Loeb admite că nu a fost uşor să câştige Raliul Italiei
Sebastien Loeb a câştigat detaşat Raliul Italiei, însă pilotul Citroen explică dificultatea de a pleca primul pe traseu în toate cele 18 probe speciale.
Ca lider al clasamentului general după Raliul Iordaniei, Sebastien Loeb a plecat primul pe traseu în prima zi a etapei desfăşurate în weekend în Sardinia.
Septuplul campion mondial a fost capabil să-şi păstreze poziţia de lider atât la finalul zilei de vineri, cât şi la finalul zilei de sâmbătă, motiv pentru care a plecat primul pe traseu în toate cele 18 probe speciale, lucru care în mod obişnuit este dificil de gestionat. De altfel, francezul a admis că nu a fost uşor să câştige evenimentul în aceste condiţii.
"A fost pentru prima dată (n.r - în Raliul Italiei) când am fost primul pe traseu tot timpul, dar în cele din urmă a existat o victorie la final. La începutul raliului nu am crezut că pot face asta. Nu ştiam ce se va întâmpla după prima zi. Mă aşteptam ca ceilalţi să fie în spatele meu, să mă forţeze, dar apoi Mikko Hirvonen a avut o problemă vineri şi am obţinut un avantaj nu tocmai rău. Dar nu am fost în măsură să jucăm o strategie şi a trebuit să forţăm", a declarat pilotul echipei Citroen.
Practic, Loeb a curăţat drumul de praf pentru toţi ceilalţi rivali, iatr faptul că a rămas lider în clasament pe tot parcursul raliului a reprezentat încă o dovadă a talentului său, evidenţiat şi de cele şapte titluri mondiale cucerite până în prezent.
"A fost foarte dificil, pentru că a trebuit să forţez şi să-mi asum riscuri mari. Frânarea este dificilă în special la coborâre, pentru că nu te opreşti niciodată când virezi, iar maşina capătă un caracter supravirator, aşa că trebuie să o calmezi pentru a o menţine pe linie. Este foarte dificil şi trebuie să te adaptezi condiţiilor, pentru că nu putem umbla mult la maşină. Dar până la urmă este o situaţie similară cu a piloţilor din spate, pentru ca şi ei trebuie să cureţe drumul. De asemenea, a doua trecere nu va fi de obicei la fel de rea, dar există maşini mici în spate care pun pietriş pe traseu, aşa că nu suntem siguri care este traiectoria ideală", a mai precizat el.
Via | WRC