Mercedes: "Criticaţi F-ductul nostru? Uitaţi-vă la evacuările rivalilor!"

Publicat miercuri, 21.03.2012 10:53 de Daniel Popescu

Mercedes consideră că unele echipe rivale nu au dezvoltat sistemul de evacuare în spriritul regulamentului tehnic.

Mercedes s-a aflat în centrul atenţiei în Marele Premiu al Australiei datorită noului sistem F-duct pentru aripa spate, despre care Red Bull Racing şi Lotus susţin că încalcă regulamentul tehnic întrucât este operat de pilot.

Ross Brawn, şeful germanilor, a ieşit însă la atac şi sugerează că întreaga polemică a fost generată pentru a denatura atenţia de la sistemele de evacuare introduse de unele echipe rivale, care în opinia britanicului nu au fost create în modul în care a dorit FIA prin noul regulament tehnic.

"În fiecare an există dezbateri şi argumente. Şi, sincer să fiu, ceea ce am făcut noi a distras atenţia de la sistemele de evacuare pe care le utilizează echipele, pentru că acestea nu au fost construite nici pe departe aşa cum a intenţionat FIA. Probabil că FIA ne-a spus tuturor că nu vor mai exista sisteme de evacuare care să elimine gazele prin eleron. Noi am crezut că nu vom mai avea, dar mai multe monoposturi le au. Probabil că sistemul nostru pentru aripă a distras atenţia de la ceva care nu a fost niciodată intenţionat", a declarat britanicul.

Red Bull Racing şi Lotus au avertizat că ar putea contesta rezultatele celor de la Mercedes din Malaezia dacă FIA va interzice sistemul F-duct utilizat de germani, însă Brawn susţine că nu intenţionează să facă acelaşi lucru în privinţa evacuărilor rivalilor.

"Am vorbit deja cu FIA în privinţa interpretării. Ne-au spus că sunt confortabili cu ceea ce s-a întâmplat şi respectăm asta. Acum analizăm sistemele utilizate de echipe pentru a vedea dacă ne pot aduce şi nouă un beneficiu. Dar bănuiesc că anul viitor vor dispărea", a mai precizat el.

Via | Autosport

  • Gabi, miercuri, 21.03.2012 11:10
    PLOAIE

    Se pare ca dupa ultimile prognoze meteo, vineri pe circuit va fi ceva umezeala, iar sambata ceva mai multa chiar ploi bune, Duminica este aproape sigur ca la ora cursei va ploua sau va fi un circuit ud, unele surse spun ca va fi chiar furtuna.

  • Gabi, miercuri, 21.03.2012 11:14
    Prima cursa pe ploaie!

    Se pare ca va fi prima cursa pe ploaie, asadar dupa ultimile modificari din regulment DRS va fi total interzis pe un circuit umed, fata de anul trecut in care era interzis doar daca conditiile de vizibilitate erau reduse. Ramane de vazut asadar care echipe vor fi avantajate, s-ar putea sa avem surprize in calificari , dar cred ca cine va avea un monopost cu o aderenta buna fara DRS vor fi in frunte, ramane de vazut.

  • Littlefoot, miercuri, 21.03.2012 11:42
    Sepang

    Problema ii ca atunci cand ploua la Sepang, toarna! Si daca va dura mai mult se poate sa avem o cursa intrerupta sau chiar terminata inainte de cele 56 de tururi ca si in 2009. Sa vedem!

  • rastafan2, miercuri, 21.03.2012 11:42
    Evacuari

    Fia ar fi trebuit sa spuna clar: Evacuarea finala a gazelor sa se afle in spatele eleronului. Adica... sa fie coada masinii. In acest mod, sigur n-ar fi existat nicio echipa care sa incerce cat de cat sa urce gazele pe eleron. Pe de alta parte, F-duct, folosit cum trebuie poate aduce avantaje enorme. Daca ar capta aerul din fata si l-ar directiona pasiv pe elron printr-un sistem de coducte, ar face treaba. Probabil asta si face conducta Mercedes AMG, si se oftica Red Bull ca nu s-au gandit ei primii. Mi-ar place ca echipele sa alterneze la castigarea curselor, sa nu mai existe atata monotonie si polemica aiurea, ca devine plictisitor.

  • ddorel, miercuri, 21.03.2012 12:51
    Pentru rastafan2

    FIA nu-si poate permite luxul sdea a introduce regula cu tevile dupa eleron, de ce? Chiar daca nu 100% atunci vreo 20-40%, depinde de viteza de satarile aerodinamice ale bolidului, se duc pe eleron facundu-l mai stabil in curbe. In ultimii ani FIA a restrictionat f mult, uite chiar ce era cu 8-10 ani in urma motoare de 3 litri,v10, la anu 1.6 l,v6, masinile vor deveni mai lente daca nu folosesc si gazele,dar ce sar intimpla la inceputul cursei cind rezervoarele vor fi pline, pneurile tre sa le incalzesti, motoare de 1.6l, tevile dupa eleron.... Ei se gindesc si la spectacol, altfel de unde bani.

  • SEBI, miercuri, 21.03.2012 13:37
    afront

    RBR si LOTUS !!!!! Hotii care striga hotii