Analiza: Evolutia lui Mihai Marinescu în sezonul 2010 al Formulei 2

Publicat luni, 20.09.2010 16:44 de Daniel Popescu

Automarket face o analiză a performanţelor obţinute de pilotul roman Mihai Marinescu în sezonul 2010 al competiţiei Formula 2.

După câteva sezoane petrecute în Formula BMW şi Formula Renault 3.5 Series, braşoveanul Mihai Marinescu a făcut pasul în 2010 spre Formula 2.

Alături de GP2 Series şi GP3 Series, Formula 2 este o competiţie care poate asigura o ascensiune rapidă spre lumea bună a Formulei 1, având totodată şi avantajul necesitaţii unui buget relativ redus, de 275.000 de lire sterline. Chiar dacă de câteva ori a fost la un pas să rateze anumite curse din cauza dificultăţilor financiare, Marinescu a reuşit în cele din urmă să participe la toate cele nouă etape ale sezonului, principalul sprijin venind din partea companiei KG Clean.

Pentru a justifica banii sponsorilor, Marinescu s-a aflat constant sub presiunea de a obţine rezultate bune, însă privit în ansamblu sezonul 2010 a fost mai degrabă unul mediocru. Plecat cu speranţe de a obţine constant clasări pe podium, Marinescu a fost trădat în debutul sezonului de numeroase defecţiuni tehnice, iar în a doua parte a anului nu a mai reuşit să ţină pasul cu rivalii săi, terminând de regulă la jumătatea plutonului.

Iată radiografia completă a sezonului pentru fiecare cursă în parte:

ETAPA 1: SILVERSTONE, 16-18 APRILIE

Marinescu a reuşit să câştige puncte de la prima prezenţa în competiţie, terminând cursa inaugurală pe locul şapte, după ce a plecat de pe poziţia a noua a grilei de start. El a continuat evoluţiile bune şi în cursa de duminică, când a sosit pe locul opt după ce a ocupat a 10-a poziţie pe grila.

ETAPA 2: MARRAKECH 30 APRILIE - 2 MAI

Marinescu şi-a pus mari speranţe în obţinerea unui podium la Marrakech, însă lucrurile au decurs prost pentru pilotul nostru. Plecat de pe locul 12 al grilei în cursa de sâmbătă, el a reuşit să urce pe locul cinci, însă a fost nevoit să abandoneze după numai şapte tururi din cauza unei defecţiuni tehnice la monopost. A sperat să-şi ia revanşa în cursa de duminică, când a plecat de pe locul şase, însă o nouă defecţiune la monopost l-a trădat chiar la start, motiv pentru care a fost nevoit să intre la boxe şi a terminat pe ultimul loc la două tururi în urma învingătorului.

ETAPA 3: MONZA, 21-23 MAI

Marinescu a obţinut la Monza cel mai bun rezultat din calificări în acest sezon, plecând de pe locul trei al grilei de start în cursa de sâmbătă. Chiar dacă a pierdut la start câteva poziţii, romanul a rămas în centrul atenţiei graţie un duel spectaculos cu Clarke şi a terminat în cele din urmă pe locul cinci. De pe această poziţie a plecat şi în a doua cursă, însă de data aceasta a fost nevoit să abandoneze, din nou din motive tehnice. Monopostul său a rămas blocat pe grila de start, iar ulterior pilotul a intrat la boxe pentru remedierea defecţiunilor, terminând pe locul al 16-lea şi ultimul.

ETAPA 4: ZOLDER, 18-20 IUNIE

După rezultatele mai puţin satisfăcătoare din Maroc şi Italia, Marinescu reuşeşte o nouă dublă clasare în puncte. Deşi a luat startul din pitlane, el a efectuat numeroase depăşiri şi a urcat până pe locul opt, câştigând astfel şase puncte. În cursa de duminică a obţinut locul şase după ce a plecat de pe nouă, profitând la maxim de problemelor câtorva piloţi din faţa sa. Din păcate, circuitul belgian a fost ultimul pe care Marinescu a obţinut puncte în ambele curse ale unei etape de F2.

ETAPA 5: ALGARVE 2-4 IULIE

Marinescu a terminat pe 13 prima cursă pe teren portugez, câştigând două poziţii fată de locul ocupat pe grila graţie a doua abandonuri. Ulterior, romanul a terminat pe locul cinci cursa de duminică, câştigând patru poziţii la start în urma unor incidente colective. La finalul cursei a fost însă promovat pe locul patru după penalizarea italianului de Marco, obţinând astfel cel mai bun rezultat din acest sezon.

