McLaren incheie pe primul loc testele de la Barcelona
Lewis Hamilton a pozitionat monopostul McLaren pe primul loc in cadrul ultimei zile de teste din aceasta iarna.
Echipele din Formula 1 au finalizat duminica seara ultima sesiune de teste din aceasta iarna, care s-a desfasurat pe circuitul Catalunya din Spania. La fel ca si in cazul sesiunii de la Jerez, McLaren Mercedes a fost echipa care a incheiat testele pe primul loc, insa de data aceasta lupta dintre Lewis Hamilton si principalii urmaritori a fost mult mai stransa.
Campionul mondial din sezonul 2008 a fost cronometrat cu 1:20.47 si l-a devansat cu numai 0.024 secunde pe principalul sau urmaritor, Mark Webber, insa britanicul a impresionat si prin timpii realizati in cursul simularii de cursa. Red Bull a adoptat o strategie inedita in ultima zi de teste si le-a oferit ambilor piloti ocazia sa evalueze inca o data calitatile noului RB6, insa Sebastian Vettel s-a pozitionat doar pe locul 5.
Intre cei doi piloti ai echipei Red Bull s-au intercalat Felipe Massa si Adrian Sutil, ultimul producand o noua surpriza frumoasa pentru Force India. Mercedes GP nu a iesit nici de aceasta data in evidenta, Michael Schumacher terminand doar pe locul 6 in contextul in care a preferat sa nu se concentreze pe timpi, iar germanul a fost urmat in clasament de Rubens Barrichello, fostul sau coechipier de la Ferrari. BMW-Sauber a incheiat testele pe locul 8 prin Kamui Kobayashi, urmat la peste o secunda de Sebastien Buemi (Toro Rosso) si Robert Kubica (Renault).
Ca de obicei, Lotus si Virgin s-au luptat pentru ultimele doua pozitii, iar Heikki Kovalainen a obtinut un timp mai bun decat Lucas di Grassi, terminand pe locul 11. Iata clasamentul complet al ultimei zile de teste din aceasta iarna:
Loc | Pilot | Echipa | Timp | Diferenta | Tururi |
1 | Hamilton | McLaren | 1m20.472 | 134 | |
2 | Webber | Red Bull |
1m20.496 | 0.024 | 59 |
3 | Massa | Ferrari | 1m20.539 | 0.067 | 113 |
4 | Sutil | Force India |
1m20.611 | 0.139 | 99 |
5 | Vettel | Red Bull |
1m20.667 | 0.195 | 76 |
6 | Schumacher | Mercedes GP |
1m20.745 | 0.273 | 122 |
7 | Barrichello | Williams | 1m20.870 | 0.398 | 83 |
8 | Kobayashi | BMW-Sauber | 1m20.911 | 0.439 | 67 |
9 | Buemi | Toro Rosso |
1m22.135 | 1.663 | 87 |
10 | Kubica | Renault | 1m23.175 | 2.703 | 106 |
11 | Kovalainen | Lotus | 1m25.251 | 4.779 | 65 |
12 | di Grassi |
Virgin | 1m26.160 | 5.688 | 47 |
Cele mai multe echipe au adoptat o strategie unica in cursul acestei zile, optand pentru tururi de calificare in cursul diminetii si pentru simulari de cursa pe parcursul dupa-amiezii. Diferenta de numai patru zecimi de secunda dintre primii 8 clasati demonstreaza din plin ca sezonul 2010 va fi unul extrem de echilibrat, in acest moment niciuna dintre echipe nereusind sa obtina un statut de favorita certa la titlul mondial.
Odata cu incheierea celor patru sesiuni de teste din aceasta iarna, echipele din Formula 1 au intrat in linie dreapta spre sezonul 2010 al Formulei 1, care va demara in Bahrain in weekendul 12-14 martie.
-
NeoGalaxy, duminică, 28.02.2010 18:43@Bahrain
Ne vedem in Bahrain :)))))) Forza Ferrari!
