McLaren: "Nu am greşit cu nimic în dezvoltarea nasului"
McLaren este singura echipă care nu are un design inestetic pentru nasul monopostului, însă susţine că nu a greşit direcţia de dezvoltare a acestuia.
Noul regulament tehnic pentru sezonul 2012 a determinat toate echipele să adopte un design mai puţin estetic pentru nasul monoposturilor.
Aceasta componentă este cu câţiva centimetri mai coborâtă decât restul şasiului, ceea ce a creat un aspect inestetic şi a atras numeroase critici în paddock
(pentru mai multe detalii despre noul regulament citeşte acest articol).Singura echipă care a optat pentru un design diferit este McLaren, însă britanicii au optat pentru o versiune mai "curată" datorită faptului că în sezonul precedent au utilizat un şasiu mai coborât decât restul echipelor. Practic, britanicii nu au făcut altceva decât să continue conceptul iniţiat în trecut, iar Paddy Lowe, directorul departamentului de inginerie, este încrezător că soluţia aleasă nu este una greşită.
"A apărut această regulă şi, ca în fiecare an, am analizat, ne-am făcut calculele şi am decis să rămânem la filosofia pe care o aveam. Echipele vor veni întotdeauna cu răspunsuri diferite la aceste ecuaţii. Nu există o cale bună sau o cale proastă, aşa că această regulă nu ne-a afectat", a declarat britanicul în cadrul unui interviu acordat publicaţiei britanice Autosport.
McLaren consideră că toate celelalte echipe au optat pentru un nas inestetic nu neapărat din cauza noului regulament, ci pentru că anterior au încercat să copieze modelul şasiului înalt implementat în ultimii ani de campioană mondială Red Bull Racing.
"Echipele care au ajuns să utilizeze un şasiu înalt introdus iniţial de Red Bull au forţat înălţimea sasiului şi nasului şi acum au continuat această politică. Şi, fiind cea mai rapidă maşină, nu este o surpiză că această direcţie a devenit o modă. Mulţi au migrat acum spre această direcţie. Prin urmare, ei au fost afectaţi de noul regulament şi a trebuit să coboare nasul şi să introducă un compromis pentru că există o diferenţă de nivel (n.r - între saşiu şi nas)", a mai precizat el.
Via | Autosport Plus