ETAPA 6: BRANDS HATCH, 16-18 IULIE

Aflat în Marea Britanie, Marinescu a terminat prima cursă pe locul 12, după ce a câştigat trei poziţii la start, însă şi-a trecut în cont opt puncte în cursa de duminică după ce a terminat pe locul şapte. Ulterior, el a fost promovat o poziţie în urma penalizării lui Dean Stoneman, terminând astfel pe locul şase.

ETAPA 7: BRNO, 30 IULIE - 1 AUGUST

Plecat de pe poziţia a 11-a a grilei de start în prima cursă, iar în turul doi a fost implicat într-un duel în urma căruia a ieşit în decor, iar unul dintre japoanele de demarcaţie de pe margine a rămas blocat intre eleron şi braţul de suspensie. Din acest motiv, romanul a slăbit ritmul şi a fost depăşit de toţi ceilalţi piloţi, terminând pe locul al 17-lea şi ultimul. În a doua cursă, el a fost aproape de o clasare în puncte, însă nu a fructificat locul 10 de pe grila de start şi a terminat pe 11.

ETAPA 8: OSCHERSLEBEN, 3-5 SEPTEMBRIE

Marinescu a anticipat startul în prima cursă din Germania şi a fost penalizat cu un drive-through, motiv pentru care, deşi plecat de pe locul 10, a ocupat la final doar pe 13. El a avut însă mai mult noroc în cursa de duminică, când a plecat de pe locul opt şi a terminat pe şase.

ETAPA 9: VALENCIA, 17-19 SEPTEMBRIE

Marinescu a obţinut locul 13 în cursa de sâmbătă de la Valencia, câştigând patru poziţii în prima parte a evenimentului. Ulterior, el şi-a trecut în cont opt puncte în ultima cursa, după ce a terminat pe locul 6, o poziţie mai sus comparativ cu cea ocupată pe grila de start.

CLASAMENT GENERAL:

În urma rezultatelor obţinute pe parcursul sezonului, Mihai Marinescu a ocupat locul 11 în clasamentul general cu 68 de puncte, la 10 puncte în urma ocupantului locului 10. Spre comparaţie, campionul Dean Stoneman a câştigat de aproximativ patru ori mai multe puncte, şi anume 284.

Iată rezultatele complete obţinute de Marinescu în sezonul 2010 al Formulei 2:

 Etapa  Cursa 1
 Cursa 2
 Silverstone  7  8
 Marrakech  abandon  14
 Monza  5  16
 Zolder  8  6
 Algarve  13  4
 Brands Hatch
 12  6
 Brno  17  11
 Oschersleben  13  6
 Valencia  13  6

  • mad79, luni, 20.09.2010 17:24
    salutare

    slabe sanse sa il vedem mai departe in GP2!numai printr-o minune sa aiba la dispozotie banii,mai ales pe criza asta!

  • daniel.popescu, luni, 20.09.2010 17:27
    @mad79

    Pentru un loc de GP2 ar avea nevoie de o suma de ordinul milioanelor de euro. Eu unul exclud din start aceasta varianta.

  • 321xiorel123, luni, 20.09.2010 17:59
    Mihai Marinescu

    Nu prea au fost de partea mea cand am considerat ca stirile despre Mihai Marinescu sunt bune doar de spus pe la colt de strada dar nu si de puplicat pe site-uri deoarece cu rezultatele astea noi romanii nu ne putem mandrii.

  • MADALINA, luni, 20.09.2010 19:35

    TOTAL GRESIT CE SPUI. Pt ca noi romanii trebue sa ne mandrim cu faptul ca avem un pilot in F2 si cine stie cand se va mai intampla asa ceva. Indiferent de rezultatele obtinut ,Mihai, trebue apreciat pt faptul ca a ajuns acolo prin atat de multe sacrificii si ca a uracat ROMANIA la un pas de F1. Pt. ca, cine stie poate va ajunge si in F1. BAFTA, BEU! ai facut o treba buna sezonul asta si asta sa faci si de acum inainte

  • suburbian, luni, 20.09.2010 22:26
    @ 321xiorel123

    daca nu cu Beu atunci cu cine ne mai mandrim?mai bine ne mandrim cu Sechelariu care termina aproape toate cursele in a doua jumatate a clasamentului? :)))))))))))))))))))

  • roxy_goldy, luni, 20.09.2010 23:26
    rogani

    e foarte urat, sa spui despre un pilot roman, care s-a chinuit atat de mult cu problemele financiare, ca a avut un sezon mediocru si ca nu ne putem mandri cu el. Un pilot care avea monopostul gol din cauza lipsei sponsorilor, care nu stia daca o sa mai concureze in urmatorul GP, care nu are posibilitatea sa se antreneze in tara lui, care n-a fost ajutat de stat nici cu un piscot, a terminat pe 11 in clasamentul general! Am sa fac o comparatie cu un saritor in bazin, care se antrena sarind pe saltele, pt ca in Romanica nu exista piscina, a terminat pe 7 la mondiale! Trageti singuri concluziile!

