Newey, impresionat de monopostul Renault pentru 2011
Adrian Newey a dezvăluit că monopostul Renault l-a impresionat cel mai mult în acest sezon şi crede că Ferrari beneficiază de o maşină convenţională.
Adrian Newey, directorul tehnic al echipei Red Bull Racing şi omul creditat pentru transformarea echipei în campioană mondială, a făcut o scurtă descriere a monoposturilor utilizate de rivali în acest sezon.
În cadrul unui interviu acordat publicaţiei spaniole El Pais, britanicul în vârstă de 50 de ani a dezvăluit ca monopostul care l-a impresionat cel mai mult în acest an este cel al echipei Renault, datorită sistemului de evacuare inovator introdus de inginerii francezi.
"Renault m-a impresionat cel mai mult. Sistemul lor de evacuare este complet diferit de al celorlalţi. Nu l-am analizat în amănunt, dar calea pe care au mers este unică şi curajoasă, iar asta este întotdeauna bine", a declarat el.
O altă echipă care a introdus o noutate vizuală este McLaren, al cărui monopost beneficiază de un design deosebit pentru plăcile exterioare ale caroseriei. "McLaren a lucrat din greu la plăcile laterale ale caroseriei monopostului, care sunt diferite, dar cred că schimbarea este mai mult vizuală decât orice altceva", a mai precizat el.
În schimb, Newey consideră că Ferrari utilizează un monopost convenţional, fără noutăţi majore din punct de vedere vizual, lucru pe care l-a remarcat la cele mai multe echipe de pe grila de start. "Ferrari are un monopost convenţional. Cred că vasta majoritate a echipelor a ales să evolueze pe baza monoposturilor precedente", a mai declarat Newey.
Una dintre creaţiile lui Newey pentru acest sezon, implementată la o scară mai redusă încă de anul trecut, este un sistem de evacuare care permite eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate, iar britanicul a admis că decizia rivalilor de a copia acest concept este în acelaşi timp "flatantă" şi "iritantă".
Via | GMM
Red Bull are pe langa inovatia evacuarii 2011 niste suspensii inovatoare care le permite sa aiba un "flexi monopost". Conceptul de "aripa flexibila" este o buna acoperire pentru altceva mult mai complex, si o momeala pentru competitori si FIA. Practic, daca cu rezervorul plin ar mai putea fi ajunsi, pe masura ce monopostul isi consuma combustibilul ajunge imbatabil.