Mercedes a respins planurile pentru dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului 2015

Publicat vineri, 10.10.2014 17:57 de Daniel Popescu

Echipele cu motoare Mercedes au votat împotriva posibilităţii de a dezvolta motoarele în timpul sezonului, astfel că regula nu poate intra în vigoare decât în sezonul 2016.

Cele şase echipe care fac parte din Grupul de Strategie al Formulei 1 au votat vineri o propunere care prevede posibilitatea constructorilor de a dezvolta motoarele în timpul sezonului.

Ferrari, McLaren şi Red Bull au votat în favoarea schimbării, însă Mercedes, Lotus şi Williams, trei dintre cele patru echipe care utilizează motoare ale constructorului german, s-au opus planului, întrucât nu doresc să piardă avantajul de performanţă de care se bucură în prezent.

Din Grupul de Strategie mai fac parte Bernie Ecclestone şi FIA, care au fiecare câte şase voturi şi care au votat în favoarea schimbării. Prin urmare, cu un rezultat de 15-3, dezvoltarea motoarelor va fi permisă şi în timpul sezonului după ce va fi ratificată de Comisia F1, însă regula nu poate fi implementata decât în sezonul 2016.

Pentru a intra în vigoare de anul viitor, FIA avea nevoie de un acord unanim al echipelor, însă Mercedes avertizase recent că nu mai este de acord cu această schimbare din considerente de costuri. De altfel, Christian Horner, şeful celor de la Red Bull racing, a explicat că rivalii de la Mercedes şi-au schimbat punctul de vedere pe parcursul acestui an.

"În Singapore, echipele au decis în unanimitate să aibă o anumită poziţie. Iar apoi, după această întâlnire, cei de la Mercedes şi-au schimbat poziţia. S-a votat cu majoritate de voturi să mergem la Comisia F1 pentru ca dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului să fie permisă. Vom vedea care va fi rezultatul. FIA şi Ecclestone sunt în de acord, la fel ca şi echipele care nu folosesc motoare Mercedes", a declarat britanicul.

Via Adam Cooper

  • mercedes, vineri, 10.10.2014 18:09

    Mercedes nu uita ca anul trecut ceilalti i-au dat la temelie. Prosti or fi sa accepte ceva.

  • Sumi7, vineri, 10.10.2014 19:09

    Pai cum sa accepte frate cand au un asemenea pachet, prosti ar fi. Insa F1 este un sport si ca orice sport inseamna competitie si unde se vrea competie trebuie sa fie si dezvoltare.

  • bernie, vineri, 10.10.2014 19:44

    @mercedes...Te contrazic...Mercedes au fost ajutati anul trecut chiar de FIA cu testul acela dubios cu pneurile si s-a vazut inediat diferenta.Dintr-o echipa de pluton au terminat pe 2 la general.Ei au investit foarte mult si-au adus oamenii potriviti la echipa au pus presiune pe FIA la momentul oportun si acum culeg roadele.Si pe langa ei chiar si Williams au avut in mod categoric de castigat...Cine si-a inchipuit vreodata ca echipele motorizate de Mercedes vor accepta dezvoltarea motoarelor in cursul sezonului din 2015 ori este naiv ori este copil ori este idiot...Cu Mclaren este o alta problema...Ei au dorit schimbarea regulamentului ptr motoarele Honda daca nu ar fi dat randamentul dorit.Oricum Ron Dennis avea dreptate in ceea ce a declarat in interviul de saptamana trecuta referitor la refuzul celor de la Mercedes de a le oferi datele de care aveau nevoie inca de acum 4 ani de cand Mercedes au ibtrat ib F1.Au facut asta ptr ca erau constienti la vremea respectiva ca Mclaren echipata tot cu motor Mercedes vor fi un adversar de luat in seama...

  • bernie, vineri, 10.10.2014 19:54

    Cand am spus ca Mercedes au fost ajutati de FIA m-am referit la faptul ca au scapat inexplicabil de usor la judecata.Trebuiau mult mai aspru sanctionati dar din mai multe considerente au scapat foarte ieftin iar celelalte echipe au acceptat situatia de fapt.Acum nemtii sunt mai catolici decat papa si nu este normal si moral din partea lor sa refuze celelalte echipe aflate in dificultate asa cum au fost si ei anii trecuti cu pneurile.Dar anul asta li s-a cam scurtat memoria...Cam la fel se intampla si in viata de zi cu zi cu unii dintre semenii nostri.

  • mimi de la aprozar, vineri, 10.10.2014 20:03

    astia de la mercedes fac pe ei de frica rivalilor asa ca au respins, oricum nu mai pupa ei norocul de anul asta, clar!

  • Mda, vineri, 10.10.2014 21:12

    Scuza ca va atrag atentia dar se discuta despre aplicarea upgrade-urilor pe motor in timpul sezonului. Baietii de la Ferrari si Renault asta doresc, ca in timpul sezonului sa poata upgrada motoarele cu acele dezvoltari/parti/idei pe care oricum le testeaza dar pe care nu le pot implementa in timpul sezonului ci doar in sezonul urmatorul la urmatoarea omologare. Cei de la Ferrari si Renault au avut destule date pentru a sti unde este problema, la Ferrari se stia dupa a treia cursa, dar nu au putut modifica ansamblul motor in timpul sezonului. La fel si Renault, sigur au avut alte idei bazate pe datele din primele 5-6 curse. Am exclus pe cei de la Honda pentru ca motorul n-a fost inca omologat si desi un a participat la nici o sesiune de teste/cursa. Cititi un pic regulamentul daca tot va lansati intr-o discutie despre partea din regulament ce tine de motor. O sa aflati ca motoarele, incepand din acest sezon au anumite detalii identice, pentru a face mai usoara schimbarea furnizorilor. La fel si alte detalii, eh este descris foarte clar totul in capitolul ce tine de motoare. Cat despre McLaren, evident ca devenind o echipa client, Mercedes nu au mai fost interesati sa dezvolte motorul pe gustul lor si l-au dezvoltat special pentru sasiul Mercedes. A fost o discutie cu si despre Renault care a incercat sa dezvolte mai multe variante ale aceluias motor (discutam despre tot amsamblu ca-i mai usor :P), una pentru Red Bull si Toro Rosso, una pentru Lotus si una pentru Caterham, o idee care a iesit prost pentru ce de la Red Bull si se pare si mai prost pentru restul :P. Mercedes nu a facut asa ceva, a dezvoltat motorul numai pentru sasiul Mercedes, daca cei de la Williams au stiut sa faca vreo modificare bine daca nu nu... Force India pare ca s-a adaptat, doar cei de la McLaren au ramas pe langa si de aia au cautat un alt motorist. Evident ca cei de la Mercedes nu au fost interesati sa ii ajute pe cei de la McLaren, era de asteptat, de unde stiu cei de la Mercedes cate informatii a "printat" McLaren pentru Honda? Este un subiect sensibil pentru ca exista o secretomanie a dezvoltarilor acestor motoare :P, la fel ca in orice alt domeniu :) Idea de baza este simpla: motoristii dezvolta aceste motoare (tot subansamblu de fapt) dar nu au voie sa aplice aceste idei/dezvoltari/solutii/whatever, in timpul sezonului ci dupa in sezonul urmator. Si nu au voie sa dezvolte motorul 100% adica de la zero.

  • mimi de la reciclat, vineri, 10.10.2014 21:37

    Vezi ca are mercedes rezerve de o sa te tot saturi de ei in urmatorii 3 ani, adu-ti aminte de goana nebuna pe sfarsit de cursa a lui hamilton la singapore cand a stat pe softuri mai mult de cat se astepta oricine, si nu numai ca a stat, a si dat concurentei pestei o secunda pe tur, a schimbat pe medii si daca mai tinea cursa cat il mai tineau si mediile alea prindea locul 2 din urma. Dar tu nu stii multe. Clar!

  • @mda, vineri, 10.10.2014 21:56

    Ma tu intelegi ceva din toata polologia aia ce ai scris-o acolo? Hai sa-ti spun ceva, alea 5 motoare pe cap de pilot sunt sigillate de fia si nu umbla la ele nici dracu pe timpul sezonului nici daca ia foc. Asa ca mclaren-ul tau sa trimita print-uri la honda pana or demonta aia motorul din print.

  • Mda, vineri, 10.10.2014 22:42

    @@mda: As minti daca as spune ca tu ai inteles ceva. Dar nici nu ai incercat, din pacate. Un mic sfat, informeaza-te in legatura cu motoarele astea, cum arata, cate parti au, si care-i treaba cu sigiliul. Pentru ca ai inteles gresit sau nu te-ai interesant niciodata despre asa ceva. Si este pacat sa porti o discutie, atata timp cat nu ai faptele la indemana.

  • fabulos, sâmbătă, 11.10.2014 08:17

    Vettel va deveni cel mai bine platit sportiv din lume, ferrari ii va plati 80 milioane euro anual.

  • HaHaHa, sâmbătă, 11.10.2014 09:22

    Cat de interesant ar fi: http://thisisf1.com/2014/10/10/alonso-vettel-2015-mclaren-honda-f1-dream-line/

  • ferr1, sâmbătă, 11.10.2014 13:03

    @fabulos 80 de mil de dolari, adică 50 de mil de lire, știre din Daily Mail, fără nici o sursă. În actualele condiții din F1, nimeni nu-și permite atâția bani, doar dacă vrea să dea faliment. Și Vettel n-a câștigat nimic cu Ferrari. Probabil vor ajunge la o înțelegere pe la 40-50 de mil de dolari, aproximativ 30 de mil. de Euro.

  • ss76, sâmbătă, 11.10.2014 14:56

    sint zvonuri , nu osa-i dea nimeni atitea bani unui campion de carton , pe care coiechipierul sau il bate cum il prinde , asa il putea aduce pe rici cu o treime din bani ,nu vi se pare ,sint zvonuri de presa si eu zic sa mai asteptam pina la ceva oficial ,,fortzaa rosaa