Plecat de la McLaren, Pat Fry ar putea ajunge la Ferrari

Publicat luni, 21.06.2010 10:02 de Daniel Popescu

Pat Fry, fostul inginer şef al echipei McLaren, este creditat de presa italiană cu şanse mari de a ajunge în curtea rivalilor de la Scuderia Ferrari.

Scuderia Ferrari este pe cale să realizeze un nou transfer important în cadrul departamentului tehnic, potrivit ultimelor informaţii dezvăluite duminică de presa italiană.

Astfel, Ferrari este foarte aproape de a-l angaja pe Pat Fry, fostul inginer şef al echipei McLaren, care a avut o contribuţie esenţială la construirea a trei dintre ultimele monoposturi ale britanicilor.

De asemenea, englezul urma să se ocupe de dezvoltarea monopostului McLaren pentru sezonul următor, însă a anunţat în luna mai că renunţă la această funcţie.

Fry s-a alăturat celor de la McLaren în 1993 şi a lucrat în departamentul de suspensii şi în cadrul echipei de teste, înainte de a deveni inginerul de cursă al lui Mika Hakkinen în 1995 şi, ulterior, al lui David Coulthard în 1997. În 2002 a fost promovat ca inginer şef al departamentului de dezvoltare a monoposturilor şi a împărţit acest rol cu Tim Goss, fiind responsabil pentru construcţia şasiurilor MP4-20 (2005), MP4-22 (2007) şi MP4-24 (2009).

Fry a mai fost creditat cu şanse de a pleca la Ferrari în 1996, însă la vremea respectivă a refuzat să-şi rezilieze contractul cu McLaren. Până în prezent, britanicul nu a comentat în niciun fel motivele pentru care a părăsit McLaren şi nici nu a confirmat viitoarea să destinaţie.

Via | GMM

  • dmd, luni, 21.06.2010 10:47
    Ferrari

    Asa se face o echipa puternica. Intai pilotii, pe urma inginerii!

  • Raluca, luni, 21.06.2010 11:13

    O achizie excelenta! Bravo Ferrari!

  • rayn380, luni, 21.06.2010 11:31
    Fry

    Stia el Diesel08 ceva de acest transfer......Ma refer la articolul precedent despre Lewis Hamilton. Oricum, era de banuit, o astfel de mutare, in contextul in care, acesta este unul dintre inginerii respectati in F1, a activat la cel mai inalt nivel din F1, in cadrul uneia dintre echipele de top din F1 si pe de alta parte nu este asa in varsta incat sa se pensioneze. Sunt curios, ca dupa atatia ani in cadrul echipei McLaren, mai ales ca era insarcinat cu dezvoltarea lui MP4-26, de motivul pentru care a facut aceasta mutare....Sa fie oare banii?? cu care Luca sa-l fi atras in cadrul Ferrari?? Sa fie vorba de ceva neintelegeri in cadrul McLaren?? Who know?? Bafta la Ferrari, daca se va confirma acest zvon intr-un final....

  • diesel08, luni, 21.06.2010 11:45
    Fry

    @rayn380 Ferrari aveau nevoie in compartimentul tehnic de un inginer de talia lui Fry. Acuma ce motive o avea el, eu cred ca e vorba de o noua provocare la o echipa de top, la cea mai titrata, acolo unde ar vrea oricine sa fie, indiferent ca e pilot sau tehnician. La McLaren, o alta echipa de traditie, a reusit lucruri semnificative, intr-o perioada lunga de timp. Cred ca, intr-un fel, incearca aceleasi sentimente ca Newey. McLaren nu va ramane in criza, resurse sunt suficiente.

  • rayn380, luni, 21.06.2010 12:16
    Fry

    Spre deosebire de Newey, care a preferat niste novici(RBR), deci banii(clar) in detrimentul unei echipe de top, pentru care a activat anterior(Wiliams, apoi McLaren), in cazul lui Fry, nu pot sa zic ca a plecat ca deh, vrea sa lucreze in cadrul unei echipe cu traditie, intrucat acelasi lucru, pentru foarte multi ani, a facut-o si in sanul McLaren, care mai mult sau mai putin, au acelasi pedigree ca si Ferrari. Eu cred ca sigur au fost ceva neintelegeri in cadrul McLaren, intre el si conducere sau pur si simplu cei de la Ferrari i-au oferit mai multi bani decat McLaren ar fi considerat ca valoreaza acesta dpdv intelectual....Parerea mea....