-
NeoGalaxy, duminică, 28.02.2010 18:49@Ps
Sunt 4 zecimi pentru ca s-a folosit doar prima cifra, devin sutimi cand se folosesc primele 2 cifre si miimi cand se folosesc toate cele 3 cifre dupa punct. Asta pentru ca cineva era ofticat ca eu am folosit sutimi la un numar mai mare de 1000. Dar asa cum 1200 se poate folosi atat in 12*100 adica 12 sute, si merge si 1.2 * 1000 totusi rezultatul este exact acelasi adica 1200 :))). Parerea mea :)
-
DRAKo, duminică, 28.02.2010 19:49Un sezon incendiar
Se pare ca vom avea un sezon foarte strans. Afirmatiile gen forza ferari nu par sa-si aiba locul azi. E bine sa asteptam primele 2-3 curse sa vedem cum sta fiecare echipa.
-
DRAKo, duminică, 28.02.2010 19:51gura aer
Ore ce rol are priza de aer de pe nasul McLaren-ului?
-
NeoGalaxy, duminică, 28.02.2010 19:52@DRAKo
Humm.... Forza Ferrari! este o incurajare. Stiu ca sunt cea mai slaba echipa si ca nu fac decat sa copieze masinile "originale" ale altor echipe dar asta nu inseamna ca-i iubesc mai putin sau ca nu ii incurajez de fiecare data. Ia sa vedem un Forza McLaren! Doar suntem fani, datoria noastra este sa incurajam echipele favorite si cand sunt pe varf si cand par ca sunt departe in pluton. Sper ca am fost destul de diplomat :))))
-
bernd, duminică, 28.02.2010 19:57...
nu-l ia nimeni la suturi pe idiotul asta de neogalaxy?
-
ctlnmihai, duminică, 28.02.2010 19:57McLaren incheie pe primul loc testele de la Barcelona
O sa fie o lupta stransa anul acesta.ferrari dupa parerea specialistilor porneste cu un mic avantaj surmontabil ,zic eu Daca ma gandesc ca Ferrari a inceput pregatirea monopostului 2010 de la jumatatea sezonului trecut atunci pot sa spun ca ferrari nu prea si-a atins obiectivul adica obtinerea unui avantaj mai mare fata de celelalte team-uri.. Pe de alta parte Mclaren cred ca a reusit sa dezvolte un monopost care se va bate pentru titlu ,dar sa asteptam cursele
-
DRAKo, duminică, 28.02.2010 19:59bernd
Tocmai l-ai luat tu! :) Dar nu e idiot, asa e el. Ii place sa raspunda celorlalti useri.
-
scuderia, duminică, 28.02.2010 20:14@ctlnmihai
nu situ daca ai dreptate, la faza ca ferrari nu are avans in fata celorlalte echipe. dar oricum. nu au pierdut nimic anul trecut. si nici de castigat nu mai aveau. au pierdut titlul in primele 6 curse. asa ca...
-
diesel08, duminică, 28.02.2010 20:192010-
Factorul cheie va consta in gestionarea la maxim a performantelor actualelor configuratii de monoposturi apoi dezvoltarea lor. Cum spunea Schumi, cine va dezvolta mai bine si va castiga ultima cursa va castiga campionatul.-o analiza interesanta: http://www.f1fanatic.co.uk/2010/02/28/2010-f1-cars-technical-analysis-part-2/
-
ctlnmihai, duminică, 28.02.2010 20:24@ scuderia
am spus ca au un avantaj dar surmontabil..In conditiile in care ai renuntat la dezvoltarea monopostului la jumatatea sezonului lucru care nu prea e in traditia echipei ferrari asta din cat am urmarit si eu f 1 , ar trebui sa domini autoritar testele .. si eu spun acum ce zic si specialistii ca sunt diferente mici intre echipele de top..dar tu esti tipul care spunea dupa primele teste de la jerez ca massa nu o sa aiba adversar in sezonul 2010..sau ma insel si te inteleg.uite ca stai linistit o sa spun ca ferrari are un avantaj mai mare decat celelalte echipe asta ca sunt buna dispozitie in seara asta
-
ctlnmihai, duminică, 28.02.2010 20:25@scuderia
* ca sa
-
ctlnmihai, duminică, 28.02.2010 20:27@scuderia
* in buna
-
diesel08, duminică, 28.02.2010 20:42@ctlnmihai
E foarte greu sa repeti figura "revolutionara" a celor de la Brawn, ei au beneficiat de un regulament nou pe care l-au interpretat mai bine:). Ferrari trebuiau sa puna lucrurile la punct, sa revina la forma de competitivitate cu care ne-a obisnuit in anii trecuti. Eu cred ca treaba asta sunt pe cale sa o reuseasca. Probabil ca li s-a parut neinteresant locul 3 in 2009 care ar fi insemnat vreo 3-4 monoposturi complet noi (vezi situatia McLaren). "Au contraire", as spune ca efortul McLaren de a dezvolta pana la final a insemnat un efort nejustificat in conditiile in care nu-ti genereaza un avantaj determinant in anul urmator. Si asta pentru un loc 3. Cine a gandit-o mai bine, intr-adevar abia dupa Bahrain:)
-
ctlnmihai, duminică, 28.02.2010 21:04@diesel08
vedem..
