Le Mans 2012: Experimente cu trei maşini inedite

Publicat miercuri, 15.06.2011 12:11 de Mircea Meșter

Cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2012 va alinia la start trei maşini inedite. Două sunt electrice, iar a treia e pe benzină, dar mega eficientă.

Deşi ediţia 2011 a Cursei de 24 de ore de la Le Mans s-a terminat abia acum două zile, informaţiile legate de ediţia 2012 încep să apară ca ciupercile după ploaie. Iar cea mai importantă dintre acestea este legată de faptul că organizatorii celei mai cunoscute curse de anduranţă din lume au invitat la anul trei maşini inedite care vor lua startul cot la cot cu prototipurile cu care deja ne-am obişnuit la Le Mans.

DELTAWING

Cea mai interesantă apariţie va fi cea a lui Deltawing, o maşină cu cockpit deschis ale cărei principale atuuri sunt rezistenţa scăzută la rulare (-50%) şi masa proprie extrem de mică (475 de kilograme). Motorul de sub capotă este un 1.6 litri turbo care dezvoltă 300 de cai putere. Maşina este dezvoltată de trei mari nume din motorsportul american (Highcroft Racing, Dan Gurney şi Don Panoz), maşina fiind dezvoltată iniţial pentru a participa în American Open-Wheel Championship.

GREEN GT

Al doilea model inedit pentru Le Mans va fi Green GT, un monopost care funcţionează exclusiv pe bază de hidrogen. Acesta va fi alimentat cu apă, iar hidrogenul va fi extras cu ajutorul celulelor solare montate pe toată suprafaţa caroseriei. Ulterior, hidrogenul va fi transformat în energie electrică stocată într-o baterie care va alimenta motorul 100% electric al acestei maşini. Rămâne de văzut cum se va descurca Green GT pe timpul nopţii, atunci când panourile solare nu vor fi eficiente.

Ø12

În sfârşit, Ø12 va fi prima maşină 100% electrică cu arhitectură extrem de apropiată de cea a actualelor maşini de stradă de acest tip. Ø12 - maşină dezvoltată de Courage Technology - beneficiază de un motor electric alimentat de baterii Litiu-Ion care pot fi schimbate foarte rapid în timpul cursei. Inginerii au eliminat astfel unul dintre principalele dezavantaje ale acestui tip de maşină - încărcarea îndelungată, aceştia având acum de rezolvat ultima mare problemă: autonomia scăzută în regim de viteză.

via | 

  • McLaren, miercuri, 15.06.2011 12:26
    exceptand prima...

    ...celelalte doua mi se par numai wishful thinking. Baterii solare in conditiile in care se merge enorm noaptea plus umbra multa pe marginea cirucuitului (considerand ca nu va fi o zi ploiasa si intunecata). Cat despre cea electrica...sa ma apuc sa fac stocul de baterii de pe acum ca astia presimt ca o sa le cumpere pe toate daca o sa stea sa le schimbe la fiecare 10 ture.

  • Octavian, miercuri, 15.06.2011 15:17

    3 pachete de baterii ajung. Exista incarcare rapida care incarca bateriile in maxim 20 minute. Scurteaza durata de viata a bateriilor....din 3000 cicluri o sa poata incarca doar de 1000 ori.....fie 100....fie 50.....da tot ajunge pt cursa

  • Dr Felix, miercuri, 15.06.2011 16:11
    final

    Sunt curios cum s-au descurcat ultimele 2 prototipuri pana la finalul cursei.

  • Geo, miercuri, 15.06.2011 17:20
    @ dr Felix

    Inca nu s-au descurcat doctore! Sa speram ca o sa se descurce. Cursa o sa fie anul viitor. Greu cu cititul in diagonala... Nu?

  • fff, miercuri, 15.06.2011 21:42
    Volthead

    La ce categorie se poate incadra prima masina? Masa proprie este prea mica pentru categoriile actuale. Presupun ca pentru cele electrice o sa se faca o categorie noua.

  • Mihai22m, marţi, 21.06.2011 22:52
    categorie

    @fff poate categoria pana