Mihai Marinescu vrea să concureze în Formula 2 şi în sezonul 2011
Mihai Marinescu a dezvăluit că obiectivul său este să concureze în Formula 2 şi în sezonul 2011, iar pe termen lung îşi propune să devină inginer în sporturile cu motor.
Mihai Marinescu a încheiat săptămâna trecută primul său sezon complet în competiţia Formula 2, pe parcursul căruia a câştigat 68 de puncte în cele 18 curse în care a luat startul, ocupând locul 11 în clasamentul general.
Deşi până la startul sezonului 2011 al sporturilor cu motor au rămas mai bine de şase luni, braşoveanul în vârstă de 21 de ani şi-a dezvăluit planurile de viitor într-un interviu acordat în exclusivitate pentru Automarket.ro.
Astfel, principalul obiectiv al pilotului nostru este să concureze în Formula 2 şi în sezonul 2011, motivându-şi alegerea prin faptul că nu are suficiente resurse pentru a concura în competiţii mai puternice precum GP2, dar nici nu este dispus să revină în formule inferioare, chiar dacă acestea sunt mai acceisbile din punct de vedere financiar.
"Intenţia mea pentru sezonul 2011 este să concurez tot FIA Formula 2. Este un campionat extrem de puternic şi important, este singurul din calendarul competiţiilor de monopost - evident, cu excepţia Formulei 1 - care are statut de Campionat Mondial FIA. Am învăţat foarte multe anul acesta în Formula 2, m-am dezvoltat ca şi pilot."
"De aceea, nu-mi propun să concurez în campionate mai facile financiar, nu-mi permit nici să urc pe treapta următoare a motorsportului, GP2 sau F1. Ne vom concentra în această iarnă să găsim bugetul necesar pentru un nou sezon în Formula 2, în care să fructific tot ce am acumulat în 2010 şi să mă bat, cu şanse reale, la podiumuri".
"KG Clean Energy (n.r - sponsorul lui Marinescu în Formula 2 în 2010) va fi întotdeauna alături de mine, chiar dacă nu financiar. M-a ajutat enorm atunci când aveam neapărată nevoie, a fost extraordinar şi va rămâne mereu partenerul meu", a declarat romanul pentru Automarket.ro.
În această săptămână au existat informaţii potrivit cărora Marinescu urmează să concureze anul viitor în AutoGP, însă braşoveanul consideră că nu dispune de banii necesari pentru a participa în competiţia organizată de Enzo Coloni, fost pilot de Formula 1. "Sunt în contact cu organizatorul competiţiei, am o relaţie foarte bună cu familia Coloni, în special cu Enzo Coloni, "părintele" AutoGP. Am avut şi am alternativa să concurez în AutoGP, dar nu mi-am permis şi nu cred că-mi permit, din raţiuni financiare. Efortul din 2010 a fost concentrat exclusiv pe FIA Formula 2", a adăugat el.
Pe lângă obiectivele trasate pentru sezonul 2011 al sporturilor cu motor, Marinescu are planuri concrete şi pentru viitorul mai mult sau mai puţin îndepărtat. Pasionat de tot ceea ce înseamnă industria auto, romanul speră să devină inginer într-o competiţie din sporturile cu motor. Pentru a-şi îndeplini acest obiectiv, el studiază în prezent la Universitatea Tehnică din Delft pe baza unei burse.
"La fel de important pentru mine este să-mi continui pregătirea universitară la cel mai înalt nivel. În prezent sunt bursier la Universitatea Tehnică din Delft, în Olanda, una din cele mai prestigioase din Europa, şi doresc să-mi continui studiile la acest nivel, ceea ce înseamnă că trebuie să obţin rezultate foarte bune în acest an universitar. Obiectivul meu este să devin un foarte bun inginer de automobile, să ajung să lucrez în cercetare şi poate să revin în lumea motorsportului, ca inginer, într-o bună zi", a încheiat Marinescu.
Născut în 25 ianuarie 1989 la Braşov, Marinescu a câştigat titlul în campionatul naţional de karting înainte de a debuta în 2005 în competiţiile internaţionale de motorsport. În ultimii şase ani, el a participat în competiţii precum Formula Renault 1.6, Formula Renault 2.0, Formula BMW sau Formula Rnault 3.5 Series, reuşind ca în acest an să concureze în Formula 2, cel mai înalt nivel la care a ajuns un pilot de naţionalitate romană.
Sper sa nu ramana baiatu asta fara masina si competitie , ar fi mare pacat .