-
mobius, duminică, 28.02.2010 22:13performante
In anul trecut echipele de top ce ar fi putut sa se opuna lui Brawn GP in lupta pentru titlu, au avut nu numai dezavantajul unei interpretari incorecte a regulamentului in privinta deflectorului (in aceasta privinta se mai poate discuta, avand in vedere declaratiile celor de la Renault), dar si faptul ca tocmai echipele de mai sus, adica Ferrari, McLaren, Williams si Renault, au avut de luptat si cu implementarea si mentinerea in functiune a sistemului KERS, sistem ce nu si-a dovedit utilitatea si la care s-a si renuntat pentru sezonul care urmeaza (iarasi se poate discuta si in aceasta problema, eu personal neintelegand de ce FIA atat de riguroasa in general cu respectarea regulamentului in privinta uniformizarii cerintelor tehnice, de data aceasta au permis o a doua bresa in interpretarea regulamentului). In privinta szonului care va incepe, am inceput sa fiu optimist (ma refer la castigarea titlurilor), deoarece Alonso si echipa la care alearga, conform aparentelor, se afla pe drumul cel bun.
-
ctlnmihai, duminică, 28.02.2010 22:23McLaren incheie pe primul loc testele de la Barcelona
sper sa castige Mclaren sau orice alta echipa in afara de Ferrari :)
-
diesel08, duminică, 28.02.2010 22:53@ctlnmihai
N-o sa-ti fie usor anul asta:)..vei avea ceva emotii..
-
ctlnmihai, duminică, 28.02.2010 23:03@diesel
n-au avut emotii membrii echipei din filmuletul de azi ..eu de ce as avea emotii ??
-
mad79, duminică, 28.02.2010 23:06salutare
vad foarte multe comentarii pe aici,cum ca Ferrari nu a continuat dezvoltarea masinii de anul trecut.NIMIC MAI FALS!!!Va spun ca fara a dezvolta masina nu aveau ei anul trecut victoria de la Spa,sa nu uitati,ca la fel ca Mclaren,ei au inceput sezonul cu un"deficit"de 1.5-2 secunde pe tur,iar spre sfarsitul sezonului erau umar la umar cu McLaren,Si sa va mai spun ceva,constructia la o masina de Formula1,incepe de prin iule-august,uneori chiar si cu un an inainte(pentru anumite piese) si doar in cazuri exceptionale,vezi duelul McLaren-Ferrari din 08,a facut ca masina din sezonul ulteriror sa intarzie a fi dezvoltata,asa ca anul trecut dezvoltarea tuturor monoposturilor,a inceput cu mult inainte de a se fi terminat sezonul!!!
-
diesel08, duminică, 28.02.2010 23:10da
daca la tine exista "orice alta echipa in afara de Ferrari", inseamna logic ca ai o dubla miza:). La mine e mai simplu, am doar una:)
-
diesel08, duminică, 28.02.2010 23:14mad79
se stie asta, de inceput pot incepe deodata insa ritmul face diferenta, nu e totuna cand ca te lupti pe un front sau pe doua. Ferrari si-a opri dezvoltarea dupa Budapesta, McLaren nu.