  • 321xiorel123, marţi, 21.09.2010 09:12
    @suburbian

    Cu cine ne mai mandrim? Pai observ ca-n ziua de azi ne putem mandri numai cu "istoria": -la capitolul "domnitori" ne mandrim cu A.I.cuza, V.Tepes,M.cel Batran, M.Viteazu etc. -la capitolul "stiinta" cu H.Coanda, M.Eliade, N.Iorga,E.Racovita etc. -la capitolul "literatura" ne mandrim cu M.Eminescu, I.Creanga, M.Sadoveanu etc. -la capitolul "sport"ne mandrim cu N.Comaneci, G.Hagi etc. s.a.m.d Azi cu ce ne mai mandrim? Ca am ajuns de rasul lumii sau cel putin a francezilor pe care-i salutam cu "dati-mi si mie un banutz.."

  • 321xiorel123, marţi, 21.09.2010 09:17
    @suburbian

    Banuiesc ca daca vei fi pilot in F1 te-ai mandri chiar daca termini printre ultimii 5 piloti...Mie mi-ar fi rusine ca din cauza acelor rezultate "patez" steagu' romaniei.

  • NickM, marţi, 21.09.2010 09:37
    Mihai

    In ciuda rezultatelor neplacute nu ma vor tine departe de Mihai pentru ca are talent si imi place. Singura problema care o consider este lipsa de sponsori .

  • Dpp, marţi, 21.09.2010 10:06
    @321xiorel123

    Daca tu ii saluti pe francezi cu "dati-mi si mie un banutz" nu inseamna ca si restul lumii o face. :P Si evident ca francezii ti-ar raspunde cu "ne predam , capitulam". :)) Acum serios : de ce de fiecare data cand se "ridica" un roman apar cel putin 20 care sa ii denigreze?? Cum sa ne mandrim si cu alte persoane decat cele enumerate de tine , cand suntem prea ocupati cu critica persoanelor care mai "pun Romania pe harta" ? Cat despre ""patez" steagu' romaniei" , falsul tau patriotism ar trebui sa te invete ca Romania se scrie cu litera mare , cel putin cand vrei sa te dai mare patriot , daca in restul timupului nu vrei sa scrii corect. Mihai are talent , insa lipsa de experienta si-a cam spus cuvantul . Sper sa isi rezolve problemele legate de sponsori si sa-l vedem si sezonul viitor in F2 . Rezultatele sale au fost decente pentru un debutant , insa se vede ca poate mult mai mult. PS: M.Eliade, N.Iorga sunt tot la "Literatura" , desi Eliade a fost si un istoric al religiilor .

  • Gabriel, marţi, 21.09.2010 10:23
    sa vb de romani

    Fara suparere pentru nimeni, dar Doru Sechelariu nu a punctat deloc in sezonul 2010 in GP3. Marinescu a acumulat niste puncte si cateva locuri destul de bine clasate. Problema e ca mediocru sau nu, cu puncte sau fara. Am avut si sper sa mai avem piloti romani in competitiile de genul. Nu au facut multe dar macar e si Romania acolo si in stadiul in care se afla motorsportul romanesc, ar trebui sa ne bucuram pentru orice reusita. Daca Romania va da niste piloti grozavi care sa ajunga la faima celor ca Hagi sau Comaneci, toti vor trebui sa multumeasca pilotilor de acum, care acum paveaza drumul catre motorsportul International.

  • 321xiorel123, marţi, 21.09.2010 10:41
    @Dpp

    1)Cu siguranta poate mai mult! Daca-l pui pe prima pozitie pe grila de start acolo va ramane, daca-l pui pe la mijlocul grilei apare o vorba: doi se bat si Marinescu castiga ;) 2)Istoria e tot stiinta asa ca n-ai ce corecta in lista aia ;) 3)Pentru ca Marinescu e la un pas de a intra in top10 in clasamentul pilotilor, voi il laudati de parca ar fi campion... Ayrton Senna: “Sa fii al doilea inseamna sa fii primul care pierde.” -poate ma intelegi mai bine acum si intelege si Marinescu ca trebuie sa lupte si mai mult.

