PREVIEW F1 2011: Predicţiile Automarket pentru sezonul 2011
Automarket face o serie de predicţii în avanpremiera unui sezon al cărui deznodământ se anunţă dificil de anticipat.
Schimbările regulamentului tehnic, combinate cu caracteristicile pneurilor furnizate de Pirelli începând din 2011, vor conduce inevitabil la rezultate imprevizibile în prima parte a anului.
Echipele şi piloţii trebuie să se adapteze rapid la rigorile noilor tehnologii, dar mai ales la numărul sporit de opriri la boxe, motiv pentru care ne putem aştepta la numeroase surprize pe tot parcursului sezonului.
Chiar şi în aceste condiţii, Automarket încearcă să desluşească misterul din sesiunile de teste şi îţi prezintă o serie de predicţii pentru sezonul care va începe peste numai trei zile în însorita Australie.
- Sebastian Vettel va câştiga al doilea titlu mondial
După peripeţiile şi conflictele de anul trecut, Vettel s-a maturizat şi este un rival mai periculos pentru Fernando Alonso & Co. Iar faptul că Red Bull deţine în continuare un monopost foarte rapid (conform rezultatelor din teste) indică faptul că germanul are şanse mari să fie primul pilot din ultimii cinci ani care-şi apară trofeul. Lupta cu Alonso se anunţa însă una foarte strânsă şi palpitantă.
- Red Bull Racing va câştiga titlul constructorilor
Pentru a câştiga titlul la constructori, o echipă are nevoie de o linie de piloţi competitivă, pe lângă un monopost rapid, iar Red Bull Racing stă cel mai bine la aceste capitole. Chiar dacă Mark Webber a provocat anul treut câteva incidente neplăcute pentru echipă, australianul a demonstrat că este capabil să obţină rezultate de top care să minimalizeze eventualele greşeli sau abandonuri ale lui Vettel. În schimb, Ferrari îşi îndreaptă toată atenţia spre Alonso, în timp ce McLaren şi Mercedes GP nu deţin deţin monoposturi suficient de rapide, în ciuda liniilor de piloţi competitive.
- Michael Schumacher va obţine cel puţin o victorie în 2011
2010 a fost sezonul în care Schumacher s-a acomodat la noile reguli şi caracteristici ale Formulei 1, însă 2011 poate fi cu adevărat anul renaşterii sale ca pilot. Chiar dacă este greu de crezut că va avea un cuvânt de spus în lupta pentru titlu, germanul este capabil să obţină cel puţin o victorie, întrucât beneficiază de un monopost competitiv şi poate specula la maxim eventualele greşeli ale rivalilor. În plus, Schumacher face o echipă foarte bună cu Ross Brawn în privinţa strategiilor, care vor căpăta o importanţă majoră în acest an datorită pneurilor Pirelli care se degradează mai rapid.
- Paul di Resta va fi cel mai bun debutant al sezonului
Di Resta a concurat în ultimii patru ani în Campionatul German de Turisme, însă expeirenta de pilot de rezervă al echipei Force India îl va ajuta să-şi intre rapid în ritm în acest sezon. Scoţianul este avantajat şi de faptul că Force India se număra printre echipele din plutonul de mijloc, în timp ce Pastor Maldonado (Williams), Sergio Perez (Sauber) şi Jerome D'Ambrosio (Virgin) fie nu au deloc experienţă în Formula 1, fie dispun de un monopost mai lent.
- Red Bull va obţine cele mai multe pole positionuri
La fel ca şi anul trecut, performanta pe un tur de circuit reprezintă în continuare unul dintre avantajele de care se bucura Red Bull Racing, cel puţin conform rezultatelor din teste. Adaugă la asta performanţele lui Vettel şi rezultă un cuplu care, de cel mai multe ori, va fi invincibil în calificări
- Lotus va reuşi să câştige cel puţin un punct în clasamentul constructorilor
Chiar dacă nu a fost ocolită de probleme de fiabilitate în teste, Lotus are potenţialul de a înregistra progrese majore în acest an, având ca avantaje linia experimentată de piloţi şi dezvoltarea continuă a monopostului. Absenţa sistemului KERS ar putea reprezenta un handicap, însă un loc 10 în cel puţin una dintre cele 19 curse ale anului nu pare un obiectiv imposibil, chiar dacă va veni pe fondul unor abandonuri multiple suferite de piloţii de top.
- Sebastien Buemi şi Vitantonio Liuzzi îşi vor pierde locurile în echipă
Buemi este sub presiune să obţină rezultate la Toro Rosso în acest an pentru a rămâne în echipă, însă elveţianul riscă să fie dat afară de Daniel Ricciardo, care va testa în antrenamente. În schimb, Liuzzi are şanse mici să încheie sezonul dacă Hispania va găsi un pilot capabil să aducă sponsori, în special pentru că situaţia financiară rămâne dificilă.
- Nick Heidfeld va fi surpriza plăcută a sezonului
Renault îşi pune mari speranţe în sezonul 2011 datorită noului monopost R31, iar vasta experienţă acumulată în ultimii ani îl va ajuta pe Heidfeld să obţină rezultate pozitive. Conştient că aceasta este una dintre ultimele sale şanse de a obţine rezultate în Formula 1, germanul este determinat să-şi demonstreze abilităţile şi ar putea urca ocazional pe podium, poate chiar pe prima treaptă dacă va fi ajutat şi de anumite circumstanţe.
- Williams va fi dezamăgirea sezonului
În condiţiile în care Mercedes şi Renault da semne vizibile de progres, misiunea celor de la Williams de a urca în clasamentul general se anunţa dificilă, cu atât mai mult cu cât a renunţat la talentatul Nico Hulkenberg în favoarea aportului financiar al lui Maldonado. Rubens Barrichello este prezent la datoreie pentru a dezvolta monopostul, însă brazilianul nu pare apt pentru a obţine rezultate majore pentru echipă.
- McLaren va înregistra progrese majore spre finalul sezonului european
McLaren începe sezonul. 2011 cu un monopost necompetitiv caracterizat de numeroase probleme tehnice, însă echipa a demonstrat în ultimii ani că este capabilă să remedieze din mers situaţia. Cel mai probabil, britanicii vor începe să-şi arate colţii odată cu primele curse europene, iar până la sfârşitul sezonului de pe Bătrânul Continent ne putem aştepta la victorii care să condimenteze lupta pentru titlu.
In cadrul serialului F1 PREVIEW 2011 aţi putut citi profilele tuturor celor 12 echipe participante în competiţie: Virgin Racing, Hispania Racing,Team Lotus, Toro Rosso, Sauber, Force India, Williams, Renault, Mercedes GP, Ferrari şi McLaren si Red Bull, precum si statistica timpilor din testele de iarna, statistica fiabilitatii si modul in care pneurile Pirelli vor schimba strategiile de cursa.
Serialul se incheie miercuri cu avancronica generala a sezonului 2011.
Acest subtitlu imi da mari sperante, mare-mare satisfactie! Succes! Doar BMW-ul lipseste!!