-
diesel08, duminică, 28.02.2010 23:17si..
In ultima parte a lui 2009 Ferrari a folosit monopostul ca baza de testare a unor componente care, probabil se regasesc pe F10.
-
NeoGalaxy, duminică, 28.02.2010 23:18@McLaren
Prostii la faza cu dezvoltarea. Daca nu insel, McLaren avea cel mai rapid monopost la sfarsitul anului. Cel putin asa zic anumiti "specialisti". McLaren trebuia sa fie cel putin cu cateva secunde mai rapida in teste mai ales ca ei in comparatie cu alte echipe nu au redesenat monopostul ci doar l-au adaptat pentru noul regulament. Daca nu ma insel, anumiti "specialisti" chiar dadeau monopostul McLaren ca castigator al titlului de anul acesta tocmai pentru ca in comparatie cu Ferrari care abandonasera dezvoltarea si dadeau afara ingineri, McLaren aveau deja o baza solida pe care puteau lucra. Daca adaugam talentul lor, talentul lui Lewis si cei mai geniali tehnicieni, rezulta ca McLaren a castigat deja titlul. Comparativ cu cei de la Ferrari care sunt prea inceti, vor da afara ingineri si au un volan complicat. Voi nu va plictisiti sa tot postati rahaturi? Trebuie ca la fiecare post plin de gunoi sa postez altul tocmai ca exemplu... doar doar... vom posta ceva interesat pe aici? Este chiar asa de greu?
-
rpo07, duminică, 28.02.2010 23:21@neogalaxy
tu o sa reinventezi matematica...
-
NeoGalaxy, duminică, 28.02.2010 23:22@rpo07
Care-i problema ta?
-
ctlnmihai, duminică, 28.02.2010 23:23Neo
ce se intampla domne?? daca reactionezi asa acum cand e vorba de niste teste ..ma intreb ce s-ar intampla daca ferrari n-ar da randament in curse.. deja eu sunt speriat de comportamentul tau ..
-
NeoGalaxy, duminică, 28.02.2010 23:32@ctlnmihai
Stai un pic. Ce treaba au testele cu prostiile spune de unii useri? Eu nu am comentat nimic pana acum de teste. Mai mult am "corectat" aberatiile spune de niste fani suparati pe viata sau pe Ferrari daca vrei. Scuze dar nu o sa incep cu "Ferrari castiga" "Ferrari domina" sau "Ferrari au cea mai buna masina" mama au castigat titlul. Nu stiu cine va castiga titlul, dar ca fan imi incurajez echipa favorita cu un simplu "Forza Ferrari". Si uite ca nu mai injur, nu mai fac pe nimeni prost, doar postez cu argumente clare pe care le putem gasi pe site aici :) Am si diferite link-uri pastrate :) Ma repet: "Forza Ferrari" atata pot eu sa spun dupa sesiunea de teste, dar ma pregatesc de cursa cu la fel de multa bucurie ca si anul trecut sau oricand :) Si sper ca si tu faci la fel, sper ca oricare fan face la fel :) Si nu te mai speria, nu ma iau de nimeni, doar... "lovesc" in comentariile lipsite de substanta si logica.
-
NeoGalaxy, duminică, 28.02.2010 23:32@ctlnmihai
Si apropo... imi datorezi o bere de anul trecut de la o cursa anume. Sper ca nu ai uitat :)
-
ctlnmihai, duminică, 28.02.2010 23:39@neo
daca esti din bucuresti ,cu prima ocazie cand am drum vb si bem o o sticla cu vin ..nu mai beau bere de 2 ani
-
NeoGalaxy, duminică, 28.02.2010 23:44@ctlnmihai
Sunt din Militari, Bucuresti si oricand ar fi o bucurie sa ingropam securea razboiului, definitiv. Sau ne vedem in Turcia sau Ungaria la cursa. In rest, sper sa nu uiti ca Ferrari si McLaren se dueleaza pe circuit, noi fanii doar ne laudam cu disputele astea :)
-
diesel08, duminică, 28.02.2010 23:48@stimabili..in loc de noapte buna
http://f1punter.com/2010/02/28/pre-seasonhttp://static.formula1.automarket.ro/images/btn_trimite.gif-testing-winners-and-losers/
-
diesel08, duminică, 28.02.2010 23:50er.