  • Dpp, marţi, 21.09.2010 13:00
    @321xiorel123

    Senna nu e Marinescu....valabila si reciproca.Mihai are talent , dar nu cat Senna. S-ar putea sa nu mai vedem un Senna in urmatorii 50-60 de ani , asa cum , probabil , nu va mai aparea un inca un Hendrix in aceeasi perioada. Nu il laudam pe Mihai , il incurajam. A facut/a avut destul boacane sezonul asta , insa se vede ca doreste sa invete si sa nu le mai repete , drept urmare merita incurajat si sustinut , pentru are loc de imbunatatiri si are cu ce. Daca toata auzi "esti prost , esti slab" , iti garantez ca moralul o ia in jos si performantele sunt pe aceeasi panta si cam aceeasi directie. Daca nu are sustinere din Romania , atunci de unde?? Ca , sincer , nu ma astept sa tipe nemtii " Ich liebe Marinescu". Daca nu stim sa ne promovam valorile , o sa fim cunoscuti ca "tara lui Guta" , "vitejii lui Salam" , "dati-mi si mie un banutz" , etc. Overall ,sper ca anul viitor sa fie mai bine. Poate chiar o clasare pe podium , un loc 7-8 la general sau poate chiar mai sus.

  • 321xiorel123, marţi, 21.09.2010 13:39
    @Dpp

    Si eu imi garantez ca "moralul o ia in jos si performantele sunt pe aceeasi panta si cam aceeasi directie" din simplu' motiv ca este un roman si nu un neamt. Sunt mari sanse ca un roman laudat pentru un inceput de cariera nu prea bun sa considere ca e suficient cat a muncit si ca nu va incerca mai mult. Exista un site cu titlu' "Romane, fii mai neamt! "Si de ce“neamt? Pentru ca metaforic vorbind este ceea ce ne lipseste: punctualitate, respect, si de ce nu, CHEF DE MUNCA".

  • 321xiorel123, marţi, 21.09.2010 13:44
    @Dpp

    Iar vorba lu' Ayrton Senna ar trebui vazuta de Mihai ca o lege pe baza careia sa lupte in fiecare cursa de F2! Auf Wiedersehen, Herr Dpp!

  • Dpp, marţi, 21.09.2010 15:55
    @321xiorel123

    Realizezi ca daca era genul "am facut destul" probabil ar fi ramas la cursele de carturi ? Insa , daca te zbati , pentru ca nu i-a fost usor , cel putin din punct de vedere financiar , sa participi in F2 , cred ca vrei putin mai mult decat locul 11 la general. Ti-am spus , si iti repet : are cu ce si are si vointa sa isi imbunatateasca performantele . Momentan , experianta (inca)nu este de partea lui , insa , cu timpul , se va rezolva si asta. PS: sunt foarte , foarte curios daca tu chiar traiesti dupa idealul maret de a fi mereu pe primul loc in toate.Nu cere de la altii ceea ce nu TU nu poti realiza.

  • 321xiorel123, marţi, 21.09.2010 16:16
    @Dpp

    Sa nu cer la altii ceea ce eu nu pot realiza? Iti mai spun ceva si inchei discutia: si fratilor si copiilor si prietenilor mei le voi cere sa aiba realizari si mai mari chiar daca eu nu pot. Daca n-as face asta s-ar putea crede ca invidia este motivul.

  • racer, miercuri, 29.09.2010 09:16

    Mihai Marinescu este clar genul care impune mai mult decat realizeaza, dovedeste ambitie si determinare, are capacitate de munca si de lupta. Dovada faptul ca concureaza in pista, dar a avansat cu studiile pana la nivel de bursa in Olanda. A fost primul critic al rezultatelor lui, a fost modest atunci cand noi consideram ca a spart avioane. Are caracterul unui castigator, fara sa aiba posibilitatile materiale ale unuia. Ganditi-va cati bani a spart un Herck doar in GP2 (propria echipa in GP2 - deal de 3 milioane de euro),cat a topit Sechelariu Jr. (teste peste teste, o zi de test in GP2 nu o iei sub 30 - 40.000 euro de ex., iar Miki ne anunta ca va testa si cu aia, si cu ailalta). Marinescu e la scoala chiar si acum, antrenament 0 deocamdata in intersezon.