Piloţii vor avea un sistem de avertizare în pitlane pentru evitarea accidentelor

Publicat vineri, 14.10.2011 15:02 de Daniel Popescu

FIA a decis să implementeze un sistem electronic cu lumini în pitlane şi înaintea primului viraj pentru a evita repetarea incidentului dintre Jaime Alguersuari şi Nico Rosberg din antrenamente.

Jaime Alguersuari şi Nico Rosberg au fost implicaţi într-un acroşaj în a doua sesiune de antrenamente libere din Marele Premiu al Coreei de Sud, după ce pilotajul Scuderiei Toro Rosso a intrat în german în momentul în care părăsea linia boxelor.

Accidentul are drept cauză principală configuraţia circuitului, întrucât piloţii ies pe traseu de la boxe chiar în exteriorul primului viraj. De altfel, comisarii de cursa nu l-au penalizat în niciun fel pe Rosberg pentru acest incident, întrucât au considerat că nu are nicio vină.

Întrucât configuraţia ieşirii de la boxe nu poate fi modificată la timp pentru calificările de sâmbătă, FIA a decis să implementeze în schimb un sistem electronic de lumini prin care piloţii să fie avertizaţi. Astfel, în pitlane va fi afişată o lumină albastră în momentul în care un pilot este pe circuit în apropierea primului viraj, iar acesta din urmă va fi la rândul său avertizat că un rival se pregăteşte să iasă de la boxe.

Prin acest sistem, FIA speră că piloţii vor fi mai precauţi, deşi în ritm de cursa este greu de crezut că aceştia vor accepta să încetinească şi să piardă timp.

Totuşi, Rosberg nu a scăpat nepedepsit pentru acest incident. Comisarii de cursă l-au amendat cu 10.000 de euro pentru că nu a ajuns la timp la sediul acestora pentru a da explicaţii despre incidentul cu Alguersuari. În plus, o alta nemulţumire a fost că germanul a vorbit despre incident cu reprezentaţii presei înainte de a da explicaţii despre acest caz comisarilor de cursă. Din cei 10.000 de euro, pilotul Mercedes GP trebuie să achite doar 5.000 euro, diferenţa urmând să fie plătită doar dacă va fi implicat într-un incident similar în următoarele 12 luni.

Via | FIA

  • mobius, vineri, 14.10.2011 18:26
    export de experienta

    Este clar ca este o deficienta a circuitului si a organizatorilor, dar sunt uimit ca si aclo lucrurile se rezolva ca si la noi, in loc sa repari o groapa, e mai usor sa plantezi un semn cu restrictie de viteza (30, 40 km/ora), semn care de regula nu se vede mai ales noaptea