Newey: "Formula 1 riscă să piardă constructori din cauza îngheţării dezvoltării motoarelor"

Publicat vineri, 13.06.2014 10:11 de Daniel Popescu

Adrian Newey a avertizat că îngheţarea dezvoltării motoarelor până în 2020 va determina unii constructori să părăsească Formula 1, întrucât Mercedes are un avantaj prea mare.

Adrian Newey, directorul tehnic al campioanei mondiale Red Bull Racing, şi-a exprimat îngrijorarea cu privire la viitorul Formulei 1 în contextul introducerii noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri.

Britanicul critică decizia FIA de a interzice dezvoltarea motoarelor până în 2020 cu scopul de a reduce costurile, întrucât performanţele celor trei constructori actuali nu sunt la acelaşi nivel.

Practic, Newey consideră că unii constructori vor fi tentaţi să părăsească Formula 1 din cauza faptului că nu vor avea posibilitatea de a se apropia de performanţele înregistrate în prezent de Mercedes.

"Actualul regulament este orientat spre motoare. Îngheţarea motoarelor va intra progresiv în vigoare în următoarele 18 luni, astfel că există un pericol major, pentru că nu este clar ce se întâmplă dacă un constructor are un avantaj major. Dacă acel avantaj este menţinut permanent, ceilalţi renunţă? Nu pare o situaţie satisfăcătoare. În opinia mea, regulamentul trebuie regândit", a declarat el citat de publicaţia Autosport.

Conform regulamentului tehnic, noile motoare turbo V6 de 1.6 litri sunt utilizate începând din sezonul 2014, iar înaintea sezonului următor constructorii vor putea efectua unele modificări hardware doar în scopul de a obţine o fiabilitate mai bună. Totuşi, după finalul sezonului 2015, dezvoltarea motoarelor va fi practic interzisă în totalitate până în 2020, atunci când expiră noul Acord Concorde semnat de echipe cu Bernie Ecclestone.

Cel mai probabil, temerile lui Newey sunt îndreptate asupra celor de la Renault, care după o dominaţie de patru ani cu Red Bull se văd în ipostaza de a avea un motor mai puţin competitiv decât Mercedes.

Newey a anunţat recent că va rămâne la Red Bull Racing doar în calitate de consultant, întrucât este nemulţumit de restricţiile introduse în regulamentul tehnic în ultimii ani.

Via Autosport

  • Sumi7, vineri, 13.06.2014 10:44

    Ar trebui sa inghete si formula 1 de tot naibii. Bine ca au fost destepti cei de la Mercedes si si-au tras motoare pe masura.

  • pif666, vineri, 13.06.2014 12:22

    pai cine ia pus sa semneze acordul? ca doar toti sefi de echipe au semnat ! acum nu le mai convine ca mercedes au progresat major. sa faca motorul performant ca mai au timp 1 an. dar nu acolo este buba. degeaba ai motorul puternic daca restul este dezastru. cei de la mercedes au facut totul cap-coada ca la carte bravo lor. ani trecuti ferrari,apoi red bull si acum mercedes. cine stie ce mai urmeaza? pacat de spectacol. asta ar trebui sa ai preocupe. ca in ritmul asta mumia de eclestone o sa se urce el la volan. ca sa ne arate si ce pilot talentat este. asta si cu mircea sandu. ca de mitica ne-am scapat. dar cum ai stiu eu pe nemti poate il trimit coleg dupa ala de la bayern munchen. sau mai bine coleg cu beeecali.

  • dany, vineri, 13.06.2014 12:48

    Cat au castigat masiv totul era binesi fericire... acum ca nu mai castiga fac presiuni pt schimbarea regulamentului actual... halal

  • ., vineri, 13.06.2014 13:44

    chiar consructorii vor inghetare din cauza costurilor. Constructorii au cerut asta, cand toti constructorii credeau ca vor da lovitura. Acum numai un constructor e multumit (mercedes) si doar Newey se retrage

  • iulianimi, vineri, 13.06.2014 15:14

    ...neinteresant ce spune domnul Newey...

  • ferr1, vineri, 13.06.2014 18:59

    Raman la parerea ca anii 2007, 2008, 2010, 2012 raman cei mai frumosi si mai interesanti din 2000 pana in prezent... Cat despre constructori... Pe cine sa mai piarda FIA? Ca sunt doar 3 constructori? Doar nu va ramane unul singur... Probabil ala va fi Ferrari. Ramane de vazut ce va face Mercedes cand nu va mai castiga. Renault mai ofera doar motoare, sigur nu se vor retrage. Bani multi, calitate scazuta. Le merge treaba momentan. Red Bull n-au cum sa scape curand de francezi. Mai ales ca RBR a inceput sa fie o prezenta constanta pe podium, chiar si pe 3. Contrar celor spuse de Newey, actuala F1 atrage constructori... Paradoxal.

  • hasu, vineri, 13.06.2014 21:53

    Daca se retrag constructorii atunci o sa cistige in sfirsit si Ferarri curse.