  • ctlnmihai, luni, 21.06.2010 12:44
    Plecat de la McLaren, Pat Fry ar putea ajunge la Ferrari

    Cum am mai spus-o si la momentul cand Fry a plecat de la Mclaren ,stima ptr. ce a facut ptr. aceasta echipa si faptul ca va fi inregimentat de Ferrari sau vreo alta echipa nu cred ca asta va garanta ca echipa respectiva va avea si rezultatele scontate din punct de vedere al performantelor.anul trecut pe automarket a fost postat un filmulet de pe youtube in care era prezentat centrul de comanda de la Woking si ceea ce este mai interesant este faptul ca membrii prezentati in acel filmulet erau tineri.. deci viitorul suna bine ptr. Mclaren

  • Marin, luni, 21.06.2010 12:56
    PF

    Pat Fry nu era pe o linie moarta la mclaren, avea in raspundere monopostul de anul viitor. Deci unda de soc se va simti la britanici. Nu e usor sa gasesti un responsabil la un asemenea nivel mai ales cand acesta alege principalul adversar..Mai urmeaza un soc, cand motorul Mercedes nu va mai echipa monopostul..

  • mad79, luni, 21.06.2010 13:48
    ceau

    de unde esti tu asa informat Marine,in legatura cu motoarele Mercedes si ca s-ar putea sa le piarda McLaren? Oricum am o informatie,mai mult zvon,cum ca daca s-ar intampla acest lucru,cei de la McLaren,pregatesc sa isi construiasca propriul motor,asa ca nu e nici un cutremur!!!

  • Marin, luni, 21.06.2010 14:06
    motoare

    Contractul cu Mercedes expira curand iar Mercedes cred ca vor sa castige campionatul asa ca nu cred ca-l vor mai prelungi. Mclaren au declarat oricum ca-si pregatesc un motor propriu care inca nu stim ce hram va purta in termeni de performanta.Pana la urma isi vor schimba si culorile.

  • Mclaren_Mircea_1984, luni, 21.06.2010 14:38
    nea marine

    esti in urma rau cu lumea Formulei 1. Contractul de motorizare dintre Mercedes si Mclaren este valabil pana la finalul anului 2015. Da pe google sau oriunde si vei vedea. Oricum Mclaren are resurse suficiente. La fel pot spune si eu de John Iley care era responsabil de tot departamentul aero de la Ferrari, ce a fost angajat de Mclaren. Diferenta e ca Ferrari si-a dat afara omul deoarece monpostul de anul trecut a dat-o in bara, pe cand Mclaren britanici fiind au luat lucrurile mult mai calm, si l-au pastrat pe Fry desi esecul total al monopostului de anul trecut mp4-24 i-a apartinut. A lucrat la el inca din aprilie-mai 2008 iar la testele de la Barcelona din februarie 2009 era cel mai slab monopost. Dar Mclaren l-au pastrat. Consider ca oricum responsabilitatea lui Fry ca responsabil asupra tuturor aspectelor mp4-24 a fost mult mai mare decat responsabilitatea aerodinamica pe care a avut-o Iley asupra f60. Deci nu mai vopsiti asa in alb sau negru plecarea lui Fry, el a plecat la inceputul lunii mai, Mclaren erau doar in faza de inceput a proiectarii monopostului de anul viitor.

  • rayn380, luni, 21.06.2010 14:41
    ....