http://f1punter.com/2010/02/28/pre-season-testing-winners-and-losers/
-
ctlnmihai, duminică, 28.02.2010 23:51NeoGalaxy
termina cu securea razboiului .eu n-am nimic personal cu tine..si apoi daca am cade toti de acord care mai e farmecu ?? ca esti fan ferrari eu cu mclaren ,ca ne mai ciondanim aici , e ok .. in realitate nu o sa ne luam la bataie din cauza pasiunilor ptr. fiecare echipa.. adevaru ca e ca dincolo de unele remarci , la adresa unor useri ,recunoc ca tu analizezi mai profund acest sport ..eu si daca ma voi intalni cu tine tot nu osa-mi creasca admiratia fata de ferrari dar asta nu inseamna ca nu mi-ar face placere sa bem un vin impreuna
-
ctlnmihai, duminică, 28.02.2010 23:51diesel08
n buna
-
painkiller, luni, 01.03.2010 00:27calm baietii!
a mai trecut un an si tot la nivelul asta al discutiilor ati ramas....
-
ctlnmihai, luni, 01.03.2010 00:32painkiller
da. imbatranim si tot nu ne vine mintea la cap..
-
NeoGalaxy, luni, 01.03.2010 00:51@painkiller
Si nici nu o sa ne mai vina acuma :)
-
ally_great, luni, 01.03.2010 01:19@Guys
Se zice ca lupul isi schimba parul, dar naravul, ba! Asa sunteti si voi, acelasi front, aceeasi batalie... Multa forza idolilor vostrii, eu il sustin pe al meu si ii astept pe restul (pilotilor) pentru a rezolva matricele.
-
hdr, luni, 01.03.2010 01:40ungaria
cine mai merge in ungaria ca eu ma duc cu un prieten daca vreti sa mergeti ziceti,ne intilnim si mergem inpreuna poate
-
jonyalonso, luni, 01.03.2010 11:58Hungaroring
asi merge si eu in ungaria dar pana atunci mai e ceva timp. Mai vorbim cu o luna inainte.
Citeste si
-
FORMULA 1 | joi, 5 iulieSenna: "O victorie în 2012 ar fi ca un vis devenit realitate"Bruno Senna a admis că visează să obţină în acest an prima victorie din carieră, însă consideră că o clasare podium este mai realistă. Citeste tot
-
FORMULA 1 | joi, 5 iulieMcLaren anunţă update-uri majore pentru Silverstone şi HockenheimMcLaren a dezvăluit că update-urile pregătite pentru Marele Premiu al Germaniei vor fi mai importante din punct de vedere vizual decât cele introduse la Silverstone. Citeste tot
-
FORMULA 1 | joi, 5 iulieHorner exclude înlocuirea lui Ecclestone la conducerea Formulei 1Christian Horner susţine că nu este capabil să-l înlocuiască pe Bernie Ecclestone ca reprezentant al deţinătorului drepturilor comerciale ale Formulei 1. Citeste tot
-
FORMULA 1 | miercuri, 4 iulieRed Bull: "Vettel nu va pleca la Ferrari"Christian Horner susţine că Sebastian Vettel nu a semnat niciun contract cu Ferrari şi a exclus posibilitatea ca germanul să părăsească echipa mai devreme de finalul anului 2014. Citeste tot
-
FORMULA 1 | marţi, 3 iulieGrosjean, convins că Lotus va obţine în curând prima victorie în 2012Romain Grosjean consideră că Lotus trebuie să "stoarcă şi ultimul strop" de performanţă pentru a obţine prima victorie din acest sezon. Citeste tot
..12-14 martie