Michelin vrea să furnizeze pneuri în WRC în 2011
Michelin a depus o ofertă concretă pentru furnizarea pneurilor în Campionatul Mondial de Raliuri începând din 2011, ceea ce ar putea determina Pirelli să se retragă din competiţie.
Federaţia Internaţională de Automoblism a anunţat recent că orice producător de pneuri poate furniza cauciucuri în Campionatul Mondial de Raliuri începând de anul viitor, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor expiră în 1 septembrie.
Chiar dacă forul mondial nu a publicat lista producătorilor interesaţi de această propunere, Michelin a confirmat pentru publicaţia Autosport că a depus o ofertă concretă pentru furnizarea pneurilor în WRC începând de anul viitor.
"Prima parte a procesului este să informăm FIA că vrem să furnizăm pneuri. Am făcut asta şi pot să confirm că Michelin speră să participe în WRC. Acum trebuie să aşteptăm până în 13 septembrie, când FIA ne va lăsa să ştim ce producători de pneuri pot furniza cauciucuri. Iar apoi trebuie să aflăm dacă cineva vrea să concureze cu pneurile noastre", a declarat Nick Shorrock, directorul de competiţii al Michelin.
Potrivit speculaţiilor din presa internaţională, producatorul francez a efectuat deja o sesiune de teste în această săptămână cu ajutorul lui Stephane Sarrazin, care s-a aflat la volanul unui Peugeot 307 WRC.
Michelin a părăsit WRC la sfârşitul sezonului 2005, însă a furnizat pneuri în competiţie pentru încă doi ani sub brandul BF Goodrich înainte ca Pirelli să devină unicul producător de cauciucuri din competiţie.
Italienii au fost singurii care au dorit să ofere pneuri în WRC în următorii trei ani, însă acum au sugerat că s-ar putea retrage din competiţie dacă Michelin va primi acordul FIA de a reveni în cea mai importantă competiţie de raliuri din lume. "Pirelli îşi consideră încă opţiunile. Vă vom comunica decizia noastră în cel mai scurt timp posibil", a declarat un purtător de cuvânt al Pirelli.
Anterior, echipele din WRC s-au declarat contrariate de decizia FIA de a permite mai multor producători să ofere pneuri, în contextul în care competiţia trece printr-o perioadă de reducere a costurilor din cauza crizei economice.
Via | Autosport