    McLaren are contract cu Mercedes pentru furnizarea motoarelor pana prin 2015 daca imi amintesc bine. Dupa care, intelegerea poate continua intr-un procentaj foarte mare. Evident ca sunt zvonuri de ceva vreme, cum ca McLaren isi pregateste propriul motor. Eu cred ca vor avea succes, intrucat de cand a fost parafata aceasta intelegere intre McLaren si Mercedes, cei de la McLaren au acumulat foarte multa experienta, inclusiv in zona motoarelor. Si daca ne gandim ca din 2013 vom avea alte tipuri de motoare, acel zvon pare plauzibil. Oricum McLaren vor ramane mult timp cu Mercedes, acestia din urma cunoscand suceesul indeosebi, impreuna cu primii, cu care au fost aliati multi ani. De altfel daca-mi aduc aminte anii in care Raikkonen, concura pentru McLaren si se tot spargeau motoarele Mercedes "fest" , a fost o perioada neagra pentur amandoi, intrucat au fost practic aceeasi echipa ca si pana anul trecut si anume: McLaren Mercedes. Marine, crezi ca daca Mercedes va furniza motoare la Force India, acestia din urma, vor fi peste primii....?!?! In momentul de fata, in mare parte diferenta o face aerodinamica si nu motorul. Cel mai elocvent exemplu este situatia Renault-RBR. RBR a fost inca de anul trecut peste Renault, iar anul asta sa nu mai zic....ce sa faca Renault, sa nu le mai dea unitati acestora ca deh, cei de la RBR sunt mai competitivi decat constructorul??? Altul este modul de a gandi...Legat de Fry, eu cred ca tocmai din cauza ca a fost insarcinat cu dezvoltarea monopostului McLaren de anul viitor, probabil a gasit moment propice, tocmai in momentul acesta, oarecum crucial pentru McLaren, sa ceara o marire substantiala de salariu, asta probabil dupa vreo vizita precedenta pe la Maranelo, pentru a avea acoperire si pentru a avea alternativa. Cu siguranta pentru McLaren nu a fost vorba de bani si nu au vrut sa-i acorde suma ceruta de Fry, dar probabil, dupa o analiza amanuntita a celor din conducere, au decis ca nu merita si ca mai bine ii dau drumul, avand probabil, o alternativa viabila la Fry. Este doar un scenariu, legat de ceea ce am comentat mai sus, este o parere, care nu stiu in ce masura este se poate adeveri.....

  • Mclaren_Mircea_1984, luni, 21.06.2010 14:42
    completare

    Comentariul nu se vrea o incitare a suporterilor Ferrari, ci doar o ajustare asupra informatiilor eronate sustinute de @marin

  • alex, luni, 21.06.2010 15:05
    Mclaren_Mircea_1984

    E o mare diferenta. Iley a fost DAT AFARA de la Ferrari, pe cand Fry era, cum spunea mai sus sef la Mclaren si pt anul 2011. Iar stimatul user @Mclaren_Mircea_1984 anul trecut avea alta parere despre Illey si Fry..era cam invers, da inteleg:)

  • ctlnmihai, luni, 21.06.2010 15:10
    marin

    Mclaren Mircea a subliniat foarte bine ideea.. Mai degraba ar trebui sa te ingrijoreze faptul ca motoarele Ferrari sunt de toata jena vezi ce se intampla la echipa Sauber si ce s-a intamplat la Ferrari inainte sa primeasca acceptul Fia in ceea ce priveste modificarea motoarelor Ferrari..Daca Mclaren au fost in stare sa contruiasca un automobl de lux ,sper ca vor reusi sa produca si un motor performant ptr. echipa de F 1.Oricum in conditiile in care regulamentele se modifica de la an la an si cu introducerea din nou a motorului turbo din 2013 parca multe se mai pot intampla

  • ctlnmihai, luni, 21.06.2010 15:26
    alex

    Whitmarsh declara in momentul in care Pat Fry a plecat ca lucrarile la monopostul MP 4-26 nu vor fi afectate de aceasta plecare ,si sincer am mai multa incredere in declaratiile lui decat orice speculatii venite din partea fanilor Ferrari..Pe de alta parte mai ofer 3 motive ptr. care Ferrari nu poate fi considerata favorita chiar daca Fry va lucra Ferrari: 1.Ferrari a dovedit ca nu prea mai reuseste sa faca monoposturi performante chiar daca sacrifica o jumatate de sezon cum s-a intamplat in 2009. 2.spre deosebire de alte sezoane cand lupta se desfasura intre 2 echipe, in prezent exista cel putin 3-4 echipe. 3 regulamentele care se modifica constant care reprezinta cosmarul oricarei echipe

  • Mclaren_Mircea_1984, luni, 21.06.2010 16:27
    @alex

    cred ca nu stii ce vorbesti. eu niciodata nu l-am lauda pe Fry si nici nu l-am criticat pe Iley, ci doar am spus ca Mclaren este maibuan decat Ferrari si ca dezvolta masina mai bine de-a lungul sezonului. Ambele masini de anul trecut au fost un esec pt Mclaren si pentru Ferrari. Am vorbit in general poate de echipa tehnica de care dispune Mclaren sau Ferrari, iar aceste echipe nu reprezentau "geniul" nici a lui Fry nici a lui Iley ci resursele si calitatea in profunzime in ce priveste materialul uman si tehnic de care dispun cele doua echipe.

  • Mclaren_Mircea_1984, luni, 21.06.2010 16:27
    *mai buna

    ..