PREVIEW F1 2012: Red Bull Racing - Miza pe hattrick

Publicat vineri, 09.03.2012 13:15 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel şi Red Bull Racing speră să-şi adjudece al treilea titlu mondial consecutiv la piloţi şi constructori în sezonul 2012.

După ce au stat în umbra celor de la Brawn GP în sezonul 2009, Red Bull Racing a câştigat două titluri mondiale consecutive în 2010 şi 2011.

Mai întâi prin mari emoţii în 2010, pentru ca anul trecut să se pună problema doar asupra Marelui Premiu în care echipa austriacă şi Sebastian Vettel vor câştiga matematic trofeele.

Înaintea unui sezon în care diferenţele dintre echipe par să se estompeze între McLaren, Mercedes, Lotus şi Ferrari, va reuşi oare Red Bull Racing să domine la fel de autoritar sau lupta pentru titlu va fi mult mai aprinsă şi ne va ţine în suspans până în ultima cursă de la Interlagos?

OBIECTIVE GENERALE

După ce ai cucerit două titluri mondiale consecutive atât la piloţi, cât şi la constructori, unicul obiectiv pe care ţi-l poţi propune înaintea sezonului 2012 este să-ţi aperi trofeele.

Din punct de vedere statistic, misiunea lui Vettel va fi dificilă: în istoria de peste 60 de ani a Formulei 1, doar doi piloţi au reuşit să câştige cel puţin trei titluri consectiv: Juan Manuel Fangio între 1954-1957 şi Michael Schumacher între 2000-2004.

La echipe a fost ceva mai simplu: Ferrari (1975-1977), McLaren (1988-1991) sau din nou Ferrari (1999-2004) stau mărturie în acest sens, parţial datorită faptului că o echipă domină competiţia până la apariţia unei schimbări radicale a regulamentului tehnic.

Pe de altă parte, Red Bull Racing are de partea şi menţinerea unităţii echipei: linia de piloţi este solidă (în ciuda numeroaselor controverse din 2010), monopostul este desenat în continuare de Adrian Newey şi echipa sa de ingineri, iar Dietrich Mateschitz asigură resursele financiare necesare performanţelor.


MONOPOSTUL RB8

Noul regulament tehnic introdus în 2009 i-a oferit lui Adrian Newey oportunitatea de a dezvolta un monopost capabil să domine Formula 1 în ultimii doi ani, datorită numeroaselor inovaţii introduse. De departe, evacuarea gazelor de eşapament prin eleronul spate şi setările ingenioase ale motorului Renault au propulsat echipa austriacă în frunte, dar şi aripa faţă a cărei flexibilitate i-a pus pe gânduri pe rivali.

Pentru sezonul 2012, Newey a atras atenţia prin misteriosul spaţiu liber situat la îmbinarea nasului cu restul şasiului, despre care nimeni nu crede că are rolul de a ventila picioarele pilotului. În ultimele două zile de teste din această iarnă, campioana mondială a introdus un update semnificativ pentru sistemul de evacuare, care aparent a atras deja atenţia rivalilor cu privire la legalitatea acestuia. Rămâne de văzut care va fi verdictul FIA, însă nu este exclus să ne îndreptăm spre un nou scandal pe tema interpretărilor regulamentului tehnic în vigoare.

LINIA DE PILOŢI: SEBASTIAN VETTEL ŞI MARK WEBBER

După ce a câştigat la limită titlul în 2010, Vettel nu a avut rival pe circuit anul trecut, trecându-şi în palmares 11 victorii şi 15 pole position-uri în cele 19 Mari Premii ale sezonului. Germanul a demonstrat că este în continuare motivat să aibă succes în Formula 1, fiind determinat să-şi îmbunătăţească numeroasele recorduri pe care le-a doborât deja.

În plus, Vettel vrea să-şi păstreze nivelul înalt şi pentru a demonstra că performanţele sale nu se datorează exclusiv monopostului dezvoltat de Newey.

Modul în care va reacţiona însă coechipierul său Mark Webber după sezonul modest de anul trecut este de departe mai interesant. După ce în 2010 a fost foarte aproape să devină campion, australianul a înregistrat un regres semnificativ în 2011, atribuit de şefii echipei prin adaptarea lentă la noile pneuri Pirelli. În cele din urmă, Webber a câştigat ultima cursă a sezonului şi priveşte cu încredere spre 2012, an în care speră să lupte alături de Vettel pentru titlul mondial.


PUNCTE FORTE PUNCTE SLABE 
Monopostul foarte competitiv dezvoltat de Adrian Newey Schimbarea regulamentului pentru evacuări ar putea afecta negativ performanţele monopostului
Determinarea lui Vettel de a câştiga al treilea titlu mondial Webber are nevoie să-şi sporească performanţele pentru că echipa să câştige titlul la constructori

 

Acesta este al zecelea episod al serialului Preview F1 2012, care va include prezentări zilnice ale fiecărei echipe participante şi a schimbărilor de regulament tehnic, urmând să se încheie cu o avancronică generală a sezonului 2012. Episodele anteriore: Caterham, Williams, Toro Rosso, Sauber, Force India, Lotus, Mercedes, Ferrari si McLaren.

  • gigel, vineri, 09.03.2012 22:54

    urmeaza si episoadele 11 si 12, hrt si marussia?

  • mobius, sâmbătă, 10.03.2012 23:30
    un scenariu probabil

    Modul cum s-au desfasurat testele in ultima zi, cateva tururi si o clasare pe ultimul loc cu o noua solutie pentru evacuari arata probabil ca noul regulament tehnic va fi speculat si de aceasta data de RBR. Solutia introdusa in ultima zi de teste va fi acel ingredient care va face diferenta dintre RBR si rstul echipelor. Solutia este cu siguranta in afara regulamentului cu foarte putin astfel incat discutiile care se vor isca dupa prima cursa sa poata fi prelungite cateva curse pana cand FIA, eventual o va interzice. Toata lumea probabil va fi multumita, ca s-a facut dreptate dar RBR va fi deja departe in clasament. Ferrari in frunte cu Domenicali vor fi si ei printre protestatarii fericiti ca si-au facut datoria si in plus vor putea si in acest sezon sa-si justifice esecul.