?

  • ctlnmihai, joi, 04.03.2010 14:01
    @diesel

    imi pare rau ca te dezamagesc.