OFICIAL: Virgin renunţă la parteneriatul cu Wirth
Virgin Racing a anunţat miercuri că a încheiat parteneriatul cu directorul tehnic Nick Wirth. Echipa va anunţa în curând un nou partener tehnic, cel mai probabil McLaren.
La capătul unui start dezamăgitor în al doilea sezon de prezenţă în Formula 1, Virgin Racing a anunţat miercuri seară că a renunţat la serviciile directorului tehnic Nick Wirth, responsabil de dezvoltarea monopostului MVR-02.
Informaţia a fost confirmată de Andy Webb, CEO-ul echipei Virgin, prin intermediul unui comunicat transmis publicaţiei britanice Autosport.
"A fost luată decizia ca echipa să aibă un control mai mare asupra propriului destin. Prin urmare, după ce ne-am consultat cu partenerul nostru în ultimele săptămâni, am fost obligaţi să terminăm relaţia cu el", a declarat Webb.
În urma acestei decizii, Pat Symonds, fostul director al departamentului de inginerie al Renault, îşi va spori influenţa la echipa în calitate de consultant pentru dezvoltarea monopostului pentru 2012. Până atunci, Virgin Racing va continua să dezvolte monopostul actual pe baza ultimelor îmbunătăţiri pregătite de Nick Wirth.
Renunţarea oficială la serviciile lui Wirth vine la numai câteva ore după ce presa internaţională a speculat că echipa negociază un parteneriat tehnic cu McLaren pentru sezonul 2012. Webb a refuzat să intre în amănunte specifice, însă a confirmat că Virgin este în căutarea unui partner puternic pentru sezonul 2012 care să asigure progresul echipei britanice.
"Obiectivul celor de la Marussia (n.r - acţionarul majoritar al Virgin) rămâne acela de a fi apţi să luptăm pentru un loc pe podium la Marele Premiu al Rusiei de la Soci din 2014. Cu acest lucru în minte, este evident că echipa trebuie să facă paşi mari pentru a accelera rata de dezvoltare. Privind înainte, urmărim o cale alternativă din punct de vedere tehnic şi aşteptăm cu nerăbdare să anunţăm planurile noastre detaliate pe parcursul următoarelor săptămâni", a mai precizat oficialul echipei engleze.
Virgin Racing era singura echipă care îşi construieşte monopostul exclusiv prin intermediul tehnologiei computerizate CFD. Totuşi, în urma renunţării la parteneriatul cu Wirth, Virgin va demara un program pentru dezvoltarea monopostului şi într-un tunel de vânt.
Via | Autosport