Motoare turbo de 1.6 litri in WRC din 2011

Publicat joi, 04.02.2010 18:28 de Daniel Popescu

FIA va ratifica in luna martie noul regulament tehnic pentru WRC, care va include trecerea la motoare turbo de 1.6 litri incepand din 2011.

Regulamentul tehnic al Campionatului Mondial de Raliuri va suferi modificari majore incepand din sezonul 2011, iar cea mai importanta noutate se refera la motoare. Astfel, de anul viitor se va face trecerea la motoare turbo de 1.6 litri, motiv pentru care echipele au inceput deja sa lucreze la noile unitati.

Chiar daca noul regulament pentru WRC va fi aprobat abia in Consiliul Mondial al FIA programat pentru luna martie, Citroen si Ford, singurii constructori din competitie, au admis ca lucreaza deja la dezvoltarea noilor unitati.

Francezii au inceput deja testele pentru noul DS3 WRC, insa acesta utilizeaza in prezent motorul de pe C4 WRC, actuala masina de competitie. Potrivit sefului Olivier Quesnel, Citroen spera sa utilizeze noul motor turbo de 1.6 litri pe DS3 in vara acestui an, pentru a face ultimele optimizari in luna septembrie.

De asemenea, rivalii de la Ford au inceput studiile si evaluarile pentru noul motor turbo de 1.6 litri, in paralel cu testele efectuate cu o noua masina echipata cu motor din clasa S2000. Obiectivul americanilor este ca in luna septembrie sa detina un motor turbo de 1.6 litri finalizat, care sa poata fi testat cu succes in perspectiva sezonului 2011.

Via | Autosport

  • mihai2001, vineri, 05.02.2010 09:22
    Acum sa va vad

    Acum o sa sara toti cunoscatorii in aer....ce ma 1.6 e prea mic...nu are putere...nu are cuplu suficient...etc. P.S.: Gandeste-te de 2 ori inainte sa cumperi un BMW 525 din 2000....s-ar putea sa stea mai mult in parcare fara asigurare in 2 ani.

  • unckle, vineri, 05.02.2010 09:45

    mihai.. nu "cunoscatorii" or sa sara in aer -- posesorii de TDI or sa sara in aer :)) Miscarea asta mi se pare cel putin logica, avang in vedere evolutia "industriei" . In ceea ce priveste puterea, cuplul , nu cred ca are rost sa ne facem griji - noile motoare vor avea puterea limitata air cuplul va fi mai mare decat la cele aspirate ( nu cred ca este o mare dificultate pentru diviziile sportive ale constructorilor sa scoata mai mult de 200cp/l din motoarele alea :P )

  • sergiu, vineri, 05.02.2010 10:37
    :)

    avind in vedere ca actualele motoare din wrc de 2.0 turbo dezvolta cca 300 bhp + - , iar cele de 1600 aspirate aprox 210 bhp , stie cineva cam ce putere si cuplu vor dezvolta aceste noi motoare?

  • eu, vineri, 05.02.2010 11:51
    @sergiu

    Draga Sergiu, PEUGEOT in cupa 207 RC Rallye (daca stii ceva de el - eu o competitie proprie) motoarele folosite sunt de 1.6THP, 4cilindri, 180CP la 6500rpm si 280Nm. In IRC, 207 de la PEUG la motor de 2000 are 280CP la 8500rpm. (conform regulilor...) In THP SpiderCup motoarele sunt de 1600 si au 215CP In WRC, Citroen cu C4 are la motorul de 2000 = 320 CP la 5500rpm. Eu cred ca ne putem astepta la noile reguli din WRC ca la 1.6 sa gasim vreo 250CP minim. Si cand te gandesti ce motoare proaste fac astia de la PEUG si CITROEN si mai ales si colaborarea cu BMW de vreo 3 ani... iti vine sa cumperi numai TSI... hihihi

  • unckle, vineri, 05.02.2010 14:32

    draga "eu" , mai bine iti faci un cont aici, sa vada toata lumea cum iti etalezi cunostintele in mod organizat, pe "pagina personala" ca sa iti sporesti un pic cunostintele , poate ar fi bine sa afli ca motoarele din competitii nu prea au legatura cu cele de pe strada ... si ca PSA face motoare care , statistic, nu-s mai prejos de VAG ... sau vrei sa aduc aminte de minunatele TDI care functioneaza cu un amestec de ulei si motorina

  • sergiu, vineri, 05.02.2010 14:51
    merci "eu"

    pe mine ma interesau doar performantele noilor motoare. mi-ai raspuns despre toate celelalte motoare din lume(despre care mai stiu si eu cite una alta) , numai despre cel de care am intrebat eu nu . cred ca va trebui sa mai astept ..........

  • Cosminell, duminică, 07.02.2010 10:41
    daaa

    interesant e cum multi au impresia ca numai o singura marca stie sa faca motoare sau implicit masini. Si unckle are dreptate cu motoarele de competitii..nu au legatura cu cele puse pe masinile de serie..alea au intradevar 250 300 de cai dar tin cateva mii de km. pt ca pt asta au fost proiectate .

  • Criptic, luni, 22.03.2010 17:39
    1,8 era urmatorul pas logic

    Au sarit nitel prea mult ca si cei din f1 de la 3,0 la 2,4 ar fi mers si acolo o micsorare graduala a capacitatii la 2,8 sau chiar 2,6 la fel si aici in wrc s-a sarit putin cam repede, mai ales ca restul masinilor din grupa s2000 cu tractiune fata o sa aibe probabil motoare de 1,6 aspirate. Dar este foarte bun downsizingul, se pot scoate in ziua de azi din motoare de 600cmc puteri de 140-145cp fara prea mari dificultati si fara turbine, asa ca mergeti inainte!