PREVIEW F1 2011: Sauber: Între talent şi stabilitate financiară
Sauber încearcă să combine talentul cu stabilitatea financiară pentru a reveni treptat la forma din urmă cu trei ani, când a jucat rolul de arbitru în lupta pentru titlul mondial.
Sauber se îndreaptă spre cel de-al doilea sezon consecutiv în care va concura sub patronajul unic al fondatorului Peter Sauber, după ce alianţa cu BMW s-a destrămat la sfârşitul sezonului 2009 după decizia constructorului german de a se retrage din Formula 1.
Rămasă fără aportul substanţial de resurse financiare şi tehnologie provenit de la BMW, Sauber s-a văzut în neplăcută ipostaza de a concura în spatele plutonului pe tot parcursul sezonului 2010, reuşind să-i surclaseze doar pe rivalii de la Toro Rosso.
Perspectivele pentru anul 2011 nu sunt foarte îmbucurătoare, singura noutate majoră fiind adoptarea companiei mexicane de telecomunicaţii Telmex ca sponsor principal.
OBIECTIVE GENERALE
Sauber este una dintre puţinele echipe care nu a anunţat un obiectiv clar pentru sezonul care va începe în luna martie. Motivele sunt legate de intenţiile elveţienilor de a stabiliza echipa din punct de vedere financiar, acesta fiind un pas esenţial pentru orice progres viitor pe grila de start. În mod cert, echipa speră ca monopostul C30 să se dovedească mai fiabil decât versiunea precedentă, pentru a putea emite pretenţii la clasarea cu regularitate în puncte.
MONOPOSTUL C30
Noul monopost lansat de Sauber pentru acest sezon nu include caracteristici inedite, însă echipa a reuşit să înregistreze progrese. Nasul monopostului este înălţat, un model adoptat de aproape toate echipele, în timp ce părţile laterale ale caroseriei au un aspect mai agresiv, iar acest design a fost posibil datorită poziţionării radiatoarelor într-o postură mai verticală. De asemenea, monopostul C30 include tehnologia KERS, aceasta fiind furnizată de Ferrari, echipă care oferă şi motoarele utilizate de elveţieni pentru al doilea an consecutiv.
LINIA DE PILOŢI: KAMUI KOBAYASHI ŞI SERGIO PEREZ
Sauber mizează în sezonul 2011 pe o linie de piloţi tânără, alcătuită dintr-un japonez şi un mexican. Ajuns la Sauber după retragerea constructorului Toyota din Formula 1, Kamui Kobayashi este unul dintre cei mai apreciaţi piloţi de pe grila de start datorită stilului agresiv, care i-a permis să producă spectacol în ultimele două curse ale sezonului 2009, dar şi în câteva episoade din 2010. Japonezul nu a fost însă capabil să-şi arate întreaga măsură a talentului din cauza unui monopost modest, care a fost îmbunătăţit de ingineri doar spre finalul anului. Pentru 2011, el va avea misiunea de a juca rolul liderului de echipă, ca urmare a faptului că noul său coechipier este debutant.
De cealaltă parte a garajului, Sergio Perez a obţinut locul pe grila de start în primul rând datorită banilor pe care îi aduce la echipă prin intermediul sponsorilor. Se estimează că grupul de telecomunicaţii Telmex a plătit aproximativ 18 milioane de euro pentru a-l aduce pe Perez în Formula 1, însă Peter Sauber este convins că mexicanul îşi va demonstra calităţile în sezonul care va începe peste numai câteva săptămâni.
PUNCTE FORTE
- Kamui Kobayashi este una dintre marile speranţe ale Formulei 1 pentru viitorul apropiat;
- banii grupului mexican Telmex asigură stabilitatea financiară a echipei pe termen mediu, conform parteneriatului semnat între cele două părţi
PUNCTE SLABE
- Sergio Perez se află în faţa primului său sezon în Formula 1 şi va avea nevoie de câteva curse pentru a se acomoda;
- Sauber are un număr redus de sponsori, motiv pentru care dependenta de Telmex este ridicată.
În cadrul serialului PREVIEW F1 2011 aţi putut citi anterior şi profilele echipelor Virgin Racing, Hispania Racing,Team Lotus si Toro Rosso, iar joi veţi avea ocazia să faceţi cunoştinţă cu Force India.
http://www.f1-direct.fr/live-essais-prives.php