FIA propune limite de viteze pe sectoarele aflate sub steag galben
FIA vrea să controleze direct viteza cu care un pilot concurează într-un sector aflat sub incidenţa steagului galben, pentru a evita repetarea unor accidente similare cu cel al lui Jules Bianchi.
FIA a analizat în această săptămână o serie de măsuri prin care poate preveni pe viitor accidente asemănătoare cu cel suferit de Jules Bianchi în Marele Premiu al Japoniei.
Directorul de curse Charlie Whiting a dezvăluit că principala măsură care va fi luată va fi implementarea unui sistem prin care forul mondial să controleze în mod direct viteza cu care un pilot traversează o secţiune de circuit aflată sub incidenţa steagurilor galbene.
Totuşi, FIA a exclus varianta de a stabili o limită exactă de viteză după modelul Campionatului Mondial de Anduranţă, iar soluţia cea mai probabilă este parcurgerea unui tur de circuit într-un interval de timp cu un anumit număr de secunde mai mare decât în mod obişnuit. În prezent, regulamentul prevede că piloţii sunt obligaţi să încetinească în zonele aflate sub incidenţa steagurilor galbene, fără însă să existe o limită specifică.
"Încercăm implementarea unui sistem clar prin care fiecare pilot să ştie cu cât să încetinească în astfel de situaţii. Într-un fel, vrem să implementăm o limită de viteză, dar nu una în sensul clasic al cuvântului, ci doar să controlăm clar viteza."
"Este dificil să avem o anumită limita de viteză pe un sector, pentru că această limită ar fi diferită pentru anumite sectoare. Piloţii forţează viteza limită pentru pitlane, vor să frâneze în ultimul moment, aceasta este natura F1. O diferenţă de timp (n.r - de exemplu, cu 10 secunde mai mult decât într-un tur obişnuit), ar însemna acelaşi lucru pentru toată lumea. Piloţii ştiu ce trebuie să facă şi ar încetini în acelaşi timp", a precizat Whiting.
FIA va începe discuţiile cu reprezentanţii echipelor pe acest subiect sâmbătă dimineaţă în paddock-ul circuitului de la Soci.
ar fi interesant de vazut cum vor implemanta asa ceva. Ca sa conteze cu adevarat, mai ales pe ploaie, ar trebui viteze reduse destul de mult. Si astfel s-ar crea noi oportunitati de depasire. Daca la punctul x de pe circuit trebuie sa ai viteza 120 KM/h sa zicem iar pe zona respectiva viteza normala de cursa ar fi mult mai mare, pilotul aflat in spate poate depasi franand mai eficient pana la 120 km/h pana la punctul x Sau ar putea alege punctele x in apexul unor viraje, dar si aici ar fi doua situatii daca viteza normala in apexul respectiv ar fi mai mica sau mai mare de 120 km/h huh, mai bine las FIA sa-si bata capul cu asta, numa sa si-l bata ghini, sa nu faca posibile situatii absurde