OFICIAL: Turaţia motoarelor turbo în şase cilindri va fi de 15.000 rpm
FIA a confirmat oficial că turaţia motoarelor turbo în şase cilindri care vor fi introduse în F1 în 2014 va fi de maxim 15.000 rpm. O unitate va avea o durată de viaţă de 4.000 de km.
FIA a publicat joi seară un document care dezvăluie câteva caracteristici importante ale regulamentului tehnic pentru motoarele turbo în şase cilindri de 1.6 litri care vor fi introduse în Formula 1 în sezonul 2014.
Potrivit documentului, turaţia motoarelor va fi de 15.000 de rpm, în creştere cu 3.000 de rpm comparativ cu propunerea iniţială de reducere a turaţiei la numai 12.000 de rpm. Forul mondial susţine că această decizie va permite inclusiv menţinerea unui sunet al motoarelor specific Formulei în ultimii ani.
"Acest parametru a fost updatat de la 12.000 rpm la 15.000 rpm pentru a permite inginerilor mai multă flexibilitate în gestionarea puterii şi a energiei. Totuşi, drept consecinţă a noiii arhitecturi V6 şi a schimbării limitei de rotaţii, motorul va suna diferit, dar va rămâne reprezentativ pentru Formula 1", precizează forul mondial în document.
De asemenea, FIA a dezvăluit că unul dintre obiective constructorilor este ca noile motoare să aibă o durată de viaţa de aproximativ 4.000 km, aproape dublu comparativ cu actualele unităţi V8. De altfel, această decizie vine să confirme indirect intenţiile FIA de a impune utilizarea a cel mult cinci motoare pe sezon pentru un pilot o dată cu schimbarea regulamentului.
În plus, FIA a dezvăluit că cinci constructori intenţionau să realizeze motoare în patru cilindri, conform specificaţiilor anterioare. În condiţiile în care în prezent există doar patru constructori în competiţie, forul mondial sugerează că un alt constructor intenţiona să concureze în F1 din 2013, cel mai probabil fiind vorba despre Audi.
Iată principalele caracteristici ale motoarelor care vor fi utilizate în F1 din sezonul 2014:
- şase cilindri, capacitate 1.6 litri;
- turaţie maximă 15.000 rpm; injecţie directă de până la 500 bari;
- o singură turbină;
- control pentru curgerea combustibilului;
- sistem KERS de 120 kW pe puntea spate;
- evacuarea sistemului KERS este legată de turbină.
Via | FIA
Merci pt vestea buna,macar cu "cateva ture/min in plus" sa ramanem....bine ca nu au limitat-o la 10 sau 